تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دیدار آدینه ۲۵: کسب و کار‌های بهشت زهرا در دوران قرنطینه هم سکه‌اند!

کد خبر: ۷۷۱۱۷
۱۰:۱۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

دیدار آدینه 25: کسب و کارهای بهشت زهرا در دوران قرنطینه هم سکه‌اند!

دیدارنیوز ـ جلال تسلیمی: نزدیک به یک سال است که کسب و کار بسیاری کساد است و اقتصاد خوابیده است. به خصوص آن‌ها که لقمه نان‌شان گره خورده بود به مراسم‌ها و جشن‌ها. از همان ابتدا سالن‌ها درهایشان تخته شد و هر مراسمی ممنوع اعلام شد. اما در شرایطی که ممنوعیت‌ها عمومی شده و محدودیت‌ها گسترش پیدا کرده و در‌های بسیاری پلمپ می‌شوند، در بهشت زهرا شما برای برگزاری هر مراسمی آزاد هستید آن هم با تشریفاتی که سازمان بهشت زهرا در تدارک آن شما را همراهی و کمک خواهد کرد، آن هم در شرایطی که در رسانه‌ها مدام تکرار می‌شود ورود به بهشت زهرا ممنوع، مگر با اثبات آن که زیرتابوت یکی از نزدیک‌ترین نزدیکان‌تان هستید.


آبان ماه و هم زمان با افزایش هر روزه مرگ و میر‌های ناشی از شیوع کووید۱۹، درخواست‌ها برای محدودیت تردد‌ها هم بالا گرفت، یکی از آن‌ها اعمال محدودیت در محدوده بهشت زهرا بود. بر این اساس، برگزاری هر نوع مراسم در محدوده بهشت زهرا ممنوع بوده و تنها کسانی اجازه ورود به گورستان بزرگ شهر تهران به عنوان استانی که بالاترین آمار مرگ و میر حاصل از کرونا را دارد، منوط به داشتن کارت شناسایی شد که ثابت می‌کرد مراجع، از اقوام و نزدیکان خانواده متوفی است که ساعتی دیگر قرار است در آن محدوده دفن شود. این محدودیت تازه، به صورت دایمی از شبکه‌های مختلف صدا و سیما زیرنویس می‌شد، اما واقعیت از تبلیغات متفاوت بود. دقیقا در روز‌هایی که ساعت به ساعت اعلام می‌شد اجازه تردد به بهشت زهرا وجود ندارد، میز‌ها و صندلی‌ها زیر چادر‌ها با نظم و ترتیب چیده می‌شود و میوه‌ها و شیرینی‌ها هم رنگ و رویی به میز‌ها می‌داد و صدای مداح در جمعی بالاتر از ۵۰ نفر صدا بالا می‌برد و تلاش می‌کند بعد از یک سال داغ دل خانواده متوفی را تازه کند و اشکی بگیرد.


بهشت زهرا بخش ویژه‌ای دارد برای ارایه خدمات که شامل میز و صندلی و اکو و مداح می‌شود. این مجموعه را می‌توان از قبل به هر تعداد رزرو کرد که در ساعت و تاریخ مشخص، در قطعه مورد قرار حاضر شود. این خدمات تنها باید از سوی سازمان بهشت زهرا ارایه شود و اجازه ورود تجهیزات از خارج از سازمان وجود ندارد. این موضوع به معنای انحصار در درآمد و ارایه خدمات است. این انحصار موجب شده تا در روز‌هایی که قرار بوده ممنوعیت اعمال شود، در صورت وجود متقاضی، خدمات هم ارایه می‌شود، آن هم در مجموعه‌ای که خطرناک است و آن‌ها که در بیمارستان‌ها از کووید۱۹ جان می‌دهند، در آن زمین آرام می‌گیرند. این در حالی است که برخی اخبار حاکی از آن است که پلیس دامادی را در مراسم عروسی‌اش بازداشت کرده، چرا که موجب تجمع جمعیتی زیر یک سقف و بالابردن ریسک ابتلا شده و یا در مراسم عزاداری ورود کرده که بر خلاف پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده بود و موضوع اصلی برگزاری مراسم بود.


جدا از آبان ماه، مقرر شد از ابتدای آذر برای دو هفته شهر‌ها در سکوت فرو بروند. اما بهشت زهرا همچنان فعال است، نه فقط به دلیل آن که آمار قربانیان همچنان بالاست، بلکه برای برگزاری مراسم هفتم، چهلم یا سایر مراسم‌ها. در سایت اصلی سازمان بهشت زهرا، بخشی به نام خدمات الکترونیک است که تمام سفارشات مشتری از طریق آن ثبت و رزرو می‌شود. تاریخ را ۱۳ آذر و قبل از پایان محدودیت‌های عمومی تعیین می‌کنم برای جمعیتی ۸۰ نفره صندلی و میز و مداح و اکو سفارش می‌دهم و صفحه به صفحه جلو می‌روم و قطعه و ساعت را هم انتخاب می‌کنم. در هیچ گامی، هشداری برای عدم ارایه خدمات در این روز‌ها وجود ندارد. این به آن معناست که حتی در سیاه‌ترین روز‌ها گورستان و خدماتش در کنار شهروندانش است. هر چند از هر قدم از این همراهی، ریالی هم کسب کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی