تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

"دونالد ترامپ خطایی در نظام دموکراسی بود"

پیروزی جو بایدن در کانون توجه مفسران رسانه‌ها قرار دارد. مفسر "تاگس‌شاو" از کار دشوار بایدن در فردای انتخابات می‌گوید. اما به باور او اهمیت ۷۰ میلیون رای مردم آمریکا به دونالد ترامپ را نیز نمی‌باید از نظر دور داشت.

کد خبر: ۷۵۲۴۶
۱۰:۲۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ "کاترین براند" تفسیری برای سایت خبری "تاگس‌شاو" وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان نوشته است. او بر این باور است که ترامپ برای آسیب رساندن به دموکراسی پا به میدان نهاده بود و به این کار تا فردای روز اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه داده است.

بسیاری از مفسران از همان ابتدای پیروزی ترامپ، از او به عنوان خطایی در نظام دموکراسی یاد کرده بودند. عارضه‌ای که دیر یا زود رفع خواهد شد.

کاترین براند به آرایی که مردم آمریکا در دفاع از سیاست و عملکرد دونالد ترامپ به صندوق‌ها ریخته‌اند، اشاره کرده و می‌گوید که نمی‌توان ترامپ را خطایی در سیر تاریخ دانست. او نماینده بخشی از مردم این کشور است. بخشی از تحولات روز آمریکا و جلوه‌ای از آن جهان واقعی است که در آن زندگی می‌کنیم.

به گزارش دویچه وله او با اشاره به آرایی که مردم به ترامپ داده‌اند، می‌نویسد: «آری، این یک رکورد برای ترامپ است. حدود ۷۰ میلیون نفر از شهروندان آمریکا رای خود را به سود او به صندوق‌ها ریخته‌اند، چون به او و به آن سرزمینی باور داشتند که ترامپ ارائه کرده بود. و، چون بر این باور بودند که کار آمریکا بدون ترامپ ساخته است.»

مفسر "تاگس‌شاو" در ادامه نوشته است که هدف ۴۵‌مین رئیس جمهور آمریکا (ترامپ) آسیب رساندن به دموکراسی با استفاده از ابزار‌های خود دموکراسی بود.

براند می‌گوید که او این سیاست را تا واپسین روز هم ادامه داد و با طرح ادعای بی‌اساس "تقلب در انتخابات" و "سرقت نتایج انتخابات" به بنیان دموکراسی آسیب رساند.

میراث تلخ
براند معتقد است که جو بایدن دشواری‌های عدیده‌ای را به ارث برده است. او نه تنها باید بر شیوع ویروس کرونا فائق آید، بلکه باید از فراز سایه نفرت‌پراکنی در جامعه آمریکا بجهد. او باید وحدت و انسجام حزب دموکرات را برقرار سازد و آمریکا را به دامان جهان بازگرداند.

بدیهی است که انجام همه این وظایف بدون داشتن اکثریت مجلس سنا، کاری بس دشوار خواهد بود. براند می‌نویسد: «دونالد ترامپ باید کاخ سفید را ترک کند، آن‌هم به شکل دموکراتیک. چنین امری برای آمریکا خوب است. اما او را نمی‌توان خطایی در تاریخ دانست و به همین دلیل نیز فائق آمدن بر میراث ترامپ کار دشواری است که بر روی دوش جو بایدن سنگینی می‌کند.»
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی