تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار آدینه ۲۳: زایمان در «تایم طلایی»

کد خبر: ۷۶۰۸۳
۱۱:۳۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۹

زایمان در9 اذر 99

ترمه ماندگار: بعضی‌ روزها و تاریخ‌های آخرین سال قرن، چنان هستند که بخواهی به طور ویژه‌تری آن را ثبت و حفظ کنی. مانند 9/9/99، تاریخی که احتمالا باید تلاش ویژه‌ای برای فراموشی آن بکنی. احتمالا این تاریخ‌ها که گذشته از خوانش خاص و ریتم ویژه، قابلیت زیادی برای در خاطر ماندن دارد آن هم برای روزهایی خاص و ویژه همچون عقد یا برگزاری مراسم ازدواج و یا از همه مهم‌تر تولد. چند سالی است که زنان باردار تلاش می‌کنند در روز خاص سال که اعداد جفت و جور و یک دست کنار هم می‌نشینند، بار خود را زمین بگذارند. اتفاقی که حتی ممکن است به قیمت سلامت نوزاد و نارس بودن آن ختم شود.

برای تولد در روزهای ویژه باید از قبل وقت گرفت و اگر دیر بجنبی احتمال این که اتاق عمل و دکتر بی‌کار پیدا کنی که ساعتی برای تولد وقت بگذارد، کم است و گاهی بعید، به خصوص این که در سال‌های اخیر زایمان در روز خاص سال مد شده و حالا به آن بسیار نزدیک هستیم و دیگر این ریتم بعید است تکرار شود.

بیمارستان «مادران» در خیابان شهید بهشتی، به محض آن که جمله ناقض «رزرو وقت برای زایمان 9 آذر» را که می‌شنود، سریع و ماشین وارد می‌گوید: «اصلا وقت نداریم. یا روز قبل یا روزهای بعد را انتخاب کنید.» روزهای قبل و بعد هیچ کدام آن رُندی را ندارند. آن طور که خانم اطلاعات می‌گوید: «از قبل این روز رزرو است و هیچ کدام از دکترها دست‌شان خالی نیست.» آخرین عددی که به ذهن می‌آید برای تولد نوزادان چه عددی است؟ در این بیمارستان و در آن روز خاص قرار است 40 نوزاد متولد شوند.

طول دوره بارداری در انسان 37 تا 42 هفته است و این میان زمانی است که با تشخیص پزشک می‌توان به صورت سزارین زایمان کرد. در این شیوه دکتر محدوده زایمان را به مادر می‌گوید و روزهایی که می‌تواند انتخاب کند که در اختیار او می‌گذارد، اما این روزها چنان نیست که در اصل دوران بارداری اختلالی ایجاد کند و چند هفته زودتر نیست.

اما در سال‌های اخیر برخی مادران قید هفته‌های آخر را می‌زنند تا در روز طلایی سال بار خود را زمین بگذارند.

بیمارستان عرفان در سعادت آباد، هنوز جای خالی دارد، اما باید دست جنباند، وگرنه ممکن است همین زمان هم از دست برود. البته اگر پزشک شما در آن بیمارستان جراحی انجام نمی دهد بهتر است از همین حالا پزشکی از آن بیمارستان انتخاب کرد.

خانم پذیرش در بیمارستان صارم در اکباتان هم می‌گوید: «ای وای از دست شما مادرها که می‌خواهید در هر کاری دخالت کنید، حتی به قیمت سلامت بچه. روزهای آخر خیلی مهمه‌ها. رشد بچه آن وقت اتفاق می‌افته.» به نظر می‌رسد مراجعات زیادی برای رزرو زایمان در روز 9 آذر دارند که می‌گوید: «همه می‌خواهند همان روز زایمان داشته باشند. بیمارستان‌ها برای آن روز جا ندارند دیگه. اصلا نمی‌دونم آن روز جای خالی داریم یا نه. به هر حال تعداد زایمان‌های هر پزشک محدود است و باید ببینم جای خالی و پزشکی که تعداد زایمان‌هایش پر نشده باشد داریم یا خیر.»

خانم پرستار در بیمارستان ابن‌سینا در صادقیه، زیر بار رزرو نمی‌رود. می‌گوید: «اول باید با پزشک مشاوره انجام شود، اگر تایید کرد، می‌توانید زایمان داشته باشید، آن هم در روزی که دکتر اعلام کند. این تاریخ می‌تواند زودتر یا دیرتر باشد.

خانم پذیرش در بیمارستان گاندی، اعلام می‌کند که بهتر است زودتر به یکی از متخصصان بیمارستان مراجعه شود تا برای روز مقرر همه چیز آماده و مهیا باشد. در کنار آن، آمار و قیمت اتاق‌ها را می دهد. زایمان و بستری شدن در یک سوئیت که می‌توان دو همراه داست و اتاق را به هر شکلی دیزاین کرد، 14 تا 15 میلیون تومان هزینه دارد. در این اتاق‌های VIP شما در ساعات مختلف می‌توانید پذیرای ملاقات‌کنندگان باشید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی