تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد: استحصال خاویار در هرمزگان برای اولین بار

مدیر کل شیلات هرمزگان از استحصال خاویار در هرمزگان برای اولین بار خبر داد.

کد خبر: ۷۵۰۵۸
۱۰:۳۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد: استحصال خاویار در هرمزگان برای اولین بار

 

دیدارنیوز ـ عبدالرسول دریایی گفت: خوشبختانه برای اولین بار در استان هرمزگان، مزرعه کشاورزی در شهرستان حاجی آباد، موفق به برداشت خاویار از گونه ماهی خاویاری «استرلیاد» شد.

وی با بیان اینکه پروش ماهیان خاویاری در هرمزگان از حدود پنج سال پیش آغاز شده است، گفت: دست یابی به خاویار که به طلای سیاه شهرت دارد بدون شک مقدمه‌ای برای رونق در تولید، اقتصاد و اشتغال استان هرمزگان است.

دریایی تصریح کرد: بچه ماهیان استرلیاد حدوداً سه سال پیش با حمایت دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شیلات ایران از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید دکتر بهشتی -گیلان جهت بررسی امکان پرورش اینگونه ارزشمند در شرایط اقلیمی هرمزگان به استخر‌های پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان حاجی آباد منتقل شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: متوسط وزن ماهیان مورد استفاده برای استحصال خاویار سه تا سه و نیم کیلوگرم بوده اند که از سه قطعه ماهی بیش از یک کیلوگرم خاویار بسیار با کیفیت به دست آمده است.

دریایی توضیح داد: در اکثر منابع شیلاتی گونه استرلیاد برای منابع آبی سرد سیر و با دمای ۱۴ تا ۱۶ درجه توصیه می‌شود که خوشبختانه این ماهیان در حاجی آباد هرمزگان در طول کمتر از ۳ سال در دمای آب چاه با میانگین ۲۳ تا ۲٧ درجه سانتی گراد نگهداری و پرورش داده شده اند.

وی افزود: استان هرمزگان که به عنوان قطب پرورش میگو و ماهیان دریایی در کشور شناخته می‌شود در سال‌های اخیر به پرورش ماهیان خاویاری روی آورده است و قصد دارد با استفاده بهینه از استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در سال‌جاری تولید گوشت این ماهیان را به ۱۷ تن افزایش دهد.

گفتنی است در حال حاضر هر کیلو خاویار استحصال شده به صورت عمده فروشی ارزشی بالغ بر چهل میلیون ریال بسته به گونه پرورشی دارد.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی