تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
افاضات اضافه

روزنامه خاطرات عوام الملک

افاضات اضافه ستون هفتگی بیانات عوام الملک است که در آن به بیان نظرات منور خود در مورد مسائل جهان می‌پردازد. چند هفته‌ای است که این نابغه خاص دوران مشغول نگارش خاطرات هفتگی است.

کد خبر: ۷۵۵۸۸
۱۶:۴۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹

افاضات اضافه: روزنامه خاطرات عوام الملک

دیدارنیوز _ عوام الملک:

 جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹
شمردن رای‌های انتخابات آمریکا همچنان ادامه دارد. دیشب ترامپ سخنرانی کرد و گفت تا جایی که من جلو هستم انتخابات مشکلی ندارد، ولی هر جا که رای‌های بایدن بیشتر شود به معنی آن است که تقلب شده و قبول نیست. کل حرفش این است که بگذارند یک بار دیگر هم برنده شود تا غصه نخورد. باید بپرسم ببینم در آمریکا، شهرداری یا اداره یا سازمانی نیست که مسوولیتش را به ترامپ بدهند و اینقدر خودش را ناراحت نکند. در طول روز از شبکه سی‌ان‌ان اخبار انتخابات آمریکا را دنبال کردم. طرفداران دو کاندیدا دور یک میز نشسته بودند و با هم حرف می‌زدند. عجیب است که وقتی می‌شود با کتک‌کاری مساله را حل کرد و ترامپ برای بار دوم رییس‌جمهور شود وقتشان را تلف می‌کنند تا با گفتگو به نتیجه برسند. گویا هر چقدر برای عوام فرقی نمی‌کند چه کسی رای بیاورد برای محمود و مشاورانش فرق دارد. یکی از آن‌ها گفته است که طرفداران بایدن خس و خاشاک هستند. احساس می‌کنم این جمله را قبلا جایی شنیده‌ام. یکی از خوانندگان دیدارنیوز که در کانال تلگرامی، خاطرات من را خوانده در اظهارنظر درستی گفته است که این خاطرات، چرت و پرت محض است. حرف درستی زده است. تا حالا از این زاویه به زندگی روزمره خودمان نگاه نکرده بودم.

 

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹
صبح هم خبری از اعلام نتایج انتخابات آمریکا نبود. این همه ادعا درباره مدیریت جهان دارند، اما چند عدد رای را بلد نیستند طوری بشمارند که ترامپ دوباره انتخاب شود. اکثریت عوام با اینکه روز اول هفته بود اینقدر از این وضعیت آمریکا تعجب کرده‌اند که دست و دلشان به کار نمی‌رود. بیشتر برای عوام آمریکا ناراحتند که اسیر این شرایط شده‌اند. امروز هوای تهران کمی ابری شد. اما باران نبارید. انگار آسمان هم مثل عوام آمریکا بلاتکلیف مانده است. سر شب بالاخره خبر پیروزی بایدن منتشر شد. عجیب است که انگار برای عوام آمریکا فرقی می‌کند که چه کسی برنده شود. این حجم از عقب‌ماندگی و وابستگی به اشخاص جای تاسف دارد. حمیدرضا جلایی‌پور شکست ترامپ را به عوام ایران تبریک گفت. نمی‌دانم چرا چیزی را که برای عوام فرقی ندارد به ایشان تبریک گفته است. روی پیام تبریکی که از چند روز قبل آماده کرده بودم اسم بایدن را نوشتم. اما پیک موتوری پیدا نشد. فردا برای سفارت سوییس می‌فرستم. تصاویری که از خیابان‌های آمریکا پخش می‌شد نشان می‌داد عده زیادی از عوامشان قصد دارند برای مدتی کمپین "بایدن متشکریم" راه بیندازند و احتمالا ظرف دو سه سال به مرحله "بایدن حیا کن، مملکت رو رها کن" برسند. باید از محسن بپرسم که نقطه فروپاشی آمریکا دقیقا در کجای این نقشه است.

یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹
قبل از اینکه بخوابم اولین نطق بایدن به عنوان رییس‌جمهور منتخب آمریکا را دیدم. متاسفانه یک خانم را به عنوان معاون خودش انتخاب کرده است. خیلی اتفاق بدی است. لابد از فردا یک عده دوباره در کشور ما دنبال حق دوچرخه‌سواری و حق ورود به ورزشگاه برای زنان راه می‌افتند و اگر زورشان نرسد حق طلاق می‌خواهند. با ناراحتی خوابیدم. خواب دیدم عوام‌النسا می‌گوید دیگر شام نمی‌پزد و می‌خواهد بیرون از خانه کار کند. از خواب پریدم. نتیجه اتفاقات آمریکاست. محسن مثل همیشه حرف خوبی زده است و گفته بایدن باید اول از ملت ایران به خاطر تحریم‌های ترامپ عذرخواهی کند و خسارت هم بدهد. فکر می‌کنم بعد هم باید برود داخل اتاقش، در را ببندد و به کار‌های زشت خودش و ترامپ فکر کند. عده‌ای از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به وزیر بهداشت نامه نوشتند و درخواست کرده‌اند کشور دو هفته به خاطر کرونا تعطیل شود. کار خوبی‌ست. قاعدتا وزیر بهداشت نامه را به حسن می‌دهد. حسن هم دستور تعطیلی می‌دهد و بعد استانداران می‌گویند به حسن ربطی ندارد. ما می‌خواهیم استان‌هایمان مشغول کار و تلاش باشند و مرگ هم جزئی از زندگیست.

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
امروز اعلام شد که خیلی از مشاغل از فردا تا ساعت ۱۸ اجازه فعالیت دارند و اتوبوس‌ها و مترو‌ها هم تا ساعت ۲۰ کار می‌کنند. به نظر می‌رسد خواص ما کشف بزرگی درباره ساعت کار ویروس کرونا داشته‌اند. احتمالا کرونا روز‌ها می‌خوابد و از ساعت ۱۸ به بعد برای شکار از مخفیگاهش بیرون می‌آید. در خبر‌ها آمد که نایجل شورت، نایب رییس فدراسیون جهانی شطرنج، ایران را تهدید به تعلیق کرده است. این آقا اسمش مورد منکراتی دارد و خلاف امنیت اخلاقی جامعه است. عجیب است که جرات کرده ما را تهدید کند. باید کمی ون‌سواری کند تا حساب کار دستش بیاید. یک شرکت آمریکایی اعلام کرده که در آستانه تولید واکسن کووید۱۹ است. این نخستین موج "بایدن متشکریم" است. گفته بودم که این اتفاق می‌افتد. سر شب خبر تغییر وزیر دفاع آمریکا از سوی ترامپ منتشر شد. با توجه به زمان کم باقیمانده تا پایان بازی و نیاز شدید ترامپ به گل، احتمالا این وزیر دفاع باید خصوصیات تهاجمی داشته باشد.

 سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
از نصفه‌های شب بالاخره در تهران باران آمد و تلاش‌های همه خواص برای رفع آلودگی هوا نتیجه داد. لازم است باد و باران هم متوجه مسوولیتشان در زمینه مبارزه با آلودگی باشند. قرار نیست همه کار‌ها را خواص زحمتکش انجام دهند. در مسیر عوام‌النسا تلفن زد و گفت مرحله جدید بخت‌آزمایی خودرویی شروع شده است. به محل کار که رسیدم بلافاصله وارد سایت شدم تا ثبت‌نام کنم. متوجه شدم که خوشبختانه کارخانه‌های خودروسازی طوری قیمت‌ها را افزایش داده‌اند که عده زیادی از عوام قید ثبت‌نام را بزنند و با شرکت در بخت‌آزمایی به گناه نیفتند. آمریکایی‌ها که چند روز است نمی‌توانند چند رای را بشمارند برای فریب افکار عمومی شروع به گران کردن دلار کرده‌اند. ایرادی ندارد. ما هم خودمان بقیه چیز‌ها را گران می‌کنیم تا بفهمند دست بالای دست بسیار است. خوشبختانه تدبیر هوشمندانه خواص برای تعطیل کردن اجباری مشاغل و اتوبوس و مترو در یک ساعت خاص امروز به خوبی جواب داد و عده زیادی از مردم به صورت فشرده از حوالی ساعت ۱۸ در خیابان‌ها و اتوبوس و مترو با هم تجدید دیدار کردند. این شیوه‌ها خیلی خوب است. هم باعث نابودی ویروس کرونا زیر دست و پا می‌شود و هم انس و محبت بین مردم را بیشتر می‌کند.

 چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹
این روز‌ها یک سری اعداد را که می‌بینم و بعضی اخبار را که می‌شنوم ناخودآگاه به یاد کشور دوست و برادر، چین می‌افتم. واقعا زحمتی که این دوستان در راستای کاهش جمعیت همه نقاط جهان به جز چین، در این حدود یک سال کشیده‌اند از زمان هیتلر تاکنون سابقه نداشته است. مهم این است که هر کاری از دستشان برآمده انجام داده‌اند. هیچ جایشان درد نکند! تصویر اسکناس ده‌هزار تومانی جدید را دیدم. ظاهرا چهار صفرش اضافی بوده و از روی اسکناس پاک شده است. کار خوبی‌ست. پاک‌کردن چیز‌های اضافی باعث می‌شود صورت مساله هم پاک شود و انشاالله با این تدابیر امیدواریم که تورم و سایر معضلات اقتصادی با هم ریشه‌کن شوند. در خبر‌ها آمده که اکثر مقامات جهان در حال تبریک گفتن به بایدن هستند، اما ترامپ و پمپئو و عبدالرضا داوری معتقدند تقلب شده است و نتیجه عوض خواهد شد. به هر حال داوری در برخی زمینه‌ها تجربه بیشتری دارد و لابد بی‌دلیل حرف نمی‌زند. باید راهی پیدا کنم و به ترامپ و پمپئو پیغام بدهم که حتما از تجربیات داوری و دوستانش در زمینه مبارزه با تقلب در انتخابات استفاده کنند تا خیالشان از چهار سال دوم هم راحت بشود. توییت آشنای خواص‌الدوله را دیدم. گفته اجازه نداده‌اند معیشت مردم را به گروگان بگیرند. خیلی مساله مهمی‌ست. معیشت مردم که دیپلمات نیست بشود گروگان گرفت. معیشت یعنی در حدی بخوری که نمیری؛ و خوشبختانه این شرایط وجود دارد. ولایت‌هایی در جهان هستند که مردمش لنگ می‌بندند و نان خشک می‌خورند. مهم این است که عوام ما هنوز تنبان به پا دارند و خوشبختانه مشکلات منکراتی در آن ناحیه وجود ندارد.

پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹
با توجه به اخباری که درباره پیش‌خرید هشتاد درصد واکسن تولیدی کرونا از سوی آمریکا، ژاپن، انگلیس و اتحادیه اروپا و همچنین شرایط سخت نگهداری واکسن منتشر شد، صبح تا ظهر را صرف جستجوی تامین‌کنندگان معتبر روغن بنفشه و ادرار شتر و عنبرنسا و شیرین‌بیان کردم. هم برای مصرف شخصی مقداری خواهم خرید و هم اگر با آقای خوشبخت [سردبیر دیدارنیوز]به توافق برسم حجم زیادی می‌خریم و نگهداری می‌کنیم تا همزمان با توزیع واکسن در کشور‌های دیگر به عنوان دستاورد ملی و تولید داخلی با قیمت مناسب بفروشیم. چون تجارت اسلحه ما هنوز راه نیفتاده و باید چیزی برای مالیدن بر زخم‌های زندگی پیدا کنیم. معاون وزیر بهداشت گفته روز شنبه قرار است جلسه بگذارند و در مورد تعطیلی دو هفته‌ای کشور تصمیم بگیرند. دو هفته‌ای می‌شود که قصد دارند در مورد تعطیلی دو هفته‌ای تصمیم بگیرند و اگر شنبه به جمعبندی برسند احتمالا اجرای تصمیم هم دو هفته طول می‌کشد و فکر می‌کنم تعطیلات دو هفته‌ای فرصت خوبی برای برگزاری جشن‌های ریشه‌کن شدن کرونا و پایان آبان باشد. همین سرعت عمل در تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات است که به رکوردشکنی‌های کشور ما کمک می‌کند. شب، مسابقه فوتبال ایران و بوسنی را تماشا کردم. تیم ملی خیلی نوستالژیک بازی می‌کرد و کیفیت مسابقه مرا یاد بازی حساس سی سال پیش کمای شیراز و خیبر خرم‌آباد در لیگ دسته اول کشور انداخت. البته گزارشگر بازی هم آنقدر از اینکه گزارش مسابقه را انجام می‌داد خوشحال بود که خیلی از کیفیت بازی تیم ایران ذوق‌زده و راضی بود. به نظرم اگر همه بازی‌های ایران را او گزارش کند، می‌توانیم قبل از شروع جام جهانی، قهرمان بشویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی