تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

کرونا شکست دادنی نیست؛ فهمیدنی و درک کردنی است!

رونا با ما حرف می‌زنه گوش شنوا می‌جوید تا لبیک بشنود و برود تا وقتی دیگر...، اما هنوز گوش شنوایی نیافته و از این رو همچنان می‌کشد و می‌کشد و معلوم نیست کجاست و یک دقیقه دیگر نوبت کیست به نظر من ما نمی‌توانیم کرونا را شکست بدهیم باید سخن و ‌نهیب کرونا را بشنویم همین و بس.

کد خبر: ۷۳۷۹۲
۱۲:۴۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ امیر دبیری‌مهر: آمار قربانیان کرونا در جهان از مرز یک میلیون انسان گذشت و ظاهرا این قتل عام ادامه دارد. بشر تا این لحظه در برابر این موجود بی‌نام و نشان و بی‌رنگ و بو زانوی تسلیم زده، اما غرور و تکبر انسان اجازه نمی‌دهد به این شکست علنی و با صدای بلند اعتراف کند. امان از این موجود دو پا؟! اما عدد‌ها حرف آخر را می‌زنند. یک میلیون کشته تا این لحظه، علم می‌گوید کرونا از طبیعت برآمده و به نظر می‌رسد حافظ طبیعت هم هست و انسان‌ها اعم از‌ تر و خشک و خوب و بد در این هشت ماه گذشته تاوان بسیاری از تجاوز‌ها و بی‌مبالاتی‌های خود را در قبال طبیعت می‌دهند. کرونا در این مدت با عملکرد خود چند شرط برای دست از سر بشر برداشتن مطرح کرده که چاره‌ای جز تسلیم در برابر آن نیست.

۱. نظافت و پاکیزگی را در همه حال رعایت کنید. فکر نکنید خیلی تمیز بودید. 
 
۲. فاصله‌ها را با هم رعایت کنید و خیلی به هم نزدیک نشوید؛ یعنی چی این قدر رفته بودید تو هم. انسان حریم دارد حداقل یک‌و‌نیم متر.
 
۳. اینقدر تو کوچه و‌ خیابون‌ها نچرخید و دور دور نکنید و سفر‌های بی هدف نروید مخصوصا شمال ... بهای آن جان است شوخی هم نداریم؛ توجه نکنید سفر می‌شود ارابه مرگ.
 
۴. فکر نکنید طبیعت شعور ندارد و به این همه تجاوز‌های انسان با ساخت جاده و شهرک و ویلا و تولید زباله و قطع درختان و کشتار حیوانات واکنش نشان نمی‌دهد. طبیعت می‌فهمد درک دارد فقط زبانش با زبان موجود دو پا تفاوت دارد.
 
۵. طبیعت نمی‌تواند ببیند میلیون‌ها انسان گرسنه هستند، اما پول‌های دولت‌ها صرف تولید سلاح و ‌جنگ افزار‌ها می‌شود.
 
۶. غرور بی حساب و بیش از حد بشر به داشتن علم و پول برای طبیعت غیر قابل تحمل است. بشر را وارد جنگی کرده که نه پول در آن گره گشاست نه علم؛ هم پولدار‌ها می‌میرند هم پزشکان و دانشمندان. 
 
۷. بی‌نظمی و بی‌قاعده‌گی و طغیان بشر در برابر نظم و انضباط و چارچوب‌ها، این دفعه در ماجرای کرونا کم هزینه نیست هزینه آن جان است. باز ماسک نزنید رعایت فاصله اجتماعی نکنید پارتی بگیرید و شمال برید... بگید معتادا کرونا نمی‌گیرند... راه باز جاده دراز.
 
القصه کرونا با ما حرف می‌زنه گوش شنوا می‌جوید تا لبیک بشنود و برود تا وقتی دیگر...، اما هنوز گوش شنوایی نیافته و از این رو همچنان می‌کشد و می‌کشد و معلوم نیست کجاست و یک دقیقه دیگر نوبت کیست به نظر من ما نمی‌توانیم کرونا را شکست بدهیم باید سخن و ‌نهیب کرونا را بشنویم همین و بس.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی