تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

افشاگری آحارانوت از طرح رژیم صهیونیستی برای ترور یاسر عرفات با انفجار استادیوم بیروت

یک گزارش عبری‌زبان برای اولین بار نقشه اسرائیل برای ترور یاسر عرفات از طریق منفجر کردن سالن استادیوم فوتبال بیروت را فاش کرد.

کد خبر: ۷۵۵۶۱
۲۰:۴۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹
افشاگری آحارانوت از طرح رژیم صهیونیستی برای ترور یاسر عرفات با انفجار استادیوم بیروت
 
دیدارنیوز - به نوشته روزنامه"یدیعوت آحارونوت"، در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی قصد داشت با منفجر کردن یک استادیوم فوتبال در بیروت، پایتخت لبنان، در ژانویه سال ۱۹۸۲، یاسر عرفات و تعدادی از رهبران سازمان آزادی‌بخش فلسطین را ترور کند اما در دقیقه نود منصرف شد.

این روزنامه نوشت، اسرائیل این عملیات را "المپیا" خوانده و هدف آن "منفجر کردن کامل سالن استادیوم فوتبال بیروت" بود.

این روزنامه فاش کرد، ماموران اطلاعاتی اسرائیل چندین کیلوگرم مواد منفجره را زیر صندلی‌ها پنهان کرده بودند و قرار بود سه خودروی بمب گذاری شده دیگر حامل دو تن مواد منفجره در نزدیکی سالن استادیوم قرار گیرند و با هجوم بازماندگان وحشت زده این خودروها با کنترل از راه دور منفجر و منجر به پایان خونین این عملیات شود.

آحارونوت نوشت، ایده این عملیات در پاسخ به کشته شدن یک اسرائیلی به نام حاران توسط سمیر القنطار، شهروند لبنانی بروز کرد. پیام روشن بود: ترور همه اعضای سازمان آزادی‌بخش فلسطین در لبنان.

بنا بر این گزارش، بن گال برای انجام این عملیات به مئیر داگان، افسر اسرائیلی متوسل شده بود. داگان از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ رئیس سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل "موساد" بود، اما روزنامه موقعیت وی در آن زمان را بیان نکرد.

این روزنامه افزود: بمب گذاری در استادیوم همه موافقت‌های لازم را کسب نکرد و عملیات المپیا در آخرین لحظه متوقف شد. بطوریکه طراحان آن نزد  مناخم بگین، نخست وزیر وقت احضار شدند و وی در حالی که در بستر بیماری بود، تصمیم گرفت آن را لغو کند.

این روزنامه با اشاره به حمله اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲ گفت، پس ازگذشت نیم سال (از لغو عملیات) جنگ اول لبنان آغاز شد و این جنگ پس از تنها ۱۸ سال و با قربانیان بسیار به پایان رسید.

وی افزود: داگان تا زمان مرگش (۲۰۱۶) بر این باور بود که اسرائیل یک فرصت طلایی را از دست داد و گفت: اگر این موضوع تایید می‌شد ، رهبران سازمان آزادی‌بخش فلسطین آن روز از بازی خارج می‌شدند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: یک واحد فوق سری به فرماندهی داگان با اطلاع رئیس ستاد ارتش، اما تقریباً بدون اطلاع بقیه اعضای ستاد کل و واحد اطلاعات، برای انجام حملات و عملیات جنگ چریکی و ترور فلسطینی‌ها تلاش کرده که بیشتر آنها از مناخم بگین، نخست وزیر وقت پنهان بود.

فلسطینی‌ها ۱۱ نوامبر شانزدهمین سالگرد درگذشت یاسر عرفات، رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین را زنده نگه  داشتند.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی