تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

در وضعیت اسفبار فوتبال داخلی؛ لژیونر‌های ایرانی می‌درخشند

کد خبر: ۷۴۲۷۷
۱۲:۵۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹
در وضعیت اسفبار فوتبال داخلی؛ لژیونر‌های ایرانی می‌درخشند

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: هر چقدر که اوضاع فوتبال داخلی خصوصا وضعیت پرسپولیس، استقلال و حتی تیم ملی آشفته و نگران‌کننده است در عوض بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ‌های دیگر کشور‌ها قابل قبول و بعضا امیدوارکننده است. این موضوع نشان می‌دهد که اگر یک سیستم درست با مدیریت مناسب و قابل قبول بالای سر فوتبال مملکت باشد می‌توان از آن بهره بسیار بیشتری برد.

در دو سه روز اخیر خبر‌هایی از موفقیت‌ها یا ناکامی بازیکنان ایرانی منتشر شده که مرور آن‌ها جذاب خواهد بود.



گوچی روی نیمکت
مهاجم ایرانی زوله برای نخستین بار در این فصل در ترکیب تیمش حضور نداشت. در رقابت‌های هفته ششم لیگ اردیویسه هلند، تیم زوله که رضا قوچان‌نژاد را در اختیار دارد، به مصاف ویلم رده دوازدهمی رفت.
رضا قوچان‌نژاد که در ۵ هفته گذشته لیگ اردیویسه هلند حضور ثابت در بازی‌های زوله داشته مقابل ویلم نیمکت‌نشین بود و این بازی بدون گل مساوی تمام شد.


زنیت بدون آزمون شکست خورد
مهاجم ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ در جریان باخت تیمش مقابل روبین کازان حضور نداشت. سردار آزمون که در ۱۱ بازی قبلی برای زنیت سنت‌پترزبورگ به میدان رفته بود، به دلیل اینکه مشکوک به کرونا است، در فهرست بازی مقابل تیم سابقش حضور نداشت.

رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر روسیه امروز پیگیری شد که در یکی از بازی‌ها، تیم زنیت سنت‌پترزبورگ که سردار آزمون را برای نخستین بار در این فصل جزو فهرست نفراتش نداشت، در استادیوم گازپروم آرنا مقابل روبین کازان قرار گرفت.

الکساندر اروخین در دقیقه ۲۶ گل اول بازی را برای زنیت به ثمر رساند، اما پس از آن روبین کازان دو بار دروازه یاران آزمون را باز کرد تا به برد ارزشمند خارج از خانه مقابل صدرنشین لیگ برتر روسیه دست پیدا کند. تیم زنیت سنت‌پترزبورگ به رده دوم جدول لیگ برتر روسیه سقوط کرد. آزمون نیز فعلا در قرنطینه است و منتظر جواب آزمایش کرونا...

علاوه بر این بازی، سایت RUSFOOTBAL مدعی شده این مهاجم ایرانی احتمالا مسابقه چهارشنبه شب هفته جاری مقابل دورتموند در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا را نیز از دست خواهد داد و در فهرست زنیت سنت‌پترزبورگ قرار نمی‌گیرد.
در وضعیت اسفبار فوتبال داخلی؛ لژیونر‌های ایرانی می‌درخشند


گل صیادمنش پس از یک سال!
مهاجم جوان ایرانی زوریا لوهانسک در نخستین بازی با پیراهن این تیم گل زد. در هفته هفتم لیگ برتر اوکراین، تیم زوریا لوهانسک که مثل مسابقه قبل اللهیار صیادمنش را جزو نفرات ذخیره داشت، میزبان تیم رده سیزدهمی روخ‌لویو بود. در حالی که بازی با برتری ۳ بر صفر زوریا لوهانسک رو به پایان بود، مهاجم ایرانی درنخستین بازی‌اش در لیگ برتر اوکراین موثر ظاهر شد و دروازه  روخ‌لویو را باز کرد.

مهاجم پیشین استقلال که به‌عنوان بازیکن قرضی از فنرباغچه راهی زوریا لوهانسک شده، در دقیقه ۸۱ بازی وارد زمین شد و در دومین دقیقه وقت‌های اضافه توانست با حرکت سریع از میانه زمین و جای گذاشتن یک مدافع حریف و با شوت زمینی گل چهارم تیمش را به ثمر رساند.



شکست ماریتیمو با عابدزاده و علیپور

دروازه‌بان و مهاجم ایرانی ماریتیمو در شب شکست این تیم مقابل موریرنسی به میدان رفتند. در هفته پنجم لیگ برتر پرتغال، تیم ماریتیمو که مثل چهار مسابقه اخیرش امیر عابدزاده را درون دروازه داشت و علی علیپور را برای دومین دیدار متوالی جزو نفرات ذخیره می‌دید، مقابل موریرنسی رده نهمی قرار گرفت.

موریرنسی که بیشتر سوار بر بازی بود موفق شد دو بار دروازه ماریتیمو را باز کند و یاران عابدزاده و علیپور نیز یک بار به گل رسیدند. عابدزاده ۹۰ دقیقه در میدان بود و علیپور نیز دقیقه ۸۸ وارد زمین شد.



طارمی، همچنان یار تعویضی پورتو

با وجود اعتراض هواداران پورتو نسبت به قرار نگرفتن مهدی طارمی در استارت لیست این تیم در هفته‌های اخیر، او دربازی اخیر تیمش مقابل ژیل ویسنته باز هم از روی نیمکت مسابقه را آغاز کرد. مهدی طارمی که در تمام بازی‌های گذشته پورتو به‌عنوان یار جانشین به زمین رفته بود، برابر ویسنته هم از دقیقه ۷۸ به جای اوانیلسون، زننده تک گل تیمش به میدان آمد تا در پنجمین مسابقه فصل خود در لیگ برتر پرتغال برای اولین گلش تلاش کند.
طارمی لحظاتی پس از ورود به زمین توپ را از بین پای مدافع مقابل خود عبور داد و سعی کرد با حضور در محوطه جریمه ویسنته پنالتی بگیرد که داور برخورد او با بازیکن حریف را خطا تشخیص نداد.
 
در وضعیت اسفبار فوتبال داخلی؛ لژیونر‌های ایرانی می‌درخشند

در دقیقه ۹۴ طارمی حرکت سریعی از میانه زمین انجام داد و بازیکن ویسنته را فریب داد، اما پاس عمقی او به هم‌تیمی‌اش نرسید. بهترین فرصت برای طارمی در هفتمین دقیقه وقت‌های تلف شده روی سماجت او برای توپ‌گیری با تکل بلند شکل گرفت، ولی با وجود اینکه ستاره ایرانی پورتو توپ را از رودریگو بازیکن مقابل‌اش دزدید، اما ضربه نهایی او را دنیس، دروازه‌بان ویسنته مهار کرد. پورتو فعلا در جایگاه دوم جدول لیگ برتر پرتغال قرار دارد.


مغانلو روی نیمکت مقابل اسپورتینگ
مهاجم ایرانی سانتا کلارا جزو نفرات ذخیره تیمش برابر اسپورتینگ لیسبون است. در یکی از مهم‌ترین مسابقات هفته پنجم لیگ برتر پرتغال، تیم‌های سانتا کلارا و اسپورتینگ لیسبون که به ترتیب در رده‌های چهارم و سوم جدول قرار گرفتند، به مصاف هم رفتند.

شهریار مغانلو که هفته گذشته برای نخستین بار در فهرست سانتا کلارا قرار گرفت و حضور تعویضی برابر فریرا داشت، امشب هم مقابل اسپورتینگ لیسبون کار را از روی نیمکت آغاز کرد و از دقیقه ۸۸ وارد میدان شد. سانتاکلارا با نتیجه ۲ بر یک شکست


شکست المپیک دونتسک با بازی زاهدی
المپیک دونتسک در حضور ۹۰ دقیقه‌ای مهاجم ایرانی خود برابر دِسنا نتیجه را واگذار کرد. در یکی از بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر اوکراین، تیم المپیک دونتسک که برخلاف مسابقه هفته گذشته شهاب زاهدی را در ترکیب و خط حمله داشت به مصاف دِسنا رده هفتمی رفت و با نتیجه ۲ بر یک در بازی خانگی شکست خورد. مهاجم سابق پرسپولیس در هفت مسابقه این فصل لیگ برتر اوکراین توانسته ۴ گل برای المپیک دونتسک به ثمر رساند.



دبل مهرداد محمدی مقابل الوکره
در لیگ ستارگان قطر که حالا چند بازیکن ایرانی در آن حضور دارند مهرداد محمدی شب جذاب و پرماجرایی داشت. بازیکن ایرانی تیم العربی قطر موفق شد با دو گل زده مقابل تیم الوکره، ضمن درخشش قابل توجه خود، به روند گلزنی‌اش در این تیم ادامه داد و به نظر می‌آید جای خود را در ترکیب این تیم تثبیت کرده باشد.
 
در وضعیت اسفبار فوتبال داخلی؛ لژیونر‌های ایرانی می‌درخشند



غیبت شجاع خلیل‌زاده و سوپر گل رضائیان
در دیگر مسابقه مهم لیگ قطر دو تیم الریان و الدحیل به مصاف هم رفتند که دو بازیکن ایرانی و دو دوست قدیمی در این دو باشگاه حضور دارند.
طرفداران فوتبال منتظر اولین حضور شجاع خلیل‌زاده در تیم الریان بعد از انتقال پرسر و صدای او به این باشگاه قطری بودند که این اتفاق نیفتاد. اگر شجاع در ترکیب الریان قرار می‌گرفت، تقابل او با رامین رضاییان جذابیت‌های زیادی را به وجود می‌آورد، اما این اتفاق رخ نداد. با این حال رامین رضائیان با به ثمر رساندن یک گل زیبا از روی یک ضربه کاشته پرچم ایران را در این دیدار حساس بالا برد و الدحیل با گل استثنایی بازیکن ایرانی خود موفق به کسب پیروزی ارزشمند مقابل الریان شد.

رامین رضاییان در حالی توانست دومین گل خود با پیراهن الدحیل را به ثمر رساند که در نخستین بازی برای این تیم در هفته اول لیگ ستارگان نیز یک پاس گل داده بود. الدحیل با این پیروزی به رده چهارم جدول صعود کرد.
 
در وضعیت اسفبار فوتبال داخلی؛ لژیونر‌های ایرانی می‌درخشند



اولین برد ام‌صلال با بازی چشمی
ام‌صلال در حضور مدافع ایرانی خود موفق به کسب پیروزی برابر القطر شد. در دیگر مسابقه هفته پنجم لیگ ستارگان قطر، تیم ام‌صلال که برای سومین بازی پیاپی روزبه چشمی را در ترکیب و خط دفاعی داشت، با تیم القطر دیدار کرد و در نهایت موفق به کسب پیروزی یک بر صفر شد. یاران چشمی پس از یک مساوی و سه باخت طی چهار هفته اخیر لیگ ستارگان قطر، بالاخره طلسم‌شکنی کرد و با برتری مقابل قطر اس سی ۴ امتیازی شد و به رده نهم جدول صعود کرد.

روزبه چشمی در سه بازی اخیر ام‌صلال در جام ستارگان و لیگ ستارگان حضور ۹۰ دقیقه‌ای در زمین داشته است.
 
در وضعیت اسفبار فوتبال داخلی؛ لژیونر‌های ایرانی می‌درخشند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی