تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سی ان ان: تقریبا هر آن چه که ترامپ بعد از روز انتخابات گفته، نادرست است

ترامپ عملا طرح خود را در ساعات اولیه صبح چهارشنبه شروع کرد، یعنی زمانی که در کاخ سفید سخنرانی کاملا نادرستی کرد و مدعی شد که تا همان زمان برنده‌ انتخابات است؛ و به دروغ ادعا کرد علیه وی تقلب صورت گرفته است. سپس به توییتر روی آورد، فضایی که در آن تقریبا هر آنچه که در ساعات باقی مانده‌ روز گفت، اشتباه بود.

کد خبر: ۷۴۹۹۳
۱۰:۲۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

سی ان ان: تقریبا هر آن چه که ترامپ بعد از روز انتخابات گفته، نادرست است

دیدارنیوز ـ دونالد ترامپ قبل از برگزاری انتخابات به هیاهو روی آورد و در ساعاتی که آرا در حال شمارش است وی از پیروزی خود و تقلب دموکرات‌ها در انتخابات گفت. سی ان ان به نقل از دنیل دلی به بررسی سخنان نادرست ترامپ پرداخته و دیدار ترجمه آن را تقدیم کرده است.


منبع: سی ان ان
نویسنده: دَنیل دَلی
مترجم: حمیدرضا بابایی
 
رئیس جمهور دونالد ترامپ بیشترین روز‌های سال را صرف زمینه سازی برای راهبردی از بی صداقتی کرد که در چند ساعت پس از روزِ انتخابات به کار گرفته است.


نخست در چند ماه گذشته، او شروع کرد به اینکه به نادرست ادعا کند رای گیریِ پستی با تقلب همراه است. دوم، وی به دروغ مدعی شد فرماندارانِ دمکرات که او را دوست ندارند، مسئول شمردن آراء انتخاباتی هستند. سوم، او به دروغ تلاش می‌کرد القاء کند روند شمردن آراء پس از روز انتخابات، ماهیت جنایی داشته و احتمالا با قانون شکنی همراه خواهد بود.


تمام این سخنان بیهودی، ده‌ها مورد دروغ‌های انتخاباتی که بارها، بار‌ها و بار‌ها در معرض آن‌ها قرار گرفته‌ایم، ظاهرا همگی در خدمت همین لحظات است، یعنی زمانی که رقابتی نزدیک وجود دارد و او نیز می‌تواند تلاش کند تا شبهاتی را که به صورت سیستماتیک در اذهان طرفدارانش کاشته بود، به نپذیرفتن کاملِ شکست احتمالی خود تبدیل کند.


ترامپ عملا طرح خود را در ساعات اولیه صبح چهارشنبه شروع کرد، یعنی زمانی که در کاخ سفید سخنرانی کاملا نادرستی کرد و مدعی شد که تا همان زمان برنده‌ انتخابات است؛ و به دروغ ادعا کرد علیه وی تقلب صورت گرفته است. سپس به توییتر روی آورد، فضایی که در آن تقریبا هر آنچه که در ساعات باقی مانده‌ روز گفت، اشتباه بود.


چقدر اشتباه پشت اشتباه؟ از ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر، توییتر برچسب‌های هشدار آمیز در خصوص محتوای شش مطلب او در روز چهارشنبه منتشر کرد؛ و البته می‌توان به راحتی پذیرفت که باید با برخی دیگر از مطالب وی همین گونه برخورد می‌شد.


ترامپ توییت کرد: "آن‌ها به سختی تلاش می‌کنند تا در اسرع وقت ۵۰۰ هزار آراء عقب افتاده در پنسیلوانیا، ناپدید شود. همین کار را در میشیگان و دیگر ایالت‌ها انجام می‌دهند! "


نادرست. بخش‌های مختلف در حال شمردن آراء بودند. آراء پستی که عموما به نفع دمکرات‌ها بود، بعد از روز انتخابات در برخی ایالت‌ها نظیر پنسیلوانیا در حال شمارش بود، زیرا مجالس ایالتی جمهوری خواه اجازه نمی‌دادند بعد از ورود آراء، شمارش آن‌ها آغاز شود.


ترامپ توییت کرد که "دفن شگفت انگیز برگه‌های رای" سبب شده است که پیروزی اولیه‌ او در ایالت‌های سرنوشت ساز، "به صورت جادویی ناپدید شود."


نادرست. جای "تعجب" نبود که آراء باز هم در حال شمارش بودند، و برگه‌های رای جایی دفن نمی‌شدند. وقتی ناظران سیاسی درباره‌ "دفن برگه‌های رای" مطلبی توییت می‌کنند، منظورشان  این نیست که دور انداخته می‌شوند. بلکه به لحظاتی اشاره می‌کنند که تعداد زیادی از آراءِ جدیدا شمرده شده، به جمع کل آراء اضافه شده و یا "در داخل آن‌ها دفن" می‌شوند.


ترامپ توییت کرد، "ما خیلی جلو هستیم، اما آن‌ها تلاش می‌کنند انتخابات را به نفع خود بدزدند. ما هرگز به آن‌ها چنین اجازه‌ای نخواهیم داد. وقتی رای گیر به پایان رسیده باشد، دیگر نمی‌توان رای جدید به داخل صندوق‌ها انداخت."


باز هم: کاملا دروغ. هیچ کس تلاش نمی‌کرد، چیزی را بدزدد؛ هیچ نشانی از تقلب انتخاباتی نبود؛ و به سادگی در پایان انتخابات، آراء در حال  شمارش بود، نه این که برگه رایی جدید انداخته شود.


در چهارشنبه بعد از ظهر، ترامپ یک تقلب کاملا بی رمق به کار بست و ادعا کرد ما پنسیلوانیا، جورجیا و نورث کارولینا را "از آنِ خود کرده‌ایم". (این ایالت‌ها متعلق به ترامپ نیستند که از طریق توییتر، ادعا کند آن‌ها را "از آنِ خود کرده". این آراء هستند که مشخص می‌کند چه کسی برنده است.) ترامپ سپس افزود: "علاوه بر آن، ما به این وسیله می‌گوییم ایالت میشیگان را از آنِ خود کرده‌ایم، در حقیقت تعداد زیادی برگه رای بودند که مخفیانه دفن شدند و گزارش آن‌ها نیز به صورت گسترده اعلام شده است!"


سی ان ان و سایر رسانه‌ها پیش بینی کرده بودند که رقیب ترامپ، جو بایدن، در میشیگان برنده خواهد شد. (در پنسیلوانیا، جورجیا و نورث کارولینا رقابت شدیدتر از آن است که بتوان نتایج آن را پیش بینی کرد.) و هیچ سندی از "تعداد زیادی برگه‌های رای دفن شده" وجود نداشت؛ چه آنجا و یا جای دیگر؛ وی شاید به یک اشتباه تایپی درباره‌ یک ناحیه در میشیگان اشاره می‌کرد که در مدت کوتاهی ظاهرا آراء زیادی نصیب بایدن کرده بود، اما بلافاصله اصلاح شد.


فقط ترامپ نبود که روز چهارشنبه ادعای بی پایه مطرح کرد. مانند خیلی اوقات دیگر، در چهار روز گذشته، یک سیستم کاملِ مرتبط با هم، از اطلاع رسانی نادرست در حمایت از ترامپ، به دادِ او می‌رسید.


پسر رئیس جمهور، "اریک ترامپ"، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید "کیلی مک اِنانی" و مدیر ستاد انتخابات ترامپ "بیل ستپین" نیز از جمله طرفداران او بودند که چهارشنبه بعد از ظهر بیانیه‌های بی پایه صادر و ادعا کردند که ترامپ تا آن زمان در پنسیلوانیا برنده‌ انتخابات شده است.


"مت شلپ" رئیس اتحادیه محافظه کاران آمریکا و همسر مشاور ارشد ستاد ترامپ، خانم "مرسده شلپ"، در خصوص آریزونا، رای دهندگان به ترامپ و خودکاری‌های برند "شارپی"، یک تئوری بی پایه‌ توطئه مطرح کرد؛ و "رودی جولیانی" وکیل ترامپ در یک برنامه‌ کارزار انتخاباتی در فیلادلفیا شرکت کرد و در آن رگباری از ادعا‌های دروغ و توطئه مآبانه مطرح کرد. سخنان جولیانی آنقدر مضحک بود که آن را محفوظ نگه می‌داریم تا صحت و سقم آن را به صورت مجزا بررسی کنیم.


نداشتن صداقت از مشخصات برجسته‌ ریاست جمهوری ترامپ از ابتدای کار بوده است، و ویژگی اصلی از کارزار‌های انتخاباتی جدید او نیز محسوب می‌شود. در شرایطی که مسیر او برای کسب ۲۷۰ رایِ الکترال دشوارتر و دشوارتر می‌شود، شاید ترامپ و وکلایش به رویکردی متوسل شده‌اند که او بهتر از هر راه دیگر بلد است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی