تیتر امروز

ادعای اسرائیل؛ به حمله ایران
انتقام ایران پس از حمله تروریستی به کنسولگری در دمشق

ادعای اسرائیل؛ به حمله ایران "پاسخ" خواهیم داد/ بایدن: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...
طی ۲۴ ساعت گذشته؛

اعزام ده‌ها فروند هواپیمای ترابری نظامی روسیه به ارمنستان

رسانه‌های روسیه گزارش کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته مسکو ده‌ها فروند هواپیمای ترابری نظامی دیگر از نوع «ایلیوشین» و «آنتونوف» به ایروان گسیل داشته که حامل تجهیزات نظامی و نیرو‌های صلح بان بوده است.

کد خبر: ۷۵۷۹۳
۱۳:۳۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

اعزام ده‌ها فروند هواپیمای ترابری نظامی روسیه به ارمنستان

 

دیدارنیوز ـ خبرگزاری «تاس» با انتشار این خبر به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: ۱۸ فروند هواپیمای ترابری نظامی دیگر از نوع «ایلیوشین۷۶» و دو فروند هواپیمای ترابری نظامی نوع «آنتونوف-۱۲۴» که حامل تجهیزات نظامی و صلح بانی بود در فرودگاه ایروان پایتخت ارمنستان برزمین نشسته اند؛ بنابراین گزارش وزارت دفاع روسیه در این زمینه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۸ فروند دیگر هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین و دو فروند هواپیمای آنتونوف متعلق به «نیروی هوافضای روسیه» که مجهز به تجهیزات تیپ پانزدهم صلح بانان است به برای مشارکت در عملیات صلح بانی در منطقه مورد مناقشه «قره باغ» در فرودگاه ایروان بر زمین نشستند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در ادامه می‌افزاید: نیرو‌های روسیه تجهیزات و ادوات نظامی را از این هواپیما‌ها تخلیه کردند.

ایتارتاس در ادامه گزارش داد: در ۲۴ ساعت گذشته هواپیما‌های نیروی هوافضا روسیه تاکنون ۵۸ واحد تجهیزات شامل، نفربر زرهی، کامیون‌های باری، کامیون‌های تانکردار، بیل مکانیکی و دیگر تجهیزات فنی را به ارمنستان تحویل داده اند.

وزارت دفاع روسیه درحالی در بیانیه‌ای از اعزام ۱۸ فروند دیگر هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین به ایروان خبر میدهد که «کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز ۲۴ آبان گفته بود: انتقال صلح بانان روسی به قره باغ با هواپیما‌های ترابری نظامی ادامه دارد و تاکنون ۹۵ پرواز برای انتقال صلحبانان به این منطقه انجام داده اند.

بعد از ۴۰ روز منازعه و درگیری مستقیم میان جمهوری اذربایجان و ارمنستان، با ابتکار روسیه، طرفین به توافق آتش بس دست یافتند.

به ابتکار روسیه، بامداد دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید.

وظیفه نظارت بر رعایت آتش‌بس بین دو طرف را نیرو‌های صلحبان ارتش روسیه به عهده دارند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی