تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در دولت بایدن پست نمی‌گیرند

نیویورک پست در مطلبی از فشار رهبران دموکرات مجلس نمایندگان و به ویژه نانسی پلوسی بر هم نمایندگان هم حزبی خود در این مجلس برای نپذیرفتن پست و مقام در دولت بایدن خبر داد، زیرا دموکرات‌ها از اکثریت ضعیف و شکننده در این مجلس برخوردارند.

کد خبر: ۷۵۸۱۳
۱۵:۱۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در دولت بایدن پست نمی‌گیرند

 

دیدارنیوز ـ به گزارش روز دوشنبه تارنمای خبری این روزنامه آمریکایی، برخی منابع روز یکشنبه اعلام کرده‌اند که رهبران مجلس نمایندگان به دلیل اکثریت ناچیز و شکننده‌ای که در انتخابات بدست آوردند، دموکرات‌های دیگر را از گرفتن پست و مقام در دولت آینده «جو بایدن» منصرف می‌کنند.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان و «استنی هویر» رهبر اکثریت دموکرات را متهم کرد که از دموکرات‌ها خواسته‌اند برای حفظ اکثریت شکننده حزبشان در مقام خود باقی مانده و به کابینه بایدن نروند.

گفته می‌شود که موضوع بحث برانگیز و حساس رفتن نماینده‌های دموکرات به کابینه بایدن هفته گذشته در نشست انجمن حزبی مجلس نمایندگان مطرح شده است. هرچند این موضوع مخالفانی هم داشته و یکی از رهبران دموکرات در تماس با مجلس نمایندگان از آن‌ها خواسته است مانع رفتن نمایندگان برای کار کردن در دولت بایدن نشوند.

همزمان دفتر پلوسی هرگونه مداخله در این امر را انکار کرد. دفتر وی اعلام کرد: «این کاملا نادرست است و رئیس مجلس نمایندگان خواهان مشارکت کامل دموکرات‌های مجلس در دولت بایدن-هریس است».

هفته گذشته، برخی رسانه‌های فاش کردند که بایدن در پی تعیین فهرستی از دو حزب برای کار در پست‌های کلیدی دولت آینده است.
در این میان هرچند هنوز تمامی آرا شمرده نشده‌اند، اما روشن است اکثریت دموکرات مجلس از ۲۳۳ کرسی به ۲۰۱ کرسی رسیده است و پیش بینی می‌شود دموکرات‌ها حدود دوازده کرسی را از دست بدهند.

براساس قانون آمریکا اگر یک نماینده مجلس نمایندگان به دولت بپیوندد، صندلی وی پس از انتخابات ویژه به یک دموکرات و یا جمهوری خواه می‌رسد و زمان این انتخابات از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است.

در این میان بسیاری ویدویویی که در آن پلوسی در حال فخرفروشی مقابل یخچال ۲۴ هزار دلاری و به رخ کشیدن بستنی‌های برند گران قیمتی که در آن قرار داده بود، دلیل از دست دادن اکثریت کرسی‌های مجلس از چنگ دموکرات‌ها می‌دانند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی