تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سرنوشت کیروش و لوو پس از شکست 6 تایی؛ ابقا یا اخراج؟

تیم ملی آلمان و کلمبیا در دو بازی شب گذشته شکست سنگینی در برابر دو رقیب خود متحمل شدند و با توجه به انتقادات گسترده، آینده دو سرمربی آنها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

کد خبر: ۷۵۹۸۲
۱۵:۲۷ - ۲۸ آبان ۱۳۹۹
سرنوشت کیروش و لوو پس از شکست 6 تایی؛ ابقا یا اخراج؟
 
دیدارنیوز - بابک مجیدی: دو شکست مشابه در دو سوی دنیاف حالا لحظات کابوس‌واری را برای دو مربی بزرگ و صاحب‌سَبک دنیا ایجاد کرده است. تصویر مبهوت کارلوس کیروش و یواخیم لوو پس از باخت 6 گله مقابل اکوادور و اسپانیا امروز سوژه بسیاری از رسانه‌ها بود. حالا سوال مهم این است که آیا دوران حضور این دو مربی نامدار در تیم‌هایشان با توجه به این دو شکست تاریخی به پایان خواهد رسید؟
آلمان در حالی که به یک امتیاز برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا نیاز داشت، با ثبت سنگین‌ترین شکست در ۸۹ سال گذشته حالا در تناقض با رفتن یا ماندن یواخیم لوو معروف به یوگی است. لوو از سال 2006 به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان برگزیده شد و در عرض چند سال تیم قوی ساخت و قهرمانی جام جهانی 2014 را نیز به المان هدیه کرد اما روند افت تیم ملی آلمان از عملکرد فاجعه‌بار مدافع عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شروع شد. جایی که لوو در گروه نسبتا آسان کنار مکزیک، کره‌جنوبی و سوئد  قرار گرفت اما در پایان مرحله مقدماتی در رده‌ آخر ایستاد و انتقادات شروع شد.
آلمان دو سال بعد از آن فاجعه، حالا درگیر یک فاجعه بزرگ دیگر شده. چندی قبل لوو روی نام توماس مولر، متس هوملس، بواتنگ، اوزیل خط قرمز کشید و گفت دیگر  این بازیکنان به تیم ملی دعوت نخواهد کرد. مولر و بواتنگ بعد از این حرکت، در فصلی که گذشت بهترین عملکرد خود را انجام دادند و به همراه نویر کاپیتان بایرن مونیخ صاحب ۵ عنوان قهرمانی در یک سال تقویم فوتبالی شدند اما لوو همچنان مرغش یک پا داشت. هرچند جانشینان این بازیکنان نیز عملکرد قابل قبولی نداشتند و هر یک تا اندازه‌ای در نتایج ضعیف سهم داشتند اما رای لوو برنگشت. سال گذشته آلمان در دیدار‌های دوستانه موفق نبود، اما در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ درخشان ظاهر شد و راهی این مسابقات شد. با این حال در مسابقات لیگ ملت‌ها عملکرد قابل قبولی نداشت و در نهایت شب گذشته بدترین باخت تیم ملی آلمان در 9 دهه گذشته ثبت شد و به نظر می‌رسد حالا همه به دنبال تغییر یواخیم لوو در مانشافت هستند.
 
یوآخیم لوو و کارلوس کیروش با ۶ گل در بحران اخراج
 
 اولیور بیرهوف مدیر تیم ملی آلمان بعد از این باخت دردناک و کابوس‌وار گفت لوو با این باخت همچنان در سمت خود باقی خواهد ماند و تا پایان قرارداد خود به کار در تیم ملی آلمان ادامه خواهد داد. با این که حجم انتقادات از او بسیار زیاد است. در عین حال احتمال اخراج و یا استعفای او از این کار و انتخاب جانشین او در مدت ۸ ماه تا شروع یورو ۲۰۲۰ نیز کار بسیار دشواری است. با این وجود رسانه‌ها از یورگن کلوپ سرمربی تیم لیورپول که پیشتر از رویای خود برای هدایت تیم ملی آلمان گفته بود و همچنین دستیار پیشین لوو که حالا سرمربی تیم بایرن یعنی هانس دیتیر فلیک است، به عنوان گزینه‌های در دسترس فدراسیون فوتبال آلمان برای هدایت مانشافت نام می‌برند، هر چند فریتز کلر رئیس فدراسیون فوتبال آلمان می‌داند که جذب یکی از این دو مربی کار بسیار دشوار و سختی است و کمتر هوادارای از بایرن و لیورپول به رفتن مربیان خود رضایت می‌دهد. با این احوال لوو روز‌های بسیار دشواری در مانشافت سپری می‌کند و هر لحظه احتمال تغییر بعد از ۱۴ سال حضور وجود دارد.
 
یوآخیم لوو و کارلوس کیروش با ۶ گل در بحران اخراج
 

اما در دیگر سوی دنیا، کارلوس کیروش سرمربی پیشین تیم ملی ایران نیز لحظات پرآشوب و سختی را در کلمبیا می‌گذارند. او هم شب گذشته در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی برابر حریف نه چندان قدرتمند خود اکوادور با نتیجه ۶-۱ شکست سنگینی متحمل شد و بعد از شکست هفته گذشته با سه گل برابر اروگوئه حالا در لبه‌ پرتگاه قرار گرفته و حتی احتمال اخراج او هم شنیده می‌شود. هرچند شخص کارلوس کیروش بعد از این باخت سنگین مسئولیت این شکست را پذیرفته، اما رسانه‌ها و منتقدان کلمبیا به شدت از عملکرد او ناراضی هستند. کارلوس کیروش که در اولین تورنمنت خود در کوپا آمریکا نتیجه نسبتا خوبی گرفت و در یک چهارم نهایی برابر شیلی در ضربات پنالتی بازی را واگذار کرد، اما حالا در دو بازی قبلی خود در مقدماتی جام جهانی ۹ گل دریافت کرده و در بازی آینده باید به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم جام جهانی برود. از آن طرف اگر مسئولان فدراسیون فوتبال کلمبیا کیروش را از این تیم اخراج کنند باید به او ۱ میلیون دلار پرداخت کنند که با توجه به وضعیت مالی اکثر تیم‌های ملی و باشگاهی در دنیا، کمی دور از ذهن است. اما هرچه که هست کیروش نیز در یک بحران قرار گفته است و اگر او در کلمبیا بماند ۴ ماه فرصت دارد تا در دو بازی آینده که مقابل برزیل و پاراگوئه است، نتایج ضعیف دو بازی گذشته را جبران کند و کلمبیا را راهی جام جهانی کند.  
 
یوآخیم لوو و کارلوس کیروش با ۶ گل در بحران اخراج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی