تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار امروز
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار امروز

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

سفیر ایران در پاریس: سازمان ملل هرگز نباید به گروگان هیچ قدرتی درآید

سفیر ایران در پاریس با بیان اینکه ایالات متحده و برخی شرکای آن تاکنون با توجه به سیاست‌های مخرب یکجانبه‌گرایانه، سعی در تضعیف تمامی معاهدات بین‌المللی، نقش سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی داشته‌اند، تاکید کرد: سازمان ملل هرگز نباید به گروگان هیچ قدرتی درآید و باید هم‌راستای منافع صلح‌آمیز تمامی ملت‌های جهان، آزاد، مستحکم و اثربخش شود. 

کد خبر: ۷۴۱۵۹
۱۱:۰۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «بهرام قاسمی» در یادداشتی به مناسبت ۲۴ اکتبر، روز "ملل متحد" در حساب کاربری سفارت ایران در فرانسه در توییتر نوشت: سازمان ملل متحد در پی جنگ‌ها، نزاع و درگیری و کشتار میلیون‌ها انسان، به عنوان یگانه راه حل مبتنی بر سازوکار‌های پذیرفته شده مجموعه ملل مهم جهان به منظور حفاظت از نسل‌های آینده از بلای جنگ‌های ویرانگر و خانمان‌سوز که در مقاطع کوتاه جامعه بشری را با انواع مصائب پرشمار و غیرقابل جبران و غیرقابل بیان روبه‌رو ساخت، با تلاش‌ها و با اهدافی متعالی و صلح‌جویانه و به منظور پاسداشت ارزش‌های انسانی، حقوق اولیه و اساسی انسان‌ها در هر کجای جهان پا به عرصه وجود نهاد.
 
وی ادامه داد: اهدافی والا و بنیادین برای حفظ عدالت و احترام به تمامی معاهدات و حقوق بین‌المللی و تلاشی برای ارتقاء جایگاه اجتماعی، زندگی برتر و آزادی و عدالت برای همگان و زیستنی صلح‌آمیز و گامی بلند برای حفظ امنیت و ثبات پایدار و توسل به تمامی ابزار‌های مشروع به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی ملل گوناگون، و بدین سان در ۲۴ اکتبر ۱۹۴۵ منشور ملل متحد با هزاران امید و آرزو در پی قرن‌ها کشتار میلیون‌ها زن و مرد و کودک به خصوص در قاره اروپا لازم‌الاجرا گردید. 
 
به گفته سفیر ایران، ۲۴ اکتبر، "روز ملل متحد" را گرامی می‌داریم و آن را بهانه‌ای می‌سازیم برای باز اندیشیدنی دگربار پیرامون اهداف والای تاسیس سازمان ملل و تصویب منشور ملل متحد و نقد منصفانه عملکرد این سازمان و اهداف اعلامی آن و آنچه از آن روز تا به امروز بر ما مردم جهان گذشته است، آنچه بود و آنچه شد و آنچه باید باشد.
 
قاسمی با اشاره به ضرورت اصلاح سازمان ملل متحد اظهار داشت: بی‌شک خیزش و رستاخیزی دیگر برای توان‌بخشی به این سازمان و بازنگری عملکرد آن در روزگار پرآشوب کنونی و جهان "در حال گذاری" که به واسطه سیاست‌های برخی قدرت‌های جنگ‌افروز و زیاده‌خواه، از دامنه و کارآمدی آن به عمد و از سر آگاهی نااهلان زورمدار، بسیار کاسته شده است. 
 
وی با تاکید بر اینکه ایالات متحده و برخی شرکای آن تاکنون با توجه به سیاست‌های مخرب یکجانبه‌گرایانه، سعی در تضعیف تمامی معاهدات بین‌المللی، نقش سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی داشته‌اند، تصریح کرد: همه ما جهانیان که در جهت تقویت جایگاه واقعی سازمان ملل، منشور ملل متحد را امضا کرده‌ایم، باید برای جلوگیری از تخریب و تضعیف این سازمان جهانی و در مخالفت با یکه‌تازی‌های ایالات متحده آمریکا کارزاری درازمدت و همه‌جانبه را آغاز کنیم. سازمان ملل هرگز نباید به گروگان هیچ قدرتی درآید و باید هم‌راستای منافع صلح‌آمیز تمامی ملت‌های جهان، آزاد، مستحکم و اثربخش شود.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی