تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
ترجمه اختصاصی دیدار

چه کسی برنده آخرین مناظره ریاست جمهوری بین ترامپ و بایدن شد؟

کد خبر: ۷۴۱۸۹
۱۹:۰۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹
مناظره ترامپ و بایدن
دیدارنیوز ـ جنی فینک در نیوزویک نوشت: در حادثه‌ای نادر، مساله تغییرات آب و هوایی رسما در موضوعات مورد بحث بود. در حالی که ترامپ از برنامه‌های مرتبط آینده چیزی نداشت که به رای دهندگان ارائه کند، شاید این مساله تغییر چندانی ایجاد نکند. منتقدان دولت ترامپ بار‌ها از رئیس جمهور به شدت انتقاد کرده‌اند که چرا یافته‌های علمی را درباره‌ تغییرات آب و هوا نمی‌پذیرد و کار چندانی برای مقابله با آن انجام نمی‌دهد. متن پیش رو ترجمه دیدار از گزارش جنی فینک است.
 
منبع: نیوزویک
نویسنده: جنی فینک
مترجم: حمید رضا بابایی
 
رئیس جمهور دونالد ترامپ نسبتا آرام و خوددار بود، که احتمالا نخستین وظیفه‌اش در مناظره‌ بامداد جمعه بوده است. اما در ادای وظیفه بعدی خود چندان خوب نبود، یعنی گفت‌وگو درباره‌ اقتصاد. این مساله‌ای است که ترامپ در خصوص آن بالاترین جایگاه را در میان رای دهندگان دارد. در نظرسنجی اخیر موسسه‌ گالوپ، ۵۶ درصد از مردم گفتند نسبت به چهار سال پیش وضع بهتری دارند.  

در شرایطی که رفتار ظاهری رئیس جمهور در کانون توجهات به وی قرار داشت، پیامِ سخنان او این گونه نبود. در مدت مناظره وی نتوانست مباحثات را به سمت دستاورد‌های اقتصادی خود سوق دهد و فقط در انتهای مناظره بود که گفت پیش از شیوع کرونا، میزان بیکاری را کاهش داده بود. وی در عوض از این دقایق ارزشمند برای طرح اتهام فساد علیه "هانتر بایدن" فرزند "جو بایدن" استفاده کرد و مکررا مدعی شد بایدن به‌عنوان معاون رئیس جمهور هشت سال فرصت داشت، اما دستاوردی نداشت. بایدن هم به آرامی در برابر این اتهامات از خود دفاع کرد، اگر نگوییم در این خصوص عملکردی قانع کننده داشت.

مساله‌ مهم این است که آیا این مناظره نظر رای دهندگان را اصلا تغییر داده است؟ درصد افرادی که هنوز درباره‌ نامزد مورد نظر خود تصمیم نگرفته‌اند، در انتخابات امسال کم است، و تا این لحظه هم بیش از ۴۷ میلیون نفر رای داده‌اند. رای دهندگانی که به ترامپ گرایش داشتند، اما به خاطر رفتار پرخاشگرایانه و مضطرب وی نگران بودند، احتمالا بامداد جمعه احساس آرامش داشتند. همین وضع نیز برای رای دهندگانی وجود داشت که دنبال اطمینان بیشتر از این بودند که بایدن انرژی لازم را برای ریاست جمهوری دارد.

یک نکته‌ جدید که احتمالا بینندگان آموخته‌اند این است آن دو دقیقه‌ای که به هر نامزد داده می‌شود تا درباره‌ مسایل مختلف حرف بزند، احتمالا بسیار طولانی احساس می‌شود. اگر بعد از مناظره‌ نخست، از آن همه مورد از قطع شدن سخنان (بایدن) گلایه کرده‌اید، احتمالا باید کوتاه بیایید، زیرا مجبور بودید بی وقفه، به سخنان ترامپ و بایدن گوش دهید.

نخستین موضوع مناظره کووید ـ ۱۹ بود؛ بایدن به عملکرد ترامپ در مقابله با این بحران تاخت، در صورتی که رئیس جمهور تاکید می‌کرد آمار قربانیان کرونا می‌توانست بیشتر از این باشد. ترامپ گفت، بایدن کُل کشور را تعطیل می‌کرد، در حالی که بایدن تلاش می‌کرد در بیان ضرورت گشایش سالمِ اقتصادی، پاسخی ملایم ارایه کند. رئیس جمهور اصرار داشت که واکسن به زودیِ زود عرضه خواهد شد (زودتر از آنچه که کارشناسان گفته‌اند). وی همچنین این خبر را که از دکتر "آنتونی فاوچی" مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیر انتقاد کرده است، تکذیب کرد.

بایدن گفت فردی که باعث مرگ ۲۰۰ هزار نفر شده است "نباید رئیس جمهوری ایالات متحده‌ آمریکا باشد." وی گفت مردم را تشویق می‌کند ماسک بپوشند، سریعا اقدامات را برای آزمایش کرونا انجام داده، استانداردی ملی برای مقابله با کرونا وضع خواهد کرد و صندوقی برای بازگشایی مدارس و بخش‌های تجاری تاسیس می‌کند.

ترامپ به خاطر گزارشات مربوط به معاملات تجاری بین‌المللی پسر بایدن، از او به شدت انتقاد کرد؛ گرچه این موضوع به صورت رسمی در میان موضوعات فهرست شده نبود. به تازگی ایمیل‌ها و پیام‌های مکتوبی در روزنامه‌ نیویورک پست منتشر شده که ادعا می‌کند "هانتر بایدن" از موقعیت پدرش به‌عنوان معاون رئیس جمهور استفاده کرد تا یک سری معاملات تجاری در اوکراین و چین سربگیرد. در این پیام‌ها همچنین ادعا شده است، درصدی از این معاملات نصیب "بزرگ مرد" خواهد شد، مساله‌ای که عمدتا از آن به‌عنوان اشاره به بایدن یاد می‌شود. ترامپ نمی‌توانست در مقابل وسوسه‌ استفاده از چنین عبارتی علیه بایدن مقاومت کند. وی همچنین خانواده‌ بایدن را به "ثروت اندوزی (به واسطه‌ ارتباطاتشان)" متهم کرد. ترامپ گفت آن‌ها مانند جارو برقی هستند. البته بایدن پاسخ داد: "این درست نیست."

ستاد انتخاباتی بایدن برگزاری هر گونه نشستی را درباره‌ این ادعا رد کرد و برای این منظور به برنامه‌های کاری رسمی بایدن به‌عنوان معاون رئیس جمهور استناد کرده است. مردان بایدن از این گزارش به عنوان پویشی برای تخریب وجهه‌ وی یاد می‌کنند. اما بایدن که همچنان باید بلافاصله این ادعا را در مناظره رد می‌کرد، وقتی از او سوال شد، در برابرش "سکوت کرد."

بایدن با اشاره به نقش پسرش در هیات مدیره‌ شرکت نفتی "بوریسما" مستقر در کی‌یف ـ پایتخت اوکراین ـ گفت "هیچ کار غیراخلاقی نبود." معاون سابق رئیس جمهور از این فرصت استفاده کرد تا به رای دهندگان مساله‌ استیضاح ترامپ را یادآوری کند. وی خاطرنشان کرد در مدت جلسات استیضاح، افراد سوگند خورده، شهادت دادند که بایدن "بدون نقص" به امور سیاسی آمریکا عمل کرده و هیچ کس نگفته که پسرش در اوکراین کار خطایی انجام داده است.  

بایدن گفت: "این یک کارخانه‌ روسی است. پنج رئیس سابق سی‌آی‌ای (CIA) می‌گویند آنچه او گفته مشتی آشغال است، هیچ کس این‌ها را باور نمی‌کند، جز او و دوست خوبش رودی جولیانی (وکیل شخصی ترامپ و شهردار سابق نیویورک)."

خودداری بایدن در تکذیب سریع این اتهامات، این مساله را حل نشده باقی گذاشته است، اما مشخص نیست که آیا رای دهندگان واقعا به آن اهمیتی بدهند.

ترامپ این هفته با مساله‌ مربوط به چین مواجه شد، آن هم پس از گزارش نیویوریک تایمز که گفته بود اسناد مالیاتی نشان می‌دهد که ترامپ در یک بانک در چین حساب دارد. نیویورک تایمز افزود این حساب در اختیار مدیریت هتل‌های بین المللی ترامپ است که در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، ۱۱۸ هزار و ۵۶۱ دلار مالیات در چین پرداخت. "آلن گارتن" وکیل سازمان ترامپ در مصاحبه با تایمز گفت دلیل افتتاح این حساب‌ها، "پرداخت مالیات محلی" بوده است، زیرا شرکت به دنبال معاملات احتمالی هتل در آسیا بود.

پیش از مناظره، ستاد ترامپ از این گلایه کرده بود که مناظره به اندازه‌ کافی بر سیاست خارجی متمرکز نیست و اینکه رئیس جمهور گفته است کاملا اطلاع دارد که چین، روسیه و ایران در حال دخالت در انتخابات آمریکا هستند. او به رای دهندگان گفته بود "من همه‌ آن را می‌دانم." بایدن قول داد اگر برنده‌ انتخابات شود، آن‌ها را مجبور می‌کند "بهای کارشان را بپردازند" در حالی که ترامپ از موضع بسیار سرسخت دولتش علیه روسیه به خود می‌بالید.

در حادثه‌ای نادر، مساله تغییرات آب و هوایی رسما در موضوعات مورد بحث بود. در حالی که ترامپ از برنامه‌های مرتبط آینده چیزی نداشت که به رای دهندگان ارائه کند، شاید این مساله تغییر چندانی ایجاد نکند. منتقدان دولت ترامپ بار‌ها از رئیس جمهور به شدت انتقاد کرده‌اند که چرا یافته‌های علمی را درباره‌ تغییرات آب و هوا نمی‌پذیرد و کار چندانی برای مقابله با آن انجام نمی‌دهد. رای دهندگان غیرمصمم که مهم‌ترین موضوع برایشان تغییرات آب و هوا است، احتمالا چندان جدی به این فکر نمی‌کنند که به ترامپ رای بدهند.
  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی