تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
ترجمه اختصاصی دیدار

فاکس‌نیوز: وزیرخارجه بایدن مخالف تروریست نامیدن سپاه بود

"آنتونی بلینکن" وزیرخارجه‌ مورد نظر "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب آمریکا، مخالف آن بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد خارجی تروریست نامیده شود. دلیل این امر نگرانی از بازخورد منفی آن بود؛ علامتی بالقوه از موضع ملایم‌تر دولت بایدن که قرار است در قبال ایران اتخاذ کند.

کد خبر: ۷۶۶۷۲
۱۳:۵۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹
فاکس‌نیوز: وزیرخارجه بایدن مخالف تروریست نامیدن سپاه بود
دیدارنیوز ـ سرویس بین‌الملل: آدام شاو طی یادداشتی عنوان کرد آنتونی بلینکن فرد مورد نظر جو بایدن برای وزارت امور خارجه آمریکا است. وی پیشتر با اینکه سپاه پاسداران را به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی شود مخالفت کرده بود.
 
منبع: فاکس‌نیوز
نویسنده: آدام شاو، خبرنگار حوزه سیاست اروپا و آمریکا
مترجم: حمیدرضا بابایی

"آنتونی بلینکن" وزیرخارجه‌ مورد نظر "جو بایدن" رئیس جمهوری منتخب آمریکا، مخالف آن بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد خارجی تروریست نامیده شود. دلیل این امر نگرانی از بازخورد منفی آن بود؛ علامتی بالقوه از موضع ملایم‌تر دولت بایدن که قرار است در قبال ایران اتخاذ کند.

بایدن روز دوشنبه گفت بلینکن، که در دولت اوباما معاون مشاور امنیت ملی آمریکا بود، فرد مورد نظرش برای وزارت امورخارجه‌ آمریکا است. این دولت اوباما بود که در سال ۲۰۱۵ برنامه‌ جامع اقدام مشترک (برجام) را امضا کرد؛ پیمانی که از آن به عنوان توافق هسته‌ای ایران یاد می‌شود و سبب عادی شدن روابط با ایران شد.

در آن دولت، بلینکن معاون وزیرخارجه و همچنین معاون ارشد مشاور امنیت ملی اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا بود. وی همچنین به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن فعالیت کرده است.

دولت ترامپ موضعی سخت‌تر در قبال ایران اتخاذ کرد و از برجام خارج شد؛ و در پی آن، بخش‌های انرژی و اقتصاد ایران را مجددا تحریم کرد و سپس علیه سپاه اقداماتی به عمل آورد از جمله ترور ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه، و همچنین تروریست خواندن این نهاد در سال ۲۰۱۹.

در سال ۲۰۱۷  که دولت ترامپ هنوز در حال بررسی پیشنهاد تروریست خواندن سپاه بود، بلینکن گفت با این که سپاه پاسداران یک گروه تروریستی نامیده شود، مخالف است. وی گفت دولت بوش نیز از چنین اقدامی سرباز زده بود. اما دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹  چنین کرد.

بلینکن در اکتبر ۲۰۱۷ در مصاحبه با سی ان ان گفته بود "اگر بخواهیم رسما چنین برچسب تروریستی بزنیم، به نظر من بازخورد منفی (علیه آمریکا) خواهد داشت؛ و دقیقا به همین دلیل بود که دولت‌های بوش و اوباما در برابر چنین اقدامی مقاومت کردند؛ در حالی که سپاه، افراد و رهبران ایران را مشمول تحریم‌های دیگر کرده بودند." 

وی سپس در پاسخ به این سوال که وزارت خارجه همان زمان هم این نهاد را متولی اصلی تروریسم می‌نامید، پس چه تفاوتی دارد؟گفت: "هیچ یک از ما نباید به سپاه و لشکر قدس علاقه‌ای داشته باشیم. آن‌ها به صورت روزانه اقدامات وحشتناک در جهان انجام می‌دهند. اما در ایران، از آن‌ها به عنوان نیرو‌های مسلح رژیم یاد می‌شود؛ و اگر بخواهند می‌توانند دردسر ایجاد کنند." 

وی به جای آن پیشنهاد کرد از تحریم‌های موجود استفاده شود، "بدون آنکه علنا به چشم آن‌ها بیاید طوری که احتمالا واکنش انفجاری داشته و جان سربازان ما را به خطر اندازند."

بایدن قول داده است بار دیگر به توافق هسته‌ای ایران خواهد پیوست. روز دوشنبه روزنامه‌ انگلیسی گاردین گزارش داد مقامات بریتانیا، فرانسه و آلمان دیدار و درباره‌ رویکردی مشترک در قبال برجام در دولت جدید آمریکا و راه‌های احیاء این توافق که با مشکل مواجه شده است، گفتگو کردند.

اگر بلینکن در سنای آمریکا به عنوان وزیرخارجه تایید شود، در خط مقدم چنین مذاکراتی قرار خواهد داشت. وی همچنین برای بازگشت مجدد آمریکا در سایر سازمان‌ها و توافقات از جمله پیمان آب و هوایی پاریس که دولت ترامپ آمریکا را از آن‌ها خارج کرده بود، نقشی اساسی ایفا خواهد کرد.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی