تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ورود رادیاتور‌های ایرانی حاوی نانوذرات به ۳ کشور همسایه

با کاربردی شدن نانو ذرات زیرکونیوم به رادیاتور تولیدی یکی از شرکت‌های فناور علاوه بر آنکه رتبه اتلاف انرژی آن از C به B ارتقا یافت، موفق به صادرات آن به ۳ کشور همسایه نیز شد.

کد خبر: ۷۴۴۴۰
۱۳:۵۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

ورود رادیاتور‌های ایرانی حاوی نانوذرات به ۳ کشور همسایه

 

دیدارنیوز ـ محمدرضا مهرابی، مدیر کنترل کیفی و مهندسی یکی از گروه‌های تولیدکننده رادیاتور با بیان اینکه ما از نانو پوشش زیرکونیومی برای تولید رایاتور‌های خود استفاده کردیم، گفت: به‌دلیل استفاده از این نانوپوشش امکان استفاده از رنگ‌های لایه نازک روی رادیاتور‌ها فراهم می‌شود و از این‌رو انتقال حرارتی در رادیاتور‌های تولید شده با این نانو ذرات کارایی بالایی خواهد داشت و این موضوع برای کشور‌هایی که قیمت انرژی در آن‌ها بالا است، اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به صادرات این محصول به کشور‌های عراق، افغانستان و آذربایجان، اظهار کرد: در افغانستان که از ذغال‌سنگ برای تولید انرژی استفاده می‌شود و موضوع کاهش مصرف انرژی خیلی حیاتی است، این رادیاتور‌ها بازار بسیار خوبی پیدا کرده است. همچنین ما صادرات به کشور آذربایجان را نیز از آذر ماه سال گذشته آغاز کردیم ضمن آنکه از این رادیاتور‌ها در یکی از شهرک‌های تازه تاسیس در اربیل عراق نیز استفاده شده است. ما در مناقصه مربوط به پروژه این شهرک سازی شرکت کردیم و در حالی رقبایی از کشور‌های مختلف نظیر ترکیه در این مناقصه حضور داشتند، برنده این پروژه شدیم.

مهرابی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۲۵۰۰ متر رادیاتور تولید می‌کنیم که نسبت به سال گذشته افزایش ظرفیت داشته‌ایم، ادامه داد: از آذر ماه سال گذشته نیز نرخ فروش شرکت افزایش پیدا کرده و این رادیاتور‌ها از اقبال بیشتری در بازار برخوردار شده است.

پوشش‌های استفاده شده در این رادیاتور ضخامت کمتری نسبت به رقیب آلمانی خود دارد و به همین دلیل انتقال حرارت در رادیاتور با کارایی بالاتری انجام می‌شود. رنگ‌های مورد استفاده در رادیاتور‌ها در پایه اپوکسی بوده که خود نوعی عایق به‌شمار می‌رود؛ بنابراین کاهش ضخامت رنگ و زیرلایه می‌تواند به افزایش ضریب انتقال حرارت کمک کند و کارایی رادیاتور را افزایش دهد.

بر اساس اعلام ستاد نانو، پیش از استفاده از این نانوپوشش زیرکونیوم تولید داخل، رادیاتور‌های این شرکت از نظر اتلاف انرژی در رده C دسته‌بندی می‌شد، اما با استفاده از این فناوری ایرانی و با کاهش ضخامت پوشش و رنگ روی رادیاتور، محصولات این شرکت موفق به دریافت رتبه B در اتلاف انرژی شد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی