تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

دبیرکل سازمان ملل شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین شهرک سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

کد خبر: ۷۶۹۷۳
۰۹:۵۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

دبیرکل سازمان ملل شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

 

دیدارنیوز ـ گوترش با محکوم کردن شهرک سازی اسرائیل گفت که این فعالیت‌ها در چهار سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: گسترش شهرک سازی و طرح‌های ساخت و ساز هنوز ادامه دارد و عملیات تخریب خانه‌های فلسطینیان و تسلط بر آن‌ها از سوی مقام‌های اسرائیلی در کرانه باختری و قدس شرقی در ۴ سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است.

گوترش ادامه داد: این اقدام‌ها با قوانین بین المللی مغایرت دارد و چشم انداز ایجاد کشور فلسطین که قابل زندگی باشد را از بین می‌برد.

سازمان ملل متحد پیشتر در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین اعلام کرد، چشم‌انداز راهکار دو کشوری (فلسطینی و یهودی) برای فلسطین همچنان دور از دسترس است.

در بیانیه روز یکشنبه استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: همچنان مجموعه‌ای از عوامل از جمله گسترش شهرک‌های غیرقانونی، تشدید تخریب منازل، خشونت و ادامه فعالیت شبه نظامیان در مساله فلسطین نگران کننده است.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست تا به منظور تاکید بر پایبندی بر حمایت از ملت فلسطین در دستیابی به حقوق مسلم آن، همکاری کند.

سخنگوی گوترش تأکید کرد که مسؤولیت بررسی فرصت‌ها برای بازگرداندن امید و ایجاد راه حلی مبتنی بر تشکیل دو کشور بر دوش رهبران اسرائیل و فلسطین است.

پیش از این نیز الأزهر مصر در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس را به رسمیت بشناسد.

مجمع عمومی سازمان ملل روز ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ میلادی با تصویب قطعنامه ۱۸۱ به طرح تقسیم فلسطین به دو کشور عربی و عبری رأی داد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی