تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما اشتباه رسانه‌ای بود

دبیر انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی با بیان اینکه در ایران به‌جای فروش چارتر، سلف‌فروشی می‌شود، گفت: هیچ وقت به دنبال افزایش نرخ بلیت هواپیما تا 150 درصد نبودیم و نگفتیم میزان افزایش قیمت بلیت هواپیما 150 درصد است، متاسفانه برخی از رسانه‌ها اطلاع‌رسانی نادرست درباره تغییر قیمت بلیت هواپیما داشته‌اند.

کد خبر: ۷۴۰۰۰
۱۵:۱۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹

افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما اشتباه رسانه‌ای بود

 

دیدارنیوز: مقصود اسعدی سامانی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لغو فروش بلیت‌های چارتر اظهار داشت: این موضوع جدیدی نیست و قبلا هم فروش بلیت‌های چاتری به جز چند مسیر ممنوع بود. البته مانند روال قبل، مسیرهای قشم، کیش و فرودگاه‌های مناطق نفت‌خیز می‌توانند به صورت چارتری بلیت‌فروشی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از شرکت‌ها خلاف دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری عمل می‌کردند و در سایر مسیرها هم بلیت چارتری می‌فروختند که باعث شد وزیر مجددا دستور لغو را تکرار کند، ادامه داد: در تمام دنیا فروش بلیت چارتری جزئی از صنعت و فروش آن اجتناب‌ناپذیر است اما در ایران از آنجایی که  مقررات مربوط به فروش بلیت چارتری رعایت نمی‌شود، به همین دلیل با دستور سازمان هواپیمایی، فروش بلیت چارتری ممنوع شده است.

 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: مقررات بلیت چارتری به مفهوم واقعی آن در ایران اجرا نمی‌شود و عمدتا سلف فروشی است به این معنا که برخی از دفاتر و افراد، پروازهای آینده شرکت‌های هواپیمایی در طول یک سال را خریداری می‌کنند که این  روند باعث ایجاد رقابتی نادرست در بازار می‌شود.

 

وی ادامه داد: ممنوعیت فروش بلیت چارتری از گذشته به تمام شرکت‌ها بخشنامه شده بود و یکی از خواسته‌های نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون عمران هم عدم برقراری پروازهای چارتری است.

 

اسعدی سامانی با بیان اینکه اگر دولت بتواند نقدینگی شرکت‌ها و سرمایه در گردش آنها را تامین کند نیازی به چارتر فروشی نیست گفت: اگر صندوق توسعه حمل و نقل راه‌اندازی شود می‌تواند به تامین نقدینگی شرکت‌ها کمک کند و شرکت‌ها به جای اینکه بلیت را سلف‌فروشی کنند می‌توانند نقدینگی خود را از طریق سیستم و این صندوق تامین و به دست بیاورند.

 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به شرط وزارت راه و شهرسازی برای تغییر نرخ بلیت هواپیما مبنی بر بررسی صورت‌های مالی شرکت‌ها گفت: شرکت‌ها صورت‌های مالی خود را هر ساله به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌دهند و مشکلی برای ارائه صورت‌های مالی خود به وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی ندارند و اتفاقا از این طریق دولت می‌بیند که هر شرکت چقدر زیان‌ده بوده و چگونه و با چه تسهیلاتی می‌تواند به کاهش این زیان شرکت‌ها کمک کند.

 

وی ادامه داد: همه شرکت‌های هواپیمایی این آمادگی را دارند که صورت‌های مالی خود را در اختیار مسئولان قرار بدهند تا آنها از وضعیت مالی و زیان‌دهی شرکت‌ها مطلع شوند.

 

اسعدی سامانی تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی شرایط اقتصادی کشور را درک می‌کنند و از قدرت خرید و درآمد خانوار مطلع هستند بنابراین در این موقعیت به دنبال سودآوری نیستند. در واقع بحث شرکت‌های هواپیمایی کاهش زیان است تا تاب‌آوری آنها را افزایش دهد چراکه با این شرایط مالی و قیمت‌های بلیت هواپیما حتی قادر به پرداخت حقوق کارمندان هم نیستند.

 

دبیر شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که اگر ایرلاین‌داری کسب و کار سوددهی نیست چرا مدیران و فعالان از این صنعت خارج نمی‌شوند تا زیان آنها بیشتر نشود گفت: کسی که آلوده صنعت هوانوردی شده وابستگی‌هایی برای وی ایجاد می‌شود و همچنین با ورود به این صنعت تعهداتی برای افراد به وجود می آید که تا اجرای این تعهدات باید در صنعت باقی بماند و بدهی‌ها را پرداخت کند.

 

وی گفت: در حال حاضر نرخ بلیت‌های هواپیما در این شرایط اقتصادی هزینه جاری ایرلاین‌ها را هم پوشش نمی‌دهد و اگر می‌خواهیم صنعت بادوامی داشته باشیم باید خدمات پایداری ارائه دهیم.

 

اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا در نهایت با ارائه صورت‌های مالی قرار بر این است نرخ بلیت هواپیما افزایش پیدا کند گفت: تغییر نرخ بلیت هواپیما اعمال می‌شود اما با توجه به شرایط اعلام شده تغییرات قیمتی نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد.

 

وی با اشاره به نرخ ارزی که مبنای تغییر قیمت بلیت هواپیما می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی از بازار آزاد ارز مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند همچین  برای انتقال ارز به خارج از کشور و حواله‌های ارزی هزینه‌هایی هم می‌پردازند که مجموع اینها باعث افزایش قیمت تمام شده بلیت می‌شود. در حال مذاکراتی هستیم که با توجه به این شرایط تسهیلاتی به شرکت‌های هواپیمایی اختصاص داده شود.

 

دبیر انجمن شرکت ‌های هواپیمایی تاکید کرد: هیچ وقت به دنبال افزایش نرخ بلیت هواپیما تا 150 درصد نبودیم و نگفتیم میزان افزایش قیمت بلیت هواپیما 150 درصد است متاسفانه برخی از رسانه‌ها اطلاع‌رسانی نادرست درباره تغییر قیمت بلیت هواپیما داشته‌اند.

 

اسعدی سامانی با بیان اینکه ایرلاین‌ها تحت فشار سازمان هواپیمایی هستند، گفت: برای اجرای پذیرش مسافر تا 60 درصد ظرفیت هواپیما فشاری به ایرلاین‌ها تحمیل شده است که در این صورت دولت هم باید درک متقابل داشته باشد و اگر قرار است این الزام را رعایت کنیم دولت هم باید از ایرلاین‌ها حمایت کند.

 

وی تاکید کرد: در هیچ ایرلاینی در دنیا الزام پذیرش سفر با 60 درصد ظرفیت به اجرا نمی‌رسد و در پروازهای خارجی هم چنین الزامی نداریم. 

 

منبع: ایلنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی