تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

گفت‌وگوی رودرروی معاون رئیسی با نسرین ستوده

علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضاییه با نسرین ستوده و کایلی مور گیلبرت (اتباع بیگانه)، به گفت وگوی رو در رو پرداخته و سخنان این افراد را شنیده و درخصوص اجابت برخی خواسته های آنها دستورات فوری صادر شد.

کد خبر: ۷۴۲۱۷
۱۰:۵۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹
گفت‌وگوی رودرروی معاون رئیسی با نسرین ستوده
 
دیدارنیوز - علی باقری‌کنی امروز در این بازدید هفت ساعته افزود: «تعامل با زندانی و شرایط نگهداری وی نباید بر اساس جرم او تنظیم شود؛ ملاک و معیار باید “بازگشت فرد به هنجارهای زندگی معمول جامعه” یا به عبارت دیگر باز اجتماعی شدن او باشد».

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر این که “هدف از آفرینش انسان طی کردن مسیر تکامل است”، تصریح کرد: «هدف از مجازات حبس، محدود و محصور کردن فردی است که به دلایلی از مسیر تکامل منحرف شده و یا عاملی برای انحراف سایرین است تا آن شخص با دریافت کمک و راهنمایی لازم به مسیر درست بازگردد و هر زمان که این هدف به درستی محقق شود، زندانی باید به آغوش جامعه بازگردانده شود».

وی با تاکید بر این که “زنان، بیش از آن که عامل باشند، قربانی آسیب‌های اجتماعی هستند”؛ خاطر نشان کرد: «طبیعت ذاتی و سرشت خلقت زنان اقتضا می‌کند که نباید زندان، نخستین گزینه‌ی مجازات برای کسانی باشد که می‌توانند موثرترین عامل تربیت و نگاهبان سلامت روحی، روانی و جسمانی خانواده و جامعه باشند».

در این دیدار که روز جمعه صورت گرفت، رئیس سازمان زندان‌ها و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با بسیاری از مددجویان از جمله نسرین ستوده و کایلی مور گیلبرت (اتباع بیگانه)، به گفت وگوی رو در رو پرداخته و سخنان این افراد را شنیده و درخصوص اجابت برخی خواسته های آنها دستورات فوری صادر شد.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی