تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

هشدار هواشناسی؛ تشدید بارش در سواحل دریای خزر

سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به تشدید بارش در سواحل دریای خزر از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و خلیج فارس خبرداد.

کد خبر: ۷۵۲۹۳
۱۵:۴۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

هشدار هواشناسی؛ تشدید بارش در سواحل دریای خزر

 

دیدارنیوز ـ سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: در سواحل دریای خزر تشدید بارش و در مناطق جنوبی وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد نسبتاً شدید و تگرگ طی چهارشنبه و پنجشنبه (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) پیش بینی می‌شود. این شرایط جوی در استان‌های گیلان، نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس رخ می‌دهد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، لغزندگی جاده ها، احتمال بارش برف در ارتفاعات و جاری شدن روان آب دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به حفظ فاصله از حریم رودخانه و مسیل ها، پرهیز از تردد غیر ضروری، لغو فعالیت‌های کوهنوردی و لایروبی رودخانه و مسیل‌ها توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ نیز با اشاره به شمالی شدن جریانات هوایی آورده است: از بعدازظهر چهارشنبه (۲۱ آبان ماه) تا آخر وقت پنجشنبه (۲۲ آبان ماه) مواج شدن دریای خزر و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا دو متر پیش بینی می‌شود. در این شرایط جوی احتمال پاره شدن تور‌های صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی و انجام فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع فراساحل توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار آمده است: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج از بعدازظهر سه شنبه (۲۰ آبان ماه) تا اواخر وقت پنجشنبه (۲۲ آبان ماه) در شمال خلیج فارس پیش بینی می‌شود و احتمال پاره شدن تور‌های صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک وجود دارد. در این شرایط جوی نسبت به ممنوعیت شنا، احتیاط در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی و فعالیت شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع فراساحل توصیه می‌شود.

گفتنی است: زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی