تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

لیگ ملت‌های اروپا؛ ناکامی ساوت‌گیت در دندریف و باقی قضایا

دیدارهای دیشب لیگ ملت‌های اروپا با نتایج جالبی همراه بود. گزارش دیدار از بازی‌های دیشب را در ادامه بخوانید.

کد خبر: ۷۵۷۷۸
۱۲:۱۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹
لیگ ملت‌های اروپا؛ ناکامی ساوت‌گیت در دندریف و باقی قضایا
 
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: شب گذشته در بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا نتایج جالب و بعضا عجیبی رخ داد که هیجان در استادیوم‌های خالی را بالا نگه‌داشت و حالا شماری از هواداران نگران تیم‌های ملی خود هستند.

دیروز مقدونیه شمالی که در بازی قبلی در پلی‌آف یورو ۲۰۲۰ توانست به جمع ۲۴ تیم نهایی راه پیدا کند، مقابل استونی به میدان رفت و با نتیجه ۲ بر یک رقیب خود را شکست داد تا نشان دهد روحیه این تیم حسابی بالا رفته است. اسلواکی هم با یک گل اسکاتلند را شکست داد، ارمنستان با نتیجه ۲ بر یک گرجستان را مغلوب کرد و بلاروس هم لیتوانی را دو گله کرد. بازی هلند و بوسنی هم با نتیجه ۳-۱ به سود نارنجی‌ها تمام شد و بازیکنان بوسنی نتوانستند انتقام شکست مقابل ایران را از هلندی‌ها بگیرند.

در بازی‌های دیگر فنلاند با نتیجه ۲ بر یک بلغارستان را برد، آلبانی در خانه موفق به شکست ۳ بر یک قزاقستان شد، ولز نیز با یک گل بر همسایه خود ایرلند غلبه کرد، مجارستان و صربستان به تساوی ۱-۱ رسیدند و اسلوونی هم با نتیجه ۲-۱ کوزوو را برد. بازی دانمارک و ایسلند با نتیجه ۲ بر یک به سود دانمارکی‌ها تمام شد و اتریش با نتیجه ۲-۱ ایرلند شمالی را برد. یونان خارج از خانه با دو گل مولداوی را شکست داد و جمهوری چک نیز در خانه با یک گل اسرائیل را شکست داد.


هیجان‌انگیز‌ها
سوای بازی‌هایی که نتایج آن ذکر شد چند بازی دیگر نیز در لیگ ملت‌های اروپا انجام گرفت که نگاه‌های بیشتری را حتی از قاره‌های دیگر به خود جلب کرد. بازی ترکیه و روسیه صرف‌نظر از قضایای فوتبال تا حدی رنگ و بوی سیاسی هم داشت و انگار به جنگ نیابتی قره باغ تبدیل شده بود. این بازی در استادیوم شوکرو ساراچوغلو برگزار شد و روس‌ها در دقیقه ۱۱ اولین گل را زدند، اما ترک‌ها که برای باقی ماندن در رقابت، نیاز به سه امتیاز بازی داشتند با تمام توان حمله کردند و سه گل به روس‌ها زدند. گل دوم روسیه هم در دقیقه ۵۷ زده شد که برای فرار از باخت کافی نبود. با وجود باخت روسیه همچنان با ۸ امتیاز در گروه ۳ لیگ B باقی ماند و ترکیه پشت سر مجارستان سوم شد.

لیگ ملت‌های اروپا؛ ناکامی ساوت‌گیت در دندریف و باقی قضایا

ایتالیا در استادیوم سیتادل تری کولور میزبان لهستان بود که با لواندوفسکی آمده بود تا از صدرنشنی خود در گروه ۱ دفاع کند. لاجوردی‌ها، اما با تکیه بر طراوت جوانی بازیکنانش در هر نیمه یک گل زد و تیم مانچینی با این پیروزی هم نتیجه را برد و هم صدر جدول را با ۹ امتیاز به چنگ آورد هر چند که خود مانچینی بالای سر تیم نبود و در قرنطینه به سر می‌برد.  به جای او دستیارش آلبریگو اوانی روی نیمکت هدایت لاوجوردی‌ها را بر عهده داشت.

اوانی در پایان بازی به ستایش از بازیکنانش پرداخت و گفت: «فرهنگ ما همین است. ما ایتالیایی در سخت‌ترین لحظات متحدتر می‌شویم و بهترین نتایج را می‌گیریم. من قبل از شروع بازی از بچه‌ها همین را خواستم و آن‌ها استثنایی بودند.»

لیگ ملت‌های اروپا؛ ناکامی ساوت‌گیت در دندریف و باقی قضایا

حساس‌ترین بازی دیشب نیز در استادیوم دندریف در بلژیک برگزار شد و تیم ملی این کشور توانست انگلستان را با دو گل مغلوب کند و جایگاه خود را در صدر جدول گروه ۲ از لیگ A اروپا استحکام بخشد. با اینکه انگلیس نمایش خوبی در این بازی داشت، اما حملات محدود بلژیک مرگبار بود و ابتدا در دقیقه ۱۰ یوری تیلمان بود که دروازه پیکفورد را باز کرد و مرتنز هم در دقیقه ۲۳ این کار را تکرار کرد. انگلستان در ادامه هم میدان را بیشتر در اختیار داشت و هم حملات بیشتری را تدارک دید، اما شاگردان ساوت‌گیت نتوانستند گلزنی کنند و با همان ۷ امتیاز در جدول به رتبه سوم رسیدند. انگلیس حضور در رقابت‌های فینال این مسابقات را از دست داد هر چند که ساوت‌گیت از شاگردانش ابراز رضایت کرد.

او به ستایش از جک گرلیش بازیکن تیمش پرداخت و گفت: «از باخت خوش‌مان نمی‌آید، ولی اینجا باید تیم را واقعاً تحسین کنم. با وجود همه مشکلات تیم ما برای حریف به شدت مشکل ساز شد و در دفاع هم نمایش محکمی داشت. به نظرم ما در این بازی عالی بودیم. هر چه از بازیکنانم تعریف کنم کم است. اگر در ادامه هم مثل امشب بازی کنیم به نظرم در آینده پیروزی هایمان بیشتر از تعداد شکست هایمان خواهد بود.» ساوت‌گیت اعتراف کرد که در ماه گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده است.
 
لیگ ملت‌های اروپا؛ ناکامی ساوت‌گیت در دندریف و باقی قضایا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی