تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

علی‌رضا نادی: آلکنو انتخاب خوبی است، نگهش داریم

درباره این انتخاب و مسائلی که پیش روی آلکنو قرار دارد با علی‌رضا نادی ملی‌پوش سابق والیبال ایران و عضو باشگاه صدتایی‌های تیم ملی گفتگو کرده‌ایم:

کد خبر: ۷۶۵۲۳
۱۴:۴۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹
علی‌رضا نادی: آلکنو انتخاب خوبی است، نگهش داریم

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران برگزیده شده و قرار است از فروردین ماه این مربی سرشناس روس، به ایران بیاید و به سرعت اردوی آماده‌سازی تیم ملی را برپا کند. بازی‌های المپیک توکیو تابستان سال آینده برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال ایران نیز با هزار امید و آرزو در این رقابت حضور خواهد داشت. درباره این انتخاب و مسائلی که پیش روی آلکنو قرار دارد با علی‌رضا نادی ملی‌پوش سابق والیبال ایران و عضو باشگاه صدتایی‌های تیم ملی گفتگو کرده‌ایم:

***

ماه‌های زیادی گذشت تا بالاخره سرمربی جدید برای تیم ملی معرفی شد.  به نظر شما آلکنو انتخاب مناسبی برای والیبال ایران محسوب می‌شود؟

درست است که زمان زیادی برای مذاکره و انتخاب جانشین کولاکوویچ صرف شد، اما به هر حال در این مدت نه تیم ملی بازی داشت و نه شرایط مناسب برای برگزاری لیگ وجود داشت. حتی الان که لیگ والیبال راه افتاده هم در واقع در شرایط کرونا و بدون حضور تماشاگران، می‌شود گفت که لیگ هم برای آماده کردن ملی‌پوشان است. با این حال به نظر من آلکنو انتخاب شایسته‌ای برای تیم ملی ایران است هر چند که او به صورت منطقی نمی‌تواند برنامه‌هایش را در تیم ملی پیاده کند...



چطور؟

با توجه به اینکه هدف اول تیم ملی حضور در المپیک است و آلکنو هم وقت کمی برای آماده‌سازی تیم ملی دارد، منطقی است که او دست به ترکیب اخیر تیم ملی و استخوان‌بندی آن نزند. فرصتی برای ایجاد تغییرات اساسی در تیم ملی نیست و آلکنو هم نه می‌خواهد و نه می‌تواند چنین ریسکی بکند و چهره تیم را تغییر دهد.



پس چه چیز آلکنو به درد ما می‌خورد؟

به نظرم باید به آلکنو اجازه بدهیم در المپیک تیم را کوچ کند و برای نتیجه‌گیری هم به او فشار نیاوریم هر چند که به نظرم در زمینه کوچینگ هم به اندازه کافی این مربی تجربه و توانایی دارد و برای ما کافی است. اما به اعتقاد من باید قرارداد آلکنو را بعد از المپیک تمدید کنیم و اجازه بدهیم که با استفاده از تجارب و دانشی که در اختیار دارد نسل جدیدی را برای تیم ملی بسازد. انتظار اصلی ما از آلکنو باید این باشد وگرنه برای چند ماه مربی‌گری آن هم در المپیک توقع کمی از آلکنو خواهد بود. به نظر من آلکنو هم ریسک زیادی کرده که مربی تیم ملی ایران برای چند ماه باشد.

علی‌رضا نادی: آلکنو انتخاب خوبی است، نگهش داریم

منظور شما این است که ابهت لازم برای تیم ملی ایران را دارد...

بله، صد درصد. این آدم دیسیپلین و انضباط خوبی دارد و برای نیمکت ایران یک پوئن مثبت محسوب می‌شود. آلکنو با روسیه قهرمان المپیک شده و فقط همین موضوع به تنهایی می‌تواند از نظر روانی برای بازیکنان ما مثبت باشد. ما قبلا با آلکنو روبرو شدیم و سبک و سیاق کارش را می‌شناسیم.



سبک کارش به والیبال ایران می‌خورد؟

آلکنو یک جور مربی تخصصی برای تیم‌های ملی است. در والیبال چنین مربیانی داریم که بیشتر با تیم‌های ملی کار کرده‌اند. سبک آلکنو هم مبتنی بر تمرین‌های سخت و نظم و دیسیپلین کامل است. چیزی که در دوران گائیچ در تیم ملی ایران وجود داشت. آن موقع ما روزی سه بار تمرین داشتیم و هیچ اغماضی در کار نبود. حدس می‌زنم آلکنو یک بدنساز هم از روسیه بیاورد و احتمالا یک آنالیزور. بعد که عملکرد آلکنو را در المپیک دیدیم باید به او ۴ سال فرصت بدهیم تا یک تیم ملی جوان و تازه‌نفس برای ما بسازد. آلکنو از پس تغییر نسل برمی‌آید.



به نظر شما انگیزه کافی برای کار کردن در ایران دارد؟

فکر می‌کنم داشته باشد. به هر حال او یکی دو سال اخیر تیمی نداشته و شاید تیم ملی ایران که در جمع ۱۰ تیم برتر دنیاست جای خوبی برای اثبات مجدد او باشد به شرطی که نتیجه کار او در المپیک را ملاک قرار ندهیم. البته کار با تیم ملی ایران هم برای هر مربی بزرگی در دنیا افتخار است منتها فدراسیون هم باید هنر آن را داشته باشد که این مربی را نگه‌دارد.



بعضی معتقدند که در تیم ملی ما باند‌هایی وجود دارند که حتی می‌توانند مربی تیم را عوض کنند. آلکنو آدم توصیه‌پذیری هست؟

نه، فکر نمی‌کنم. بازیکن که سهل است آلکنو به رئیس فدراسیون هم اجازه دخالت در تیم ملی را نخواهد داشت. واقعا آدم بزرگی در والیبال هست. مطمئن باشید.  
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی