تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

اوباما: با بهتر شدن نظرات نسبت به آمریکا توانستیم تحریم‌های شدید علیه کره شمالی اعمال کنیم

اوباما گفته، ایالات متحده به لطف بهبود روابط خود با سایر کشورها توانست تحریم‌های "قوی" علیه کره شمالی را توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۹ اعمال کند.

کد خبر: ۷۵۷۱۹
۱۴:۲۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹
اوباما: با بهتر شدن نظرات نسبت به آمریکا توانستیم تحریم‌های شدید علیه کره شمالی اعمال کنیم
 
دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری یونهاپ، باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در خاطرات جدید خود با نام "یک سرزمین موعود" نوشت، سخنرانی ۲۰۰۹ در پراگ خواستار یک جهان عاری از تسلیحات اتمی تا حدی با هدف اصرار در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی بود.

وی در این کتاب همچنین آورده است: من دلیل دیگر و البته عملی‌تری برای تمرکز بر مساله هسته‌ای داشتم به گونه‌ای که در سراسر اروپا خبرساز شود؛ ما باید راهی برای جلوگیری از پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی پیدا کنیم.

این کتاب قرار است روز سه شنبه چاپ شود.

اوباما در پنجم آوریل و یک روز پس از پرتاب راکت کوتاه‌برد کره شمالی به اقیانوس آرام  که به گفته اوباما برای جلب توجه انجام شد، در پراگ سخنرانی کرد.

شش هفته بعد،  در ۲۵ مه این کشور دومین آزمایش موشکی خود را انجام داد.

شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌هایی را علیه این کشور در ۱۲ ژوئن تصویب کرد. اوباما گفته که چنین اقدام سریعی از سوی شورای امنیت تا حدی بابت افزایش محبوبیت آمریکا در صحنه جهانی بوده است. او در ادامه کتابش آورده است: این محبوبیت ویژه کار را برای متحدان ما برای تقویت یا حفظ حضور نیروها در افغانستان آسانتر کرد چون آنها فهمیدند که مردمشان به رهبری آمریکا اعتماد دارند.

اوباما گفته است: پس از آنکه کره شمالی آزمایش موشک‌های بالستیک خود را آغاز کرد، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا برای تقویت تحریم‌های بین المللی به شورای امنیت سازمان ملل رفت چرا که به گفته او "بسیاری از کشورها می‌خواستند با دولت من متحد باشند".

آمریکا توانست چهار تحریم دیگر را علیه کره شمالی پیش از پایان کار اوباما در ۲۰۱۷ وضع کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی