تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

بایدن در دو قدمی پیروزی؛ سایه روشن آبی روی کاخ سفید

با آبی شدن رنگ ایالت‌های جورجیا و پنسلیونیا و پیشی گرفتن آرای بایدن بر ترامپ در این دو ایالت پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. به نظر موج آبی دیرتر از آن چه به نظر می‌رسید هویدا شده است و حالا به تدریج سایه روشن آبی بر کاخ سفید می‌افتد.

کد خبر: ۷۵۰۲۵
۱۸:۵۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۹

سایه روشن آبی روی کاخ سفید

دیدارنیوز ـ علی صافی: با آبی شدن رنگ ایالت‌های جورجیا و پنسلیونیا و پیشی گرفتن آرای بایدن بر ترامپ در این دو ایالت پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. به نظر موج آبی دیرتر از آن چه به نظر می‌رسید هویدا شده است و حالا به تدریج سایه روشن آبی بر کاخ سفید می‌افتد.

 

آخرین وضعیت شمارش آرای ایالت‌ها

 

جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، آریزونا و نوادا 5 ایالتی هستند که شمارش آرا در آن‌ها ادامه دارد. تا ظهر امروز در نوادا و آریزونا بایدن از ترامپ جلوتر بود و در جورجیا، پنیسیلوانیا و کارولینای شمالی این ترامپ که دست بالا را داشت. با این حال روند شمارش آرا نشان می‌داد که برتری شکننده ترامپ با شمارش آرای بیشتر در حال خدشه دار شدن است.

در آریزونا کمپین ترامپ مدعی بود که روند شمارش آرا به نفع ترامپ است و او می‌تواند عقب ماندگی‌اش را جبران کند. تا لحظه نگارش این گزارش 90 درصد آرا در این ایالت شمرده شده است و بایدن حدود 6/1 درصد از ترامپ جلوتر است. به نظر ادعای کمپین ترامپ در روند بهتر آرا او در این ایالت درست به نظر می‌رسد؛ هر چند مشخص نیست که 10 درصد باقی مانده آرا بتواند سرانجام به برتری بایدن خاتمه دهد.

فاجعه اصلی برای ترامپ اما در جورجیا رخ داده است. ایالتی که 28 سال بود که هیچ نامزد دموکراتی در آن پیروز نشده بود. ظهر امروز بود که سرانجام روند رو به رشد آرای بایدن منجر به برتری او بر ترامپ شد و با آبی شدن رنگ جورجیا روی نقشه کار ترامپ تقریبا به نقطه پایان رسید.

چند ساعت بعد سرانجام پنسیلوانیای سرنوشت ساز هم رنگ عوض کرد و به رنگ آبی کمرنگ درآمد. همه گزارش‌ها و تحلیل‌های قبل از انتخابات از حساسیت پنسیلوانیا می‌گفت. وضعیت آرای پستی در این ایالت یکی از عواملی بود که تحلیلگران را در مورد آن نگران می‌کرد. با این حال چرخش تاریخی پنسیلیوانیا آن قدر دیر انجام شد که حساسیت آن در نزد افکار عمومی با پیروزی احتمالی بایدن در آریزونا و جورجیا تا حدودی کم شده بود.

نوادا این ایالت کم جمعیت نیز با سرعتی آرام به شمارش آرا ادامه می‌دهد. روندها در این ایالت بسیار کند است اما با شمارش آرای بیشتر به تدریج فاصله بایدن از ترامپ بیشتر می‌شود.

در مجموع با اضافه شدن 16 الکترال جورجیا و 20 الکترال پینسیلوانیا حتی اگر نوادا و آریزونا هم به ترامپ برسد (که بعید به نظر می‌رسد)، کار انتخابات تمام است و بایدن است که باید چمدان‌هایش را برای اقامت 4 ساله درکاخ سفید ببندد.

 

واکنش‌های ترامپ

 

نیمه شب گذشته به وقت تهران، دونالد ترامپ سخنرانی کوتاهی ایراد کرد. او به شدت از روند شمارش آرا انتقاد و بر وقوع تقلب در انتخابات تاکید کرد. او که به نظر پریشان و عصبی می‌رسید، تاکید کرد که این نتیجه را قبول ندارد و اقدامات قضایی را برای مقابله با آن آغاز خواهد کرد.

هنوز روشن نیست که حزب جمهوری‌خواه چه موضعی در قبال این سخنان و رفتارهای ترامپ اتخاذ خواهد کرد. هر چند لیندسی گراهام و تد کروز دو سناتور برجسته جمهوری‌خواه از اقدامات او حمایت کرده‌اند. با این حال در هنگام سخنرانی ترامپ، مایک پنس معاون او در کنارش نایستاده بود و این می‌تواند نشانه‌ای از تردید در میان جمهوری‌خواهان برای اتخاذ استراتژِی حکایت کند.

 

سایه روشن آبی روی کاخ سفید

 

انتخابات تقریبا به ایستگاه پایانی رسیده است و به نظر پیروزی جو بایدن نهایی به نظر می‌رسد. سایه روشن آبی بر کاخ سفید افتاده است و تماشایی‌ترین موضوع در روزهای آتی نحوه کنار آمدن ترامپ با شکست و تعامل او با رقبا و رفقایش است. عالیجناب حداقل فعلا به آخر خط رسیده است!

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی