تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

ایالت‌های سرنوشت‌ساز؛ ایستگاه پایانی کمپین‌های بایدن و ترامپ

۷۲ ساعت به انتخابات آمریکا مانده است. رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ در این ساعت‌های پایانی بسیار تنگاتنگ شده است و البته در ایالت‌های سرنوشت ساز تمرکز یافته است.

کد خبر: ۷۴۷۴۴
۲۱:۰۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹
انتخاباتی پرآشوب
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: ایالت‌های سرنوشت ساز به ایستگاه پایانی کمپین‌های جو بایدن و دونالد ترامپ تبدیل شده است. هر کدام به نحوی در تلاش هستند که آرای این ایالت‌ها را به دست بیاورند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


ترامپ در نظرسنجی five thirty eight و تلگراف اوضاع بهتری پیدا کرده است و در بعضی ایالت‌های سرنوشت ساز به بایدن نزدیک شده، اما هنوز تعداد آرای الکترال او با فاصله زیادی از بایدن قرار دارد.
 
 
انتخاباتی پرآشوب
 

به گزارش سی ان ان، دونالد ترامپ برای جلب آرای مردم در ایالت پنسیلوانیا بسیار تلاش می‌کند و چندین تجمع انتخاباتی برای این ایالت در نظر گرفته است. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نیز نتایج آرای همین ایالت باعث شد ترامپ با اختلاف اندکی، رئیس جمهور شود. از طرف دیگر جو بایدن نامزد حزب دموکرات امشب به ایالت پنسلیوانیا می‌رود تا تجمع انتخاباتی داشته باشد. از طرف دیگر ایالت‌های فلوریدا، جورجیا و کارولینای شمالی و حتی آریزونا برای انتخابات امسال مهم هستند.


نیویورک تایمز در گزارشی با بررسی نتایج نظرسنجی‌های مختلف و درصد خطای نظرسنجی‌ها و احتمالات دیگر خبر داده است که در هر صورت بایدن پیروز انتخابات خواهد بود.

 

انتخاباتی پرآشوب



ادعای ایجاد صلح در خاورمیانه

ترامپ در سخنرانی روز گذشته خود گفته است که ایران، چین و آلمان می‌خواهند از «شر من خلاص شوند و همچنین با پیروزی بایدن، ایران صاحب خاورمیانه می‌شود. از سوی دیگر ادعا کرده که به‌جای جنگ‌های بی‌پایان، در حال ایجاد صلح در خاورمیانه هست.

طبق تحقیقات دانشگاه استنفورد، تجمعات تبلیغاتی ترامپ باعث ۳۰۰۰۰ مورد آلودگی به کرونا شده که بر طبق آمار کل آمریکا، باعث کشته شدن بیش از ۷۰۰ نفر شده است.

به گزارش نیویورک تایمز، سورپرایز انتخابات٢٠٢٠می تواند آرای٢٠درصدی سیاه پوستان به ترامپ باشد. او در انتخابات٢٠١٦ آرای تقریباً بین ١٠تا ١٣ درصد آن‌ها را کسب کرده بود. به نظر می‌رسد آن‌ها بایدن و هیلاری رو به یک چشم می‌بینند و همچون انتخابات٢٠٠٨ و ٢٠١٢  پای کار نامزد حزب دموکرات نیستند.

نظرسنجی گالوپ نیز نشان دهنده رشد آرای ترامپ در میان سیاه پوستان ١٨ تا٤٠ ساله و همینطور بدون تحصیلات دانشگاهی است؛ چون برخی از سیاه پوستان ترامپ را نژادپرست نمی‌دانند و می‌گویند این تصویری است که به دروغ رسانه‌های آمریکایی از او ساخته‌اند و البته بسیاری از آن‌ها فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به دوران اوباما دارند. 

از سوی دیگر به گزارش سی ان ان در پی درگیری میان حامیان ترامپ و مخالفان آنها، اداره پلیس شهر بورلی هیلز هرگونه تجمع را غیرقانونی اعلام کرد. به گفته پلیس این شهر، حدود ۴۰ معترض در پارک راکسبری جمع شدند و سپس به سمت محل تجمع حامیان ترامپ در پارک بورلی گاردنز حرکت کردند.
 


اوباما در کنار بایدن

جو بایدن و باراک اوباما پیام مشترک «هو نکنید، رای دهید» را پخش کرده اند. از طرف دیگر باراک اوباما در توئیتر شخصی خود ویدیئویی منتشر کرده که با شهروندان آمریکا تماس تلفنی گرفته است تا آن‌ها را ترغیب به شرکت در انتخابات کند و پیشنهاد دهد که به جو بایدن رأی دهند. در حقیقت باراک اوباما با تمام حیثیت سیاسی خود از معاون خود شروع به حمایت گسترده کرده است.

در این روزهای پایانی برخورد کمپین‌ها با یکدیگر بیشتر هم شده است. طبق گزارش‌ها اتوبوس حامل جو بایدن که قصد ورود به تگزاس برای برگزاری کمپین را داشته، توسط ماشین‌های هواداران مسلح دونالد ترامپ مجبور به توقف شده است.

نکته جالب اینجاست که ترامپ بعد از این جریان برای حمایت از هوادارانش در توئیتر خود نوشته است: «من عاشق تگزاس هستم!»



حاشیه انتخابات

نگرانی از آشوب‌های انتخاباتی در آمریکا ادامه دارد. بسیاری منتظر آشوب‌های فراوان در این دوره از انتخابات هستند.

به گزارش ان بی سی، دو مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا گفتند به ماموران این وزارتخانه، از جمله نیرو‌های اداره‌های مهاجرت و گمرک و مرزبانی، گفته شده است که برای کمک به تأمین امنیت ساختمان‌های دولت فدرال در روز‌های پس از برگزاری انتخابات در روز سوم نوامبر، در پایتخت آماده باشند.

همچنین به گزارش واشنگتن پست، تا چندین روز بعد از پایان انتخابات، پیروز این دور از انتخابات احتمالا مشخص نخواهد شد. نشانه‌های نگرانی کننده‌ای در مورد بروز خشونت بعد از انتخابات از جمله افزایش فروش اسلحه و مهمات، تحرک بیش از اندازه گروه‌های افراطی در شبکه‌های آنلاین  وجود دارد.

تا به این لحظه، بیش از ۹۲ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی زود هنگام داده‌اند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی