تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

سخنگوی وزارت بهداشت: مردم از حضور در جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌ها پرهیز کنند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: کاهش موارد بیماران بستری در موج جدید به آسانی گذشته نخواهد بود، چون تعداد مبتلایان زیاد و کاهش ابتلا زمانبر است.

کد خبر: ۷۵۷۱۰
۱۳:۰۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۹
سخنگوی وزارت بهداشت: مردم از حضور در جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌ها پرهیز کنند
 
دیدارنیوز - «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر محدودیت‌های اعمال شده بر میزان شیوع ویروس کرونا در کشور، بیان کرد: بر اساس تصمیم جدید ستاد ملی کرونا، از این پس در رنگ‌بندی از وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد استفاده خواهد شد. بر این اساس شهرستان‌هایی که قبلا به صورت بحرانی و با رنگ سیاه در نقشه نمایش داده می‌شدند، از این پس به صورت قرمز خواهند بود و بنابراین اعمال جدی‌ترین محدودیت‌ها روی شهرستان‌های قرمز صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: بر همین اساس فهرست رنگ‌بندی این هفته اصلاح شده و به رسانه‌ها اعلام می‌شود.

کاهش موارد بستری به آسانی گذشته نیست
وی افزود: کاهش موارد بیماران بستری در موج جدید به آسانی گذشته نخواهد بود، چون تعداد مبتلایان زیاد و کاهش ابتلا زمانبر است. وی ادامه داد: باید مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم دهد، یعنی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک افزایش پیدا کند، محدودیت‌های شدیدتری اعمال شود و نظارت‌ها مستمر باشد.

محدودیت‌ها برخی افراد را با مشکل اقتصادی مواجه می‌کند
لاری تصریح کرد: از طرفی اعمال محدودیت ممکن است، برای برخی مشاغل و افراد باعث بروز مشکل نشود، اما از لحاظ اقتصادی می‌تواند برخی مشاغل و افراد را با مشکلات فراوانی مواجه کند. در نتیجه ستاد ملی مقابله با کرونا با دقت و بررسی همه جوانب در این زمینه تصمیم گیری می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا میزان شیوع رو به افزایش است؟ گفت: درباره افزایش موارد ابتلا نیز علاوه بر رفتار اجتماعی، جهش‌های ویروس کرونا نیز موثر است. سرمای هوا، آلودگی هوا، حضور بیشتر مردم در فضاهای بسته و بدون تهویه نیز میزان سرایت ویروس را افزایش داده است، توصیه اکید وزارت بهداشت این است که مردم از حضور در جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌ها پرهیز کنند.
 
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی