تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

توضیحات سازمان ملی استاندارد پیرامون حادثه مرگبار در ایستگاه متروی توحید؛ هیچ استاندارد ملی برای بالابر کارگاهی تدوین نشده است

مدیرکل استاندارد تهران اظهار کرد: بالابر‌های کارگاهی مشمول مقررات استاندارد اجباری نیستند و استانداردی برای آن‌ها تدوین نشده، اما در یکی از خبر‌ها گفته شده بود بالابر کارگاهی که منجر به کشته شدن کارگران در مترو توحید شده دارای گواهی استاندارد مطابق استاندارد‌های ملی و بین المللی بوده که اگر چنین گواهی‌ای توسط یک شرکت بازرسی صادر شده باشد تخلف صورت گرفته است.

کد خبر: ۷۴۵۶۱
۱۲:۰۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ هفته گذشته در کارگاه ایستگاه در حال ساخت مترو (ایستگاه توحید)، بر اثرخروج کابین دستگاه بالابر پیمانکار پروژه از روی ریل و سقوط آن، سه تن از کارگران پیمانکار کارگاه ایستگاه R ۷ (تقاطع خیابان‌های آزادی و شهید نواب صفوی) فوت کردند.

مدیر روابط عمومی شرکت متروی تهران درباره این حادثه توضیح داده بود که بر اساس تحقیقات اولیه دستگاه بالابر مذکور در تاریخ ۳۱ شهریور ماه امسال، پس از بازرسی ادواری، گواهی تایید سلامت بر اساس استاندارد‌های مرجع ملی و بین المللی از مبادی قانونی ذیربط دریافت کرده بود؛ اما براساس توضیحات سازمان ملی استاندارد، چنین استانداردی وجود ندارد.

محمودرضا طاهری در گفتگویی اظهار کرد: بالابر‌های کارگاهی مشمول مقررات استاندارد اجباری نیستند و استانداردی برای آن‌ها تدوین نشده، اما در یکی از خبر‌ها گفته شده بود بالابر کارگاهی که منجر به کشته شدن کارگران در مترو توحید شد دارای گواهی استاندارد مطابق استاندارد‌های ملی و بین المللی بوده است.

به گفته وی با توجه به اینکه هنوز استانداردی برای بالابر‌های کارگاهی تدوین نشده اگر چنین گواهی‌ای توسط یک شرکت بازرسی صادر شده باشد خلاف قانون بوده و تخلف صورت گرفته است.

طاهری ادامه داد: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد در حال بررسی و شناسایی شرکتی است که چنین گواهی‌ای صادر کرده است، اما باید اعلام کنیم که چنین شرکتی از سازمان ملی استاندارد گواهی تایید صلاحیت در زمینه آسانسور نگرفته است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه شرکت‌ها حق صدور گواهی استاندارد برای بالابر‌های کارگاهی ندارند، تصریح کرد: بالابر‌های کارگاهی مشمول مقررات استاندارد اجباری نیست، اما وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی آیین‌نامه‌هایی برای کنترل بالابر‌های کارگاهی دارد.

وی با اشاره به اینکه این مسئله به اطلاع اصناف هم رسیده است، تصریح کرد: در برخی از واحد‌های صنفی دیده می‌شود که از بالابر‌های کارگاهی استفاده می‌شود و بعضاً افراد سوار آن‌ها می‌شوند، اما تاکید کردیم که این بالابر‌ها فقط برای جابجایی بار استفاده شود و با توجه به ناایمن بودن باربر‌های کارگاهی به هیچ عنوان برای جابجایی افراد از آن استفاده نکنند.

مدیرکل استاندارد تهران در پایان خاطر نشان کرد که در حال حاضر فقط آسانسور‌های ساختمان‌ها مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی