تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
افاضات اضافه

برای آن‌ها انتخابات است، برای ما خاطره!

تمام روز در خانه بودم و مسائل جهان را زیر نظر داشتم. رییس‌جمهور تاجیکستان که از اول رییس‌جمهور تاجیکستان بوده است بار دیگر به عنوان رییس‌جمهور تاجیکستان سوگند یاد کرد. نمونه نابی از خواص عالم بشریت است

کد خبر: ۷۵۰۲۳
۱۷:۰۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۹

افاضات اضافه: برای آن‌ها انتخابات است، برای ما خاطره!

دیدانیوز ـ عوام الملک: 

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹


تمام روز در خانه بودم و مسائل جهان را زیر نظر داشتم. رییس‌جمهور تاجیکستان که از اول رییس‌جمهور تاجیکستان بوده است بار دیگر به عنوان رییس‌جمهور تاجیکستان سوگند یاد کرد. نمونه نابی از خواص عالم بشریت است. در تمام طول روز هر وقت شبکه‌های ورزشی تاجیکستان را گرفتم داشت رییس‌جمهور را نشان می‌داد که یا در حال سخنرانی کردن بود یا افتتاح می‌کرد. موسیقی هم پخش می‌شد. عوام تاجیکستان هم با تلویزیون ورزش مصاحبه کردند و دسته‌جمعی تاکید داشتند که تاجیکستان به خاطر رییس‌جمهورش بهترین کشور جهان است. فیلم زورگیری از علی دایی را هم به دقت تماشا کردم و نظرات کارشناسی مسوولان پیگیری را خواندم. چندین بار فیلم را جلو و عقب بردم و با اظهارات مسوول مربوطه تطبیق دادم. به نظر می‌رسد سارق مذکور وقتی به علی دایی حمله کرد تازه متوجه شد گردن چه کسی را هدف قرار داده است و یک "حاجی پشمام" خاصی در حرکات بعدیش دیده شد. چون فیلم در اینترنت منتشر شده است سارق مذکور دستگیر خواهد شد. آقای سردار اعلام کرد که می‌خواهند به نقاطی که کرونا آنجاست حمله کنند. به عوام‌النسا گفتم سریعا کاغذ بیاورد و روی آن اسم‌هایمان را بنویسیم که هم به در خانه نصب کنیم و هم موقع بیرون رفتن به جلو و عقب خودمان بچسبانیم. چون ممکن است درگیر عملیات فریب شویم و قبل از اینکه ثابت کنیم کرونا نبوده‌ایم گرفتار سرنوشت کرونا بشویم. سر شب اخوی تلفن کرد و گفت جواب تست کرونایش مثبت است. هفته پیش مریض بود، اما چند روزی بود که در ظاهر مشکلی نداشت. فکر کنم به خانه اخوی حمله کنند. چون قاعدتا کرونا آنجاست. شاید با باقر تماس بگیرم تا بفهمم چطوری بیست و چهار ساعت بعد از مثبت شدن تست کرونا موفق شد کرونا را شکست بدهد و بدون ماسک سخنرانی کند. اگر جواب بدهد به اخوی خواهم گفت.

 

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹


اعلام شد کیفیت هوای تهران طی امروز و فردا کاهش خواهد یافت. چیز جدیدی نیست. اصولا کیفیت باید همیشه در همه چیز کاهش یابد وگرنه عوام را هوا برمی‌دارد که می‌توانند توقع بهتر شدن در مسائل کیفی را داشته باشند. خواص مملکت هنوز دارند فکر می‌کنند که باید با کرونا مذاکره کنند یا به کرونا حمله کنند. به همین خاطر یک سری محدودیت‌هایی اعلام شده که اعمال نشود. امروز هر جا رفتم عوام منتظر انتخابات آمریکا بودند. این نشانه پیروزی و نفوذ ما در قلب آمریکاست. آنقدر که ما می‌توانیم به انتخابات آمریکا فکر کنیم و آثار آن را بررسی کنیم خود آمریکایی‌ها نمی‌توانند. اصلا آن‌ها بی‌تفاوت هستند و همین نشانه فروپاشی آمریکاست که محسن وعده‌اش را داده بود. خوشبختانه همین مساله باعث شده است که بتوانیم ارزش دلار را هم پایین بیاوریم. قبلا هم گفتم باید کاری کنیم که دلار مجانی شود. به نظر می‌رسد همین انتخابات فرصت خوبی باشد.

*یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹
امروز خوشم آمد از هوشم. همانطور که پیش‌بینی کرده بودم سارقان گردنبند علی دایی دستگیر شدند و اظهارات دزد محترم نشان داد که فرضیه "حاجی پشمام" من هم درست بوده است. یواش‌یواش با این همه هوش و بصیرت باید به فکر ارتقا درجه خودم از عوام‌الملک به خواص‌الملک باشم. خوشبختانه این خبر مهم باعث شد مسائل بی‌اهمیتی مثل خودسوزی یک کارگر اصلا مورد توجه قرار نگیرد. درستش هم همین است. چرا باید عوام خوشحال را با این خبر‌های به ظاهر بد، اما بی‌اهمیت ناراحت کنیم؟ امروز وزیر امور خارجه انگلیس در مورد یکی از عوام ما که زندانی‌ست مصاحبه کرده و تهدید کرده در روابط با ایران تجدید‌نظر می‌کنند. خیلی گستاخ و بی‌ادب است. قبل از اینکه فرصت تجدیدنظر پیدا کنند باید بلایی سرشان بیاوریم که بفهمند این ماییم که تجدیدنظر می‌کنیم. به خانم پرستو بهرامی‌راد [متخصص امور آمریکا، انگلیس و سایر دول متخاصم و متقاطع]پیغام دادم عکس‌های هوایی و نقشه‌های دیوار‌های سفارت انگلیس را برای برنامه‌ریزی جشن تجدیدنظر به دستم برساند. قرار شد بعد از انتخابات آمریکا که بیکار می‌شود این کار را بکند. امیدوارم انگلیس تا آن زمان تجدیدنظر نکند. امروز مساله دیگری هم در روابط خارجی داشتیم. ۱۳۰ نفر از خواص‌المله از وزارت خارجه خواستند سفیر فرانسه را برای ادای توضیح احضار کند. مساله این است که سفیر فرانسه مدتهاست تهران نیست و کاردار فرانسه هم چند روز پیش احضار شده است. نباید روی خواص‌المله را زمین انداخت. باید به جواد بگویم سفیر هر جایی را که توانست احضار کند. آخر شب، قبل از ساعت دوازده، اینستاگرام را مرور کردم. متوجه شدم که کدو در پیشگیری از کرونا موثر است، چون در اقصی نقاط جهان دور کدو جمع شده‌اند و خوشحالند. اسمش را هم هالووین گذاشته‌اند. این غربی‌ها در اسم‌سازی خیلی ماهرند. به جشن کدو می‌گویند هالووین. باید بگویم جمعی از عوام روی جشن پتوی خودمان یک اسم بامسما بگذارند تا بتوانیم با نفوذ فرهنگی غرب مقابله کنیم. سعی کردم داستان کدوی مولوی را دوباره بخوانم تا ببینم آیا این جشن کدوی غربی‌ها ربطی به کدوی معروف مولوی دارد یا نه؟ اگر ربط داشته باشد باید جشن کدوی‌مان را پس بگیریم.

 

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹

عوام و خواص طوری در مورد پنسیلوانیا و فلوریدا و آریزونا و میشیگان صحبت می‌کنند که فکر کنم در آینده اثبات شود قبل از ورود کریستف کلمب به آمریکا غیر از سرخپوست‌ها، اجداد ما هم دیگر گروه مهم ساکن آمریکا بوده‌اند. از چند تن از عوام اطراف که در حال آنالیز ایالت‌های آمریکا بودند خواستم فرق بروجن و بجنورد و بیرجند و بیجار را برایم بگویند، اما ترجیح دادند روی همان ایالت‌های آمریکا متمرکز باشند. این میزان پیگیری انتخابات آمریکا نشان می‌دهد که تا فتح کاخ سفید راهی نمانده است. لازم است پیشنهاد آتش‌زدن پرچم آمریکا و بقیه کشور‌ها به جز چین و روسیه در خانه را جدی بگیریم. قبلا این کار را در خیابان انجام می‌دادند. خیلی مفید و موثر بود. لازم است با شعار "هر خانه یک پرچم سوخته" آماده استقبال از فروپاشی آمریکا بشویم. گویا آمریکایی‌ها هم از نتیجه‌بخش بودن کار‌های ما خبردار شده‌اند و امروز یک زن زائو را قبل از رسیدن به زایشگاه به حوزه اخذ رای برده‌اند تا وانمود کنند حماسه حضور آن‌ها بهتر است. خواستند به فیلم‌های عروس و دامادی ما در صف‌های رای پاتک بزنند. باید پیشنهاد بدهم در انتخابات بعدی خودمان، داخل همه اتاق‌های زایمان صندوق سیار ببرند تا زنان در هنگام زایمان رای هم بدهند. خبر آمد که پوشک بچه کمیاب شده است. سخت است، اما بچه‌های ما روی پای خودشان بزرگ می‌شوند. چون بدون پوشک هم می‌شود. خیلی‌ها کرده‌اند و شده است.
گویا امروز سر و صدایی هم در کابل شده است و یک عده‌ای، تعداد ناچیزی دانشجو را یا کشته‌اند و یا زخمی کرده‌اند. مساله مهمی نیست. فرانسه مهم است. حالا ممکن است عده‌ای از عوام بخواهند پرچم فرانسه را آتش بزنند و عده‌ای بخواهند جلوی سفارت فرانسه شمع روشن کنند. این‌ها نشانه نشاط و آزادی عوام در کشورمان است.

 

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹


امروز تعطیل بود اما به خاطر مناسبت تاریخی چند بار سعی کردم از دیوارهای اتاق بالا بروم. گویا به دلیل افزایش سن، آمادگی جسمی من کم شده و موفق نبودم‌. جوان هم جوان‌های چهل و یک سال قبل! روز آخر انتخابات آمریکا هم امروز بود. تقارن خوبی شده است. آمریکایی‌ها سعی کردند با صحنه‌سازی و نمایش فیلم‌ از صف‌های طولانی وانمود کنند که مردم‌شان حماسه‌آفرینی کرده‌اند. به نظر می‌رسد فیلم‌ها را مونتاژ کرده‌اند. حتی از ترانه‌های ما هم در فیلم‌هایشان استفاده کرده بودند. اخبار موضع‌گیری کاندیداها و شخصیت‌های آمریکا را دنبال کردم. این چیزی که برای آن‌ها انتخابات است برای ما خاطره است. خبری درباره مدل جدیدی از کارآفرینی در اصفهان خواندم. فردی دو کارگر روزمزد را سوار ماشین کرده و از ایشان خواسته در ازای دریافت ۲۰۰هزار تومان، کاشی‌های یک سقاخانه تاریخی را برایش بکنند. این شیوه‌ها خوب است. بهتر از آن است که با قمه و چاقو از ملت زورگیری کنند. تازه به کارگران روزمزد هم کمک می‌شود. خوشبختانه امروز هم توانستیم در زمینه تلفات کرونا رکورد بشکنیم و صدر جدول را در سراسر جهان به خود اختصاص بدهیم. چند روزی بود که در زمینه رکوردشکنی موفقیت بزرگی نداشتیم و ناراحت بودم.

 

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹

از خوشحالی اینکه نتیجه انتخابات آمریکا به ما هیچ ربطی ندارد تا صبح بیدار بودم. فیلترشکن را وصل کردم و به تلگرام وصل شدم. خوشبختانه آحاد عوام هم مانند من از خوشحالی خوابشان نمی‌برد و برای اینکه خوابشان ببرد در حال شمردن تعداد آرای کاندیداهای انتخابات آمریکا بودند. قدیم‌ها برای خوابیدن گوسفند می‌شمردیم. جایگزین کردن گوسفند با تعداد آرای کاندیداهایی که با نماد فیل و خر با هم رقابت می‌کنند نشان می‌دهد که عوام در هر دوره‌ای حیوان مناسب را برای شمردن و خوابیدن پیدا می‌کنند و چه خوب که با این شیوه، آمریکا در افکار عمومی تحقیر می‌شود. نکته مثبت این بود که هرکدام از عوام با اینکه عدد یکسانی را می‌دیدند نتیجه متفاوتی که دوست داشتند می‌گرفتند و این نشانه تکثر و آزادی در جامعه ماست. غربی‌ها اگر بفهمند قطعا حسودی می‌کنند. متن پیام تبریک برای نامزد برنده را آماده کردم‌. نتیجه به ما ربطی ندارد اما قطعا نامزد برنده توقع دارد به نمایندگی از عوام تبریکات آمیخته با فحش خود را نثارش کنم. نفر برنده که معلوم شد اسمش را بالای نامه می‌نویسم و با پیک موتوری برای سفارت سوییس در تهران ارسال خواهم کرد. به خاطر کرونا خودم از خانه بیرون نمی‌روم. اول صبح در حالیکه بازارهای جهانی از شدت وابستگی به انتخابات آمریکا مرتب رنگ عوض می‌کردند رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تربار اعلام کرد که پیاز و گوجه در روزهای آینده ارزان می‌شوند. پیام مهمی دارد. ما پیاز و گوجه خودمان را هم به آمریکایی‌ها نمی‌دهیم که بخورند. حتی اگر دلار را گران کنند. حسن به عنوان نماد خواص‌الدوله در اظهار نظر مهمی اعلام کرد که برای خواص هم فرقی ندارد که چه کسی رییس‌جمهور آمریکا می‌شود. حرکت هوشمندانه‌ و به موقعی بود. چون معمولا خبرها را شنبه به حسن می‌دهند و ممکن بود آمریکایی‌ها دیر متوجه بی‌اهمیت بودن انتخاباتشان بشوند. مهم بود که پیام خواص ما به آمریکایی‌ها برسد. چون ما که عوامیم از نظر سلسله مراتب نمی‌توانیم این حرف را به آمریکایی‌ها بزنیم و فقط باید این را به خواص خودمان بگوییم که واقعا هم فرقی ندارد چه کسی رای بیاورد.

 

پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹

به نیمه پاییز رسیدیم اما نتیجه انتخابات آمریکا هنوز معلوم نشده است. عجیب است که با این همه ادعا قادر به شمارش چند عدد رای نیستند. اگر ما یک دانشجوی خودمان را برایشان می‌فرستادیم محصولش این بود که نتایج قبل از پایان رای‌گیری معلوم بود. اما آمریکایی‌ها بعد از دو روز هنوز نتوانسته‌اند رای‌ها را بشمارند. این مساله که خودش از نشانه‌های فروپاشی آمریکاست برای دومین شب پی در پی اینقدر مرا خوشحال کرد که باز هم نخوابیدم. برای ما فرقی ندارد که چه کسی برنده شود و این بیدار ماندن‌‌ها فقط در اثر شادی دسته‌جمعی است. نصفه‌شب تیتر خبری را خواندم که نوشته بود امید برگشته است. خیلی عصبانی شدم. فکر کردم کسی که این خبر را تنظیم کرده قصد سیاه‌نمایی و القای این موضوع را داشته که عوام ما امید ندارند و به خاطر شرایط پیش آمده در آمریکا امیدوار شده‌اند. بعد متوجه شدم که امید نام یک درنای سیبری‌ست که چند سال است در زمستان تنها به ایران سفر می‌کند. خیالم راحت شد که این امید، واقعی است و چند ماهی می‌ماند. جو بایدن که البته برای ما فرقی نمی‌کند اگر انتخاب شود در توییتر و سخنرانی‌اش طوری حرف زده که انگار می‌خواهد به عقب برگردد. این هم جالب است. خوش به حال ما که کلا بهتر است درباره به عقب برگشتن حتی فکر هم نکنیم. یکی از مشاوران محمود درباره تقلب علیه ترامپ در انتخابات ابراز نگرانی کرده است. گفته بودم که این چیزی که برای آمریکایی‌ها انتخابات است برای ما خاطره‌ است. خوشبختانه پروژه ارزان‌فروشی دلار هم در حال انجام است و همزمان با ناتوانی آمریکایی‌ها در شمردن رای‌ها می‌تواند اقتصاد آمریکا را به چالش بکشد. باید به آمریکایی‌ها در عمل نشان بدهیم که برای ما فرقی ندارد ولی برای آن‌ها فرق خواهد کرد. غروب اظهار نظر یکی از خواص‌المله به دستم رسید که درباره نقش شیعیان میشیگان در شکست ترامپ صحبت کرده بود. این حرف آن هم در حالی‌که خود آمریکایی‌ها هنوز در حال شمردن رای‌ها هستند باعث می‌شود دانش خواص ما برملا شود و عمق استراتژیک ما را که مراکز تجمع این خواص است، به خطر می‌اندازد. باید بگویم عده‌ای از عوام، داوطلب حفاظت از خواص‌المله شوند. چون ممکن است آمریکایی‌ها بعد از تعیین تکلیف انتخاباتشان برای جلوگیری از فروپاشی، این دسته از خواص را بدزدند و با خود ببرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی