تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
در نشست مشترک با وزیر کشور و استانداران مطرح شد؛

نمکی: ۲ گروه تولید واکسن کرونا، مدل حیوانی را پاس کردند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۱۲ تیم برای تولید واکسن کرونا تشکیل شده است، گفت: دو گروه مدل حیوانی را طی کرده‌اند و به سمت تولید مدل انسانی می‌روند.

کد خبر: ۷۴۷۹۵
۱۳:۲۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

نمکی: ۲ گروه تولید واکسن کرونا، مدل حیوانی را پاس کردند

 

دیدارنیوز ـ «سعید نمکی»‌روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک خود با وزیر کشور و استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: ساخت واکسن در دنیا ابهامات زیادی دارد که یکی از ابهامات، تغییرات و جهش ژنتیکی کووید ۱۹ است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: پاستور و رازی ۲ مجموعه واکسن ساز قدیمی هستند که همگام با آنها، چند شرکت دانش بنیان و مجموعه برکت، کمیته ملی واکسن را تشکیل دادند و از بین ۱۲ گروه تولید واکسن سه گروه اقدام خوبی داشتند و ۲ گروه مدل‌های حیوانی را پاس کردند و به سمت مدل انسانی می‌روند.

نمکی با قدردانی از اصحاب رسانه که از نخستین روز‌های شیوع ویروس با کادر درمان همراه بودند، اظهارداشت: پس از اتفاق مبارک و میمونی که در محضر رهبر معظم انقلاب افتاد و دستورات قاطع و تقسیم کار از سوی ایشان در ایجاد یک قرارگاه عملیاتی برای اجرای مصوبات ستاد ملی، رئیس‌جمهور یکی از بهترین گزینه‌های ممکن یعنی وزیر کشور را به عنوان فرمانده قرارگاه تعیین کرد که این امر برای ما بسیار خوشحال کننده بود.

وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی با اشاره به همکاری‌های قبلی وزارت کشور با وزارت بهداشت ادامه داد: وزیر کشور در کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با مجموعه وزارت بهداشت، درمان و پزشکی همکاری و همراهی خوبی داشت و این قرارگاه حتما کار را تسهیل و تسریع خواهد کرد.

وی درباره نشست مشترک وزیر کشور با استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: در نشست امروز روسای دانشگاه‌ها و استانداران مطالبی را بی پروا بیان کرده و از موفقیت‌ها و ناکامی‌ها در راه مقابله با کرونا گفتند و امیدواریم در روز‌های آتی با همدلی و وفاق قبلی و همچنین وفاق تشدید شده فعلی و با توجه به ساختار جدید گام‌های خوبی برداشته شود.

نمکی با غیرمنصفانه خواندن این جمله که "مسئولان مبتلا به کرونا درمان می‌شوند، اما مردم عادی جان خود را از دست می‌دهند"، گفت: من در نظام سلامت سردارانی را از دست دادم که خودشان آگاه‌ترین افراد به دانش روز بودند. هفته گذشته سه عزیز در نظام سلامت از دست دادیم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از بیماران بسیار دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند. یکی از گرفتاری ما در آمار مرگ و میر این است که برخی از افراد سهل‌انگارانه و ساده‌انگارانه با بیماری برخورد می‌کنند، اما مسئولان و پزشکان به محض ابتلا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره طرح جامع خانواده محور هم گفت: این طرح با کمک سازمان بسیج، هلال احمر و بقیه سازمان‌های مردم نهاد دنبال می‌شود تا از ظرفیت خانواده‌ها استفاده کنیم.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی