تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
گزارش "دیدار" از وضعیت این روزهای خوزستان؛

باران بمب ساعتی اهواز را روشن کرده است

وقتی مردم اهواز روز ۹۹/۹/۹ چشم‌هایشان را باز کردند نمی‌دانستند در این روز خاص باید با دیدن باران پاییزی خوشحال باشند یا ناراحت؛ خوشحال از اینکه رحمت خدا شامل حالشان شده و گرد و غبار، غم و ناراحتی را از شهر و دیارشان پاک می‌کند و از سوی دیگر ناراحتی و غصه‌ای که به دلیل آبگرفتگی شهر و خیابان‌ها پس از باران به وجود آمد.

کد خبر: ۷۶۸۰۱
۰۸:۳۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹
باران؛ بمب ساعتی اهواز را روشن کرد
 
دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: اگر در ساعات اولیه روز یکشنبه در شهر اهواز قدم می‌زدید این موسیقی در گوشتان می‌پیچید؛" بارون بسه دیگه آروم بگیر بزار خاک تشنه ما تشنه بمونه ... بسه گریه نکن از بس بد اومده اینکه به لب رسیده جونمونه". نبار نبار نبار بارون ...

از هر کوی و گذری که رد می‌شوی مردم در تکاپو برای خالی کردن وسایل‌شان از داخل مغازه‌ها و خانه‌هایی است که آب تا کمر به حریم آنها وارد شده است. در گوشه دیگر شهر ماشین‌ها در تلاش‌اند هر طور شده خود را به سمت دیگر شهر برسانند اما عده‌ای موفق نشدند و آب تا نیمه‌های ماشین رسیده است.
 
 
 

پس از اولین بارندگی‌های پاییزی و معضلاتِ تنگی نفسِ مردم اهواز از باران‌های اسیدی این‌بار این مردم باید با مشکلِ تراکم آب‌های سطحی دست و پنجه نرم کنند و به قول آنها باران، بمب ساعتی شهر یعنی همان فاضلاب را روش کرده است. محلات بسیاری در اهواز و دیگر شهرها از جمله ماهشهر به زیر آب رفتند. کلیپِ زنی از ماهشهر در شبکه‌های اجتماعی بسیار بازنشر شد که از مسئولان به شدت گله می‌کرد.
 
 
باران؛ بمب ساعتی اهواز را روشن کرد

 

فریاد مردم خوزستان در فضای مجازی 

ویدئوی خودروی غرق شده در زیرگذرِ کیان آباد، خیابان‌های کیانشهر و خانه‌های غرق در آبِ سربندر، کوت عبدالله و جراحی در بسیاری از صفحات اینستگرامی خوزستان هم منتشر شد و سر و صدای زیادی به پا کرده است.

مدتی پیش قائم مقام شرکت آب و فاضلاب اهواز گفته بود : طول شبکه فاضلاب در اهواز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر آن معادل ۴۸ درصد فرسوده است.

طبق توضیحاتِ قائم مقام شرکت آب و فاضلاب تقریبا نیمی از شبکه فاضلاب خراب است. این مشکلات در خوزستان ثروتمندترین استان کشور و در اهواز شهری با جمعیت میلیونی که معضلات بسیاری دارد؛ رخ داده است.

حجم بالای آب‌های سطحی که ترددها را مختل کرده باعث شد استانداری خوزستان اعلام کند که فردا دوشنبه ادارات و بانک‌های اهواز و ماهشهر و کارون تعطیل باشند.
 
 
باران؛ بمب ساعتی اهواز را روشن کرد

 

دعوا به جای راه حل 

اما واکنش مسئولان اهوازی در نوع خود جالب است. مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس به جای تلاش برای تخصیص  بودجه و پیگیریِ رفع مشکل به درگیری با شهرداری پرداخته است. باقی مسئولان هم راه حلی برای معضلات فاضلاب نمی‌دهند. با این حال شهردار اهواز گفته است که این مشکل در یک سال حل شدنی نیست.

اینطور که پیداست مردم اهواز همچنان باید با این معضلات در شهر دست و پنجه نرم کنند؛ انگار مسئولان خوزستان اردیبهشت ۹۸ را از یاد برده‌اند زمانی‌که مثل امروز باران بارید و بارید تا خیلی‌ها را بی‌خانمان کند و جان خیلی‌ها هم گرفته شود. 

حالا بعد از گذشت نزدیک دو سال دوباره دارد همان اتفاق می‌افتد و دریغ از یک اقدام درست و کاربردی که دوباره شاهد چنین مشکلات و معضلاتی در خوزستان نباشیم؛ معلوم نیست از دو روز پیش که سازمان هواشناسی بروز چنین پدیده‌ای را پیش‌بینی کرد مسئولان استانی چه می‌کردند یا در خواب ناز بودند یا برایشان اهمیت نداشت و به نظر می‌رسد که حالت سومی وجود ندارد.
 
در ساعات آغازین روز دوشنبه دهم آذرماه که این گزارش به رشته تحریر در می‌آمد همچنان در استانداری جلسه فوق العاده اعلام شده و گویا با رسیدن خبر از شهرهای خوزستان مسئولان تنها کاری که از دستشان بر می‌آید تعطیلی است! تعطیلی که هیچ فایده‌ای برای مردم ندارد.
 
باران؛ بمب ساعتی اهواز را روشن کرد
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
1
چند دهه ست که شهر اهواز با کمترین بارون همین وضعیت رو داره. چند دهه ست که کسی کاری نمیکنی و کسی مسئولیت قبول نمیکنه. بیچاره انسان
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی