تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

"حذف نام سودان از فهرست تروریسم با میانجیگری اسرائیل بود"

یک سایت عبری زبان با انتشار جزئیات جدیدی از توافق عادی سازی میان سودان و رژیم صهیونیستی فاش کرد که در حقیقت تل آویو، بین آمریکا و سودان میانجیگری و واشنگتن را به اقدامی در جهت حذف نام سودان از فهرست سیاه تروریسم تشویق کرده است.

کد خبر: ۷۴۶۲۷
۱۳:۱۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ سایت عبری زبان "واللا" جمعه شب مدعی شد که این اسرائیل بود که میان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کشور سودان میانجی‌گری کرد و واشنگتن را به تدوین توافقی سه جانبه سوق داد که شامل برداشتن نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم می‌شود که هدف از این امر، پیشبرد مذاکرات برای امضای توافق صلح میان تل آویو و خارطوم بوده است.

این پایگاه عبری زبان گزارش داد که سودان نسبت به عدم دست یابی به توافق با دولت آمریکا هشدار داده بود، چراکه گفته بود که یا توافقی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد یا اینکه پیشنهاد‌های بهتری از سوی خارطوم وجود نخواهد داشت که این امر اسرائیل را واداشت تا در مداخله میان طرف‌های آمریکایی و سودانی شتاب کند.

این پایگاه از مسئولان اسرائیلی و آمریکایی عالی رتبه نقل کرد: توافقی که ترامپ اعلام کرد، تا حد زیادی در نتیجه اعتماد بسیار میان مسئولان در دفتر نخست وزیر اسرائیل و مسئولان ارشد در سودان انجام شد و این مداخله اسرائیل بود که باعث موفقیت آمیز بودن برداشتن نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم شد.

در همین راستا، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان اذعان کرد که پرونده برداشتن نام کشورش از فهرست کشور‌های حامی تروریسم، به مساله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مرتبط است.

اما برخی مسئولان سودانی گزارش‌هایی مبنی بر عادی سازی سودان با اسرائیل در ازای برداشتن نام این کشور از فهرست تروریسم و دستیابی به کمک‌های اقتصادی از جانب آمریکا را تکذیب می‌کنند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی