تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ریاست جمهوری لبنان: باسیل در تشکیل دولت مداخله نمی‌کند

ریاست جمهوری لبنان اخبار منتشر شده درباره ارتباط رهبر جریان آزاد ملی این کشور با تشکیل دولت جدید لبنان را تکذیب کرد.

کد خبر: ۷۶۸۵۶
۱۵:۳۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹
دیدارنیوز - به نقل از پایگاه خبری العهد، دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای نسبت به اخبار منتشر شده درباره ارتباط جبران باسیل، رهبر جریان آزاد ملی و وزیر خارجه سابق این کشور با روند تشکیل دولت جدید واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: روزنامه‌های "اللواء" و "نداء الوطن" و سایت‌ها و شبکه‌های رسانه‌ای به نقل از آنها اطلاعات مختلفی را درباره روند تشکیل دولت جدید و نقش جبران باسیل در این مساله منتشر کردند. این اطلاعات کذب بوده و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارند.

ریاست جمهوری لبنان در ادامه تأکید کرد: این اطلاعات نادرست هراز چند گاهی توسط رسانه‌ها منتشر و دست به دست می‌شوند. این اتفاق با هماهنگی واضح با طرف‌های مشخص صورت می‌گیرد و اهدافی را دنبال می‌کند که بر کسی پوشیده نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری لبنان بار دیگر تأکید می‌کند که تشکیل دولت با توافق میان میشل عون، رئیس جمهوری و سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان محقق می‌شود و هیچ طرف سومی در آن نقش ندارد.
به دنبال شکست مصطفی ادیب در تشکیل دولت لبنان، سعد حریری برای سومین بار در طول ریاست جمهوری میشل عون داوطلبانه مامور تشکیل دولت جدید لبنان شد اما به دلیل مانع‌ تراشی‌های خارجی و به ویژه سنگ‌اندازی آمریکا تا بدین لحظه موفق به تشکیل دولت نشده است.

طبق گزارش الأخبار، آمریکا و طرف‌های خارجی سعی دارند که جبران باسیل را مانع اصلی تشکیل نشدن دولت جدید لبنان معرفی کنند.

لبنان از ماه‌ها پیش از بدترین بحران اقتصادی از زمان پایان جنگ داخلی (۱۹۷۵ ـ ۱۹۹۰) و جناح‌بندی سیاسی شدید رنج می‌برد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی