تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
در دفاع از پیامبر مکرم اسلام (ص)؛

دیپلمات سنگالی در اعتراض به مکرون، نشان شوالیه را پس داد

"آمادو تیجان وون" وزیر و دیپلمات سنگالی روز جمعه در دفاع از پیامبر اسلام (ص) و به نشانه اعتراض به بازنشر کاریکتاتور‌های موهن به آن حضرت، نشان شوالیه لیاقت دولت فرانسه را به سفارت پاریس در داکار تحویل داد.

کد خبر: ۷۵۶۰۰
۰۹:۱۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دیپلمات سنگالی در اعتراض به مکرون، نشان شوالیه را پس داد
 
دیدارنیوز ـ به گزارش خبرگزاری آناتولی، وون که وزیر پیشین فرهنگ و سفیر سابق سنگال در کانادا بوده است، در نامه‌ای خطاب به امانوئل مکرون نوشت: افتخار نمی‌کنم که همان نشان شوالیه را با "ساموئل پتی" معلمی که تصاویر موهن به پیامبر (ص) را به دانش‌آموزان خود نشان داد، قسمت کنم.

وی خطاب به مکرون نوشت که می‌تلاش می‌کند که افراد گستاخ را به قهرمان تبدل کند.

وون که پیشتر سفیر کشورش در کاناد نیز بود، افزود: "من همیشه مدال شوالیه لیاقت فرانسه را نمادی از برادری، آزادی می‌دانستم.

وزیر پیشین فرهنگ سنگال افزود: دفاع از پیامبر بزرگ اسلام برای من از یک غرور مؤقت ارجحیت دارد، من مسلمانم و روزانه چندین بار شهادت می‌دهم که "هیچ معبودی به جز خداوند نیست" و محمد فرستاده اوست.

وون خطاب به مکرون افزود: این عبادت به تمام اعمالی که مسلمانان روزانه انجام می‌دهند و در تمام شرایط معنا می‌بخشد، باید بگویم که در هر نفسی که می‌کشیم، تسیح و ستایش خدا و پیامبر اوست.

مکرون ۲۱ اکتبر سال جاری اعلام کرد که کشورش از بازنشر کاریکاتور‌های موهن به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) منصرف نخواهد شد، اقدامی که موجی از خشم مسلمانان در سراسر جهان را به دنبال داشت و در نتیجه بسیاری از کشور‌های اسلامی کالا‌های فرانسوی را تحریم کردند.

رییس جمهوری فرانسه پس از تحریم کالا‌های فرانسوی در گفتگو با شبکه خبری الجزیره قطر گفته بود که وی احساسات مسلمانان در قبال کاریکاتور‌های موهن را درک می‌کند، اقدامی که بسیاری از تحلیلگران از عقب‌نشینی او در قبال توهین به مقدسات اسلامی تعبیر کردند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی