تیتر امروز

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتگوی اختصاصی با دکتر هاشمیان پزشک بیمارستان مسیح دانشوری

محمدرضا هاشمیان: خیلی چیزها می‌دانم اما نمی‌توانم بیان کنم

دکتر محمدرضا هاشمیان فوق تخصص ای سی یو و پزشک بیمارستان مسیح دانشوری در بخشی از گفتگویی که آبان ماه سال گذشته با دیدار انجام داده است، می‌گوید:«من خیلی چیز‌ها می‌دانم، اما نمی‌توانم بیان کنم»

کد خبر: ۷۴۰۷۰
۱۳:۵۴ - ۲۱ تير ۱۴۰۰

محمدرضا هاشمیان پزشک بیمارستان مسیح دانشوری

در هفته‌های اخیر انتقادات تند دکتر محمدرضا هاشمیان به نحوه مدیریت بحران کرونا در کشور بسیار خبرساز شده است. کار حتی به واکنش علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری هم رسید. دیدارنیوز در آبان ماه سال ۱۳۹۹ در گفتگویی با دکتر محمدرضا هاشمیان به بررسی انتقادات او به نحوه مدیریت کرونا در کشور پرداخته بود که با توجه به رخدادهای اخیر بازنشر شده است. 

دیدارنیوز ـ احمد طبعی: کرونا علی رغم همه احتیاط‌ها و تدابیر اتخاذ شده توسط جامعه ایران همچنان می‌تازد. آمار درگذشتگان به بالای ۳۰۰ نفر در روز رسیده است و تصویر روزهای آینده حتی تیره تر هم به نظر می‌رسد. طبیعی است که در این شرایط پرسش از وضعیت و کیفیت مدیریت بحران کرونا در کشور مهم‌ترین سوال افکار عمومی باشد. 

کرونا با مدیریت سیاسی،اقتصادی ویا مدیریت علمی پزشکی کنترل می شود؟گروهی از پزشکان می گویند ستاد ملی کرونا سیاسی اداره می شود.

عده ای از مدیران، پزشکان و کارکنان بخش درمان براین باورند که اقتصاد کرونا برای بعضی ها سود آور است ودرشرایط تحریم درآمدزایی قابل توجهی برای آنها دارد.

برخی می گویند اگر وزیر بهداشت و درمان پزشک بود نقش علمی ،تاثیرگذار و پررنگ تری در ستاد ملی کرونا داشت.

جایگاه دانشمندان و پژوهشگران عرصه درمانی کشوردرستاد ملی کرونا کجاست ودر مقابله با ویروس کرونا چیست؟

دکتر سیدمحمدرضا هاشمیان فوق تخصص ای سی یو و پزشک بیمارستان مسیح دانشوری و استاد دانشگاه شهید بهشتی به در گفتگویی با دیدار کوشیده است که به این پرسش‌ها پاسخ دهد.

دکتر هاشمیان در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «روز‌های اول همه تصور می‌کردند که این ویروس خیلی ماندگار نیست و زود از بین می‌رود، اما با گذشت حدود ۱۰ ماه از این ماجرا متوجه شدیم که صحبت‌های اولیه درست نبودن است.

او ادامه داد: حتی دو سه ماه اول صحبت‌ها این بود که بچه‌ها و جوانان دچار این بیماری نمی‌شوند، اما درگیری فوت کودکان و‌نوجوانان نشان داد که این فرضیه هم درست نبوده است.»

او در پاسخ به اینکه چه نکات ناگفته‌ای درباره کرونا وجود دارد که باید مردم بدانند، می‌گوید: «من خیلی چیز‌ها می‌دانم، اما نمی‌توانم بیان کنم، چون ممکن است دیگر مرا به جلسات ستاد کرونا دعوت نکنند.»

فیلم کامل این گفتگو را در ادامه می‌بینید. 

 

فیلم کامل این گفت‌وگو را ببینید

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی