تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مذاکره پمپئو با طالبان همزمان با انفجار‌های کابل

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (شنبه) در قطر در جلسات جداگانه با مذاکره کنندگان طالبان و دولت افغانستان دیدار می‌کند.

کد خبر: ۷۶۱۸۳
۱۵:۳۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹

مذاکره پمپئو با طالبان همزمان با انفجار‌های کابل

 

دیدارنیوز ـ خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که «پمپئو» همچنین در سفر به دوحه با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

دولت افغانستان و طالبان از ماه سپتامبر مذاکرات صلح را در دوحه آغاز کرده‌اند.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال سرعت بخشیدن به اجرای اولویت‌های خود پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش است و در این راستا وزیر امور خارجه این کشور در حال انجام سفر به هفت کشور اروپایی و خاورمیانه است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه از خروج حدود ۲ هزار سرباز آمریکایی دیگر از افغانستان تا ۱۵ ژانویه یعنی پنج روز قبل از مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب خبر داد.

رویترز اضافه کرد این تصمیم به برنامه زمانبندی شده خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا اواسط سال ۲۰۱۲ سرعت می‌بخشد. این اقدامات بر اساس توافق نامه‌ای است که در فوریه گذشته بین واشنگتن و طالبان به امضا رسید.

بنابراین، تعداد نیرو‌های آمریکایی در این کشور ۲۵۰۰ نفر خواهد بود.

«دونالد ترامپ» پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری آمریکا متعهد شد که به جنگ‌های بی‌پایان آمریکا در خارج از کشور از جمله مداخله در افغانستان که طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا است و پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های آمریکا آغاز شد، پایان دهد.

به نوشته رویترز «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز در یک مورد نادر که به نظر می‌رسد با «ترامپ» موافق است می‌خواهد جنگ افغانستان را خاتمه دهد.

از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ سرباز آمریکایی در درگیری‌های افغانستان جان خود را از دست داده‌اند. مداخله نظامی واشنگتن در افغانستان بیش از یکهزار میلیارد دلار برای آمریکا هزینه در پی داشته است.

طالبان از ۱۲ سپتامبر در دوحه پایتخت قطر با دولت افغانستان به پای میز مذاکره نشسته است، اما با این حال این گفتگو‌ها به دلیل اختلافات با مشکلات زیادی مواجه هستند.

هیچ نشانه‌ای از پیشرفت در مذاکرات وجود ندارد، اما با این حال روز جمعه چند منبع به خبرگزاری فرانسه گفتند که ظاهرا دو طرف موفق به حل و فصل یکی از اصلی‌ترین اختلافات خود شده‌اند.

به رغم این مذاکرات، خشونت در افغانستان در پی حملات روزانه طالبان علیه نیرو‌های امنیتی این کشور افزایش یافته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، قبل از نشست امروز، یک سلسله انفجار‌های بزرگ کابل را لرزاند که بعضی از آن‌ها بخاطر پرتاب موشک بود.

در باره تلفات اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما این انفجار‌ها در مناطق پرجمعیت پایتخت افغانستان از جمله در نزدیکی منطقه سبز در مرکز کابل و در یکی از محله‌های شمالی انجام شد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار‌های امروز (شنبه) کابل را برعهده نگرفته است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی