تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

یادداشت برخی از بزرگان آموزش و پرورش در سوگ روح الله عالمی

کد خبر: ۷۵۷۲۰
۱۴:۲۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹
یادداشت برخی از بزرگان آموزش و پرورش در سوگ روح الله عالمی
دیدارنیوز - سید کاظم اکرمی، علی اصغر فانی، مرتضی حاجی و حسین مظفر در یادداشتی که در اختیار دیدار قرار گرفت درباره روح الله عالمی از پیشکسوتان حوزه آموزش و پرورش نوشتند:
 
به نام خدايي كه بازگشت همه به سوي اوست...

«در سوگ آن پاک‌مرد»
«روح الله عالمي»، درگذشت.
تلخي اين رحلت حَزين را فقط سال‌ها مؤانست و مجالست با آن پاک مرد مي تواند تحمّل پذير كند.

جامعه‌ي فهيم فرهنگيان، دانشگاهيان، مديران و خردمندان و خيرخواهان، آن نيک مرد را به نيكي مي‌شناسند و به نكوخصالي و پاک‌سرشتی‌اَش شهادت مي‌دهند.

او كه مشق دبيرانه و مَشي دليرانه‌اَش به وي اجازه نداد تا ساحل سلامت نشين شود و پا به عرصه‌ي وسيع مديريت مگذارد، هميشه ايران را مترقّي، و فرزندان آن را متعالي مي‌خواست.
از اين رو سال ها همّت تامّ و حميّت تمام خويش را مصروف اعتلاي امر خطير تعليم و تربيت از سويي و ارتقاي نهاد آن از سوي ديگر نمود.
هماره در آموختگيِ از دانش، پيشگام بود و در آميختگيِ با بينش، پيشقدم. به گونه‌اي كه اندیشمندان علوم انساني او را صاحبنظر، و متخصصان امور مديريتي، او را صاحب بصر مي‌دانستند.

همواره فهميدن را شوق شريف، و فهماندن را شغل مُنيف خود می‌اِنگاشت، لذا تا پايان عمرِ پُرعمق خويش، در پيشه‌ي پاک معلّمي مدرسه و دانشگاه باقي ماند و در اين مسير سبز، جِدّ و جَهد بسيار كرد و دستاوردهای پرشماري را نيز تحصيل نمود.

خِرد را چنان در خود تسرّي داده، و اخلاق را بر خويش تسلّط بخشيده بود، كه در تمام دوران مديريتي‌اَش در ساحات كلان ملّي، در خِيل مديران خَليق و خلّاق، جايگاه جليلي داشت.

صحيفه‌ي سال‌ها جهاد معلّمانه‌ي آن معلّم دانا و مجاهدت مدبّرانه‌ي آن مدير توانا به قدري مزيّن به برگ‌هاي زرّين است كه عالَم، مرگ "عالِمي" را باور نخواهد كرد.

اين جانبان، وزراي پيشين وزارت آموزش و پرورش که سعادت همدلی، همزبانی و همکاری با آن اسوه‌ی سعی و صبر را یافته بودیم، ضمن گرامي‌داشت ياد و خاطره‌ي آن راحل رَها يافته از دنيا و رَه‌يافته به عقبا، در سوگ آن عالِمِ عامل، غمگنانه فقدان جانسوزش را به خانواده‌ي معزّز و معزّا، دوستان و دوستداران، جامعه ي علمي و دانشگاهي و معلّمان خادم در نهاد عظيم تعليم و تربيت، تسليت و تعزيت مي‌گوييم و از درگاه خداوند عطوف و رئوف براي آن فقيد سعيد، غفران الهي و براي بازماندگانش، صبر و سلامت تمنّا داريم.

سيّدكاظم اكرمي، حسين مظفر، مرتضي حاجي، علي اصغر فاني
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی