تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

دیدار آدینه ۲۲: شوالیه دلیر در کسل راکِ خاورمیانه!

کد خبر: ۷۵۵۶۹
۰۸:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹

دیدار آدینه ۲۲: شوالیه دلیر در کسل راکِ خاورمیانه!

دیدارنیوز: به سنت هر هفته «دیدار» چند محصول فرهنگی را معرفی می‌کند که می‌تواند آدینه خوبی برای شما رقم بزند. ببنید و بخوانید و بشنوید! آدینه‌تان پر از دیدار!

کسل راک؛ گرفتار در دنیای استیون کینگ


هیچ شکی نیست که استیون کینگ یکی از بزرگترین نویسندگان داستان‌های هیجان‌انگیز و ترسناک دوران ما است. تا حالا فیلم‌های زیادی از روی رمان‌های او ساخته شده که هر کدام به ماندگارترین آثار سینمایی در ژانر‌های گوناگون تبدیل شده‌اند: از درخشش و رهایی از شاوشنک گرفته تا کری و آن. محبوبیت آثار استیون کینگ چنان زیاد است که او به یکی از ثروتمندترین نویسندگان معاصر بدل شده است و خوشبختانه کینگ هم با تکیه بر خلاقیت خود مدام حرف جدیدی برای گفتن دارد. در سال ۲۰۱۸ سم شاو و داستین تامپسون براساس یکی از رمان‌های کینگ به اسم «کسل راک» (Castle Rock) سریالی را با همین نام تولید کردند که در آن ما با مجموعه‌ای از کاراکتر‌های مختلف در آثار کینگ سروکار داریم. ماجرای این سریال از جایی آغاز می‌شود که یک تلفن مشکوک، وکیلی به اسم هنری دیور را که مدتهاست پا به کسل راک نگذاشته به زادگاهش برمی‌گرداند. گرچه او خاطرات خوشی از این شهر ندارد، اما تصمیم می‌گیرد به مرد عجیب و غریبی که در قفسی در زیر زندان شاوشنک نگهداری می‌شود کمک کند. این سریال هیجان‌انگیز علاوه بر درون‌مایه‌های روان‌شناسانه‌اش بعضی اوقات از وحشت میخکوب‌تان می‌کند. تا حالا دو فصل از این سریال پخش شده و عمدتا بازخورد‌های داشته است از جمله این‌که وبسایت راتن‌تومیتوز به آن امتیاز خوب ۸۶ درصد را داده است. فضای این سریال به‌طور خاص برای طرفداران سریال‌هایی مانند اتفاقات عجیب (Stranger Things) و تیره (Dark) می‌تواند جذاب باشد.


کشتن شوالیه دلیر موراکامی


هاروکی موراکامی یکی از نویسندگان مهم معاصر است که خوشبختانه در ایران خیلی خوب شناخته شده است و البته بدبختانه به خاطر همین محبوبیتش بار‌ها به ترجمه بد مبتلا شده. در هر صورت همین‌که یک نویسنده در سطح جهانی تا این حد برای کتابخوان‌ها شناخته شده است و رمان‌هایش را یکی بعد از دیگری دنبال می‌کنند جای شکر دارد. این نویسنده ژاپنی در سال ۱۹۴۹ در کیوتوی ژاپن متولد شده و اگرچه تا سی سالگی هیچ برنامه‌ای برای نویسنده شدن در سرش نداشته، اما امروز به جایی رسیده که چند باری در لیست نامزد‌های نوبل ادبی قرار گرفته است. موراکامی از آن دسته نویسندگانی است که در آثارش می‌توان انتظار هر چیزی را داشت و معمولا در رمان‌هایش می‌توانید ردی از سبک‌های مختلف ادبی را ببینید. در ماه‌های اخیر ترجمه فارسی آخرین رمان این نویسنده مرموز ژاپنی که عاشق موسیقی جاز و دوی ماراتن است منتشر شده است. «کشتن شوالیه دلیر» عنوان این رمان جذاب موراکامی است که نشر مصدق آن را با ترجمه فروزنده دولت‌یاری منتشر کرده است. در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «خوشبختانه حتى پس از ساعت دو صبح، صدایى از زنگوله برنخاست و فقط هیاهوى همیشگى حشرات به گوش مى‌رسید. به مطالعه‌ى کتاب ادامه دادم و هر پنج دقیقه یک بار، ساعت روى میز کنار تخت‌خواب را نگاه کردم. زمانى که عدد دو و سى دقیقه را روى صفحه‌ى ساعت دیجیتال مشاهده کردم، نفس راحتى کشیدم. امشب زنگوله به صدا درنیامد! کتاب را بستم، چراغ روى میز کنار تخت‌خواب را خاموش کردم و به خواب رفتم. صبح روز بعد، قبل از ساعت هفت صبح بیدار شدم و فوراً به سراغ زنگوله رفتم. وارد استودیو شدم؛ زنگوله دقیقاً همان جایى بود که روز گذشته خودم گذاشته بودم. خورشید زندگى بخش کوهستان را روشن کرده بود. کلاغ‌ها طبق معمول سروصداى زیادى راه انداخته و از این سو به آن سو مشغول پرواز بودند. زیر نور خورشید، زنگوله ظاهر عجیبى نداشت؛ بلکه فقط یک اسباب ساده‌ى موسیقى بودایى بود که احتمالا در گذشته‌هاى دور موارد استفاده‌ى زیادى داشته است.»


همنوازی دل‌نشین نوازندگان خاورمیانه‌ای

 

آنسامبل قسطنطنیه (Constantinople) یک گروه موسیقی متشکل از نوازندگان خاورمیانه‌ای است که در شهر مونترال کانادا تاسیس شده است. بنیانگذاران این گروه دو برادر ایرانی‌الاصل به نام‌های کیا طبسیان (نوازنده سه‌تار) و ضیا طبسیان (نوازندن تنبک) هستند. از دیگر هنرمندانی که با این گروه همکاری داشته‌اند می‌توان به سعید کم‌جو (کمانچه‌نواز)، دیدم باصر (قانون‌نواز اهل ترکیه) و پیه‌ر ایوز مارتل (نوازنده کنترا باس) اشاره کرد. آنسامبل قسطنطنیه با آبلای سیسوکو نوازنده و خواننده اهل سنگال که نوازنده سالز کوزا است آلبوم مشترکی را به نام «Jardins Migrateurs» نام دارد که برای این آخر هفته گوش دادن به آن را پیشنهاد می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی