تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

معلم بلژیکی توهین‌کننده به پیامبر (ص) تعلیق شد

بعد از رویداد‌های اخیر در فرانسه، یک معلم بلژیکی به‌دلیل نمایش کاریکاتوری با مضامین توهین‌آمیز درمورد پیامبر اسلام (ص) در کلاس درس، از کار خود تعلیق شد.

کد خبر: ۷۴۶۳۳
۱۳:۳۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

معلم بلژیکی توهین‌کننده به پیامبر (ص) تعلیق شد

 

دیدارنیوز ـ نقل از خبرگزاری فرانسه، این معلم بلژیکی در ضمن نمایش کاریکاتور برای کودکان ۱۰ تا ۱۱ ساله، ماجرای کشته شدن «ساموئل پتی» معلم فرانسوی توهین کننده به حضرت محمد (ص) را شرح داد، امری که خشم و اعتراض والدین کودکان را درپی داشت.

این معلم بلژیکی یکی از کاریکاتور‌های موهنی را که قبلا در نشریه فرانسوی شارلی ابدو به چاپ رسیده بود، به کودکان نشان داد.

نشریه شارلی ابدو طی روز‌های گذشته کاریکاتور‌های توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که با حمایت رئیس‌جمهوری فرانسه همراه شد.

سخنگوی شهردار «مولن‌بیک» منطقه‌ای در بروکسل که معلم بلژیکی این کاریکاتور را نمایش داده، گفت: تصمیم ما مبتنی بر این واقعیت است که این تصاویر ناپسند است و اگر تصاویر پیامبر نیز نبود، همین کار (تعلیق معلم) را انجام می‌دادیم.

چندی پیش ساموئل پتی معلم فرانسوی در کلاس آزادی بیان، تصاویری موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس درس به نمایش گذاشت، امری که با خشم جامعه مسلمانان همراه شد.

معلم فرانسوی پس از نشان دادن کاریکاتور‌های پیامبر اسلام (ص) در کلاس درس آزادی بیان به دانش‌آموزان، به دست «عبدالله انزاروف» جوان ۱۸ ساله اسلامگرا در حومه شهر پاریس کشته شد و انزاروف نیز به ضرب گلوله پلیس جان باخت.

درپی کشته شدن معلم فرانسوی، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در دفاع از آزادی بیان، به نوعی از این اقدام معلم فرانسوی حمایت کرد.

مرگ پتی دو هفته بعد از آن روی داد که رئیس‌جمهوری فرانسه از اسلام به عنوان دینی "بحران‌زده" نام برد و دولت این کشور نیز مسجدی در محدوده «پانتن» واقع در حومه شمال شرق پاریس را به مدت شش ماه تعطیل کرد. مکرون همچنین بر «لزوم دفاع از ارزش‌های سکولار در مقابل اسلام» تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه که خود را آزادی خواه می‌داند از اسلام ستیزی و تحقیر ارزش‌های مسلمانان دفاع می‌کند و از آزادی بیان دم می‌زند، اما در دفاع از رژیم صهیونیستی و ممنوع کردن انتقاد از یهودیان درنگ نمی‌کند. این موضوع نشانگر رفتار‌های دوگانه فرانسه نسبت به آزادی بیان و حقوق بشر است.

در این میان، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری سابق فرانسه هشدار داد که تروریست‌ها را نباید با مسلمانان اشتباه گرفت. وی تاکید کرد که این اشتباهی خواهد بود که ما را وارد مناقشه‌ای می‌کند که خواهانش نیستیم.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی