تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بخشی از زندگینامه مرحوم محمدحسین نورشاهی، گوینده پیشکسوت رادیو

صبح امروز مدیر روابط عمومی معاونت صدای سازمان صداوسیما از درگذشت محمدحسین نورشاهی گوینده پیشکسوت رادیو خبر داد، در این نوشته بخشی از زندگینامه مرحوم را به نقل از خودشان که چندی پیش در جایی مطرح کرده بود، می خوانید.

کد خبر: ۷۵۴۳۷
۱۲:۲۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

بخشی از زندگینامه مرحوم محمدحسین نورشاهی، گوینده پیشکسوت رادیو

 
دیدارنیوز ـ «متولد ۱۳۲۸ تهران هستم. از دبیرستان مروی تهران در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفتم و در سال ۱۳۴۸ وارد دانشگاه افسری شدم. دوره کمک مهندسی را در ایران و دوره تکمیلی مهندسی نگهداری سیستم‌های شناسایی هوایی را در آمریکا گذراندم. در دوران انقلاب توفیق همراهی در تدارک و برپایی مراسم شرف‌یابی و بیعت ۱۹ بهمن ۵۷ همافران با حضرت امام خمینی (ره) را داشتم و در سال ۶۹ در سن ۴۱ سالگی خود را بازنشسته کردم و از محیط فعالیت نظامی خارج شدم. وی افزود: هنگامی که سال سوم دبیرستان را می‌گذراندم از طریق امور تربیتی به رادیو معرفی شدم و یک‌سال گوینده‌ی برنامه جوان رادیو بودم. این همکاری در سال ۴۸ با رفتن من به دانشکده افسری قطع شد تا این‌که اوایل سال ۵۸ رادیو دچار کمبود شدید گوینده شد و تصمیم به شروع همکاری مجدد گرفتم. به این ترتیب از ۲۴ تیرماه ۱۳۵۸ با گویندگی در پخش رادیو کارم را مجددا شروع کردم.

رادیو ارتش در سال ۶۰ تشکیل شد. من وظایف مختلفی را از نویسندگی و سردبیری تا گویندگی در این رادیو داشتم. مرحوم دکتر سیدحسن حسینی، شاعر فقید معاصر هم در آن زمان افسر وظیفه بودند و در رادیو ارتش سمت سردبیری داشتند. اگرچه از نظر سن و تجربه حدودا ۱۰ سال از ایشان جلوتر بودم، ولی خیلی چیز‌ها از ایشان یاد گرفتم.»
 
 
لازم به ذکر است: مرحوم محمدحسین نورشاهی که این سال‌ها به‌عنوان گوینده رادیو ایران فعالیت می‌کرد روز گذشته ۲۰ آبان بر اثر کرونا درگذشت.

نورشاهی از سال ۵۸ ارتباطش با رادیو را به صورت رسمی آغاز کرد و از نویسندگی تا سردبیری و گویندگی در رادیو را به عهده داشت.

احمدرضا صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدا با تایید این خبر درباره نورشاهی بیان کرد: نورشاهی جزو مجریان برجسته سیما و صدا بوده است که در برنامه‌های مختلف تلویزیون و رادیو نوعی مطالبه‌گری نسبت به مسئولان در کلامش داشت.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی