تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

زنان علیه ترامپ؛ بایدن علیه افشاگری

کد خبر: ۷۳۷۴۴
۱۹:۱۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
زنان علیه ترامپ؛ بایدن علیه افشاگری
 
کمتر از 20 روز به انتخابات آمریکا باقی مانده است. دونالد ترامپ از بند کرونا رسته و حالا در تجمع‌های انتخاباتیش روی سن می‌رقصد و برای دموکرات‌ها و ایران خط و نشان می‌کشد. زنان آمریکایی مخالفت ترامپ که به زنان مارس معروف هستند، دوباره در مخالفت با او به خیابان آمده‌اند و قصد دارند که صدها تظاهرات را علیه ترامپ سازماندهی کنند. ترامپ گفته است که اگر پیروز نشود احتمالا از آمریکا خارج خواهد شد. یک چهره دموکرات با استقبال از این تصمیم او را به سرمای زمستان مسکو و گرمایی تابستان ریاض عودت داده است. افشاگری‌ها هم ادامه دارد. در آخرین تحول جو بایدن بر سر خبرنگاری که از او در مورد ایمیل‌های فاش شده توسط هانتر بایدن پرسیده است، فریاد کشیده است.
جمهوری‌خواهان از شکل‌گیری یک سونامی آبی در هراسند که ممکن است نه فقط کاخ سفید که سنا را از دست آن‌ها خارج کند و گفته می‌شود که طرح‌های مالیاتی بایدن بسیاری از رای‌دهندگان را ترسانده است.
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: زنان برای اعتراض به سیاست‌های ترامپ به خیابان آمدند. یک روز بعد از تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا «زنان مارس» علیه سخنان او در مورد زنان به خیابان‌ها آمدند و حالا که کمتر از ۲۰ روز به انتخابات مانده است بار دیگر اعتراض خود را در خیابان‌های واشنگتن به نمایش گذاشتند. نام زنان مارس از ۸ مارس، روز جهانی زنان گرفته شده است.
 
 
 
 
 
 
 


به گزارش واشنگتن پست، زنان مخالف دونالد ترامپ که به «زنان مارس» معروف هستند روز شنبه با حضور در خیابان‌های واشنگتن با دست داشتن بنر‌هایی تحت عنوان «ترامپ - پنس هم اکنون خارج شوید» علیه انتخاب احتمالی مجدد ترامپ در انتخابات ابراز خشم کردند. البته حضور هزاران زن مخالف ترامپ منحصر به واشنگتن نبود و رهبران این راهپیمایی قرار است اعتراض خود را در ۴۲۹ راهپیمایی در ۵۰ ایالت آمریکا برگزار کنند. برگزارکنندگان این راهپیمایی می‌گویند که بیش از ۱۱۶ هزار نفر متعهد شده اند که در روز‌های آتی در راهپیمایی‌ها شرکت کنند.

از سوی دیگر این راهپیمایی به منظور گرامیداشت یاد روث بیدر گینزبرگ، قاضی فقید آمریکایی، و اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ برای معرفی ایمی کانی برت به عنوان جانشین وی، برای عضویت در دیوانعالی فدرال امریکا نیز بود.
 

افشاگری جدید علیه ترامپ


در افشاگری‌ای جدید در مورد دونالد ترامپ، مجله فوربس نوشته است: «دونالد ترامپ حداقل یک میلیارد دلار بدهی دارد که تقریبا دو برابر رقمی است که وی تلویحاً میزان آن را پذیرفته است.»

از اتفاقات بامزه این روز‌ها نیز، زمانی بود که ترامپ در سخنرانی اخیر خود گفته بود: «می‌توانید تصور کنید من ببازم؟ باید بگویم به بدترین نامزد تاریخ سیاست باختم. حس خوبی نخواهم داشت. شاید مجبور شوم کشور را ترک کنم، نمی‌دانم.» و بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی امریکا در دولت باراک اوباما در واکنش به سخنان دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشته است: «خداحافظ، شنیده ام مسکو در زمستان و ریاض در تابستان عالی است.» همچنین ترامپ در جریان یک کارزار انتخاباتی باز هم گاف داد و بجای آنکه امانوئل ماکرون را رئیس جمهوری فرانسه خطاب کند، وی را نخست وزیر خطاب کرد.

از طرف دونالد ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در جورجیا بار دیگر تکرار کرد: «اگر پیروز شوم اولین تماس را سران ایران با من می‌گیرند تا بگویند، توافق کنیم.» او همچنین گفت: «اقتصاد آن‌ها متلاشی شده و تولید ناخاص داخلی‌شان ۲۷ درصد افت کرده است. ولی ما این را نمی‌خواهیم. ما می‌خواهیم اوضاع آن‌ها خوب باشد، ولی هرگز نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند.»

ترامپ دست از سر هیلاری کلینتون بر نمی‌دارد، شاید فراموش کرده که رقیب او جو بایدن است. به گزارش هیل، دونالد ترامپ با هواداران خود در ایالت فلوریدا که با فریاد‌هایی، زندانی شدن هیلاری کلینتون را درخواست می‌کردند، همراهی کرد. آوردن نام کلینتون از سوی ترامپ با فریاد‌های «زندانیش کنید» حامیان او همراه شد. ترامپ ضمن تائید خواست هواداران خود گفت: «صد درصد با شما موافقم.

میتینگ‌های انتخاباتی ترامپ با پخش ماسک و رقص ترامپ بدون ماسک بر روی سن برگزار می‌شود و جمعیت زیادی بدون رعایت موارد بهداشتی کنار هم قرار می‌گیرند.
 

عصبانیت بایدن از اتهامات علیه پسرش
 
هفته گذشته نیویورک پست با افشاگری از ایمیل‌های هانتر بایدن، پسر بایدن سروصدای زیادی کرده است. اطلاعات یک ایمیل بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است. این ایمیل نشان می‌دهد که جو بایدن ظاهراً درباره آنچه از فعالیت تجاری بالقوه مجرمانه پسرش هانتر بایدن در خارج از آمریکا می‌دانسته، دروغ گفته است. در این ایمیل به تاریخ ۱۷ آوریل ۲۰۱۵ که حاوی مکاتبات بین هانتر بایدن و وادیم پوژارسکی مشاور اوکراینی شرکت گازی Burisma است؛ پوژارسکی که در گذشته با تعدادی از نمایندگان کنگره هم دیدار کرده بود می‌نویسد: «ممنون از اینکه من را به واشنگتن دعوت کرده و فرصتی برای دیدار با پدرتان و گذراندن ساعاتی با هم فراهم می‌کنید.» در صورتی که این دیدار انجام شده باشد، ادعای جو بایدن مبنی بر اینکه درباره فعالیت‌های تجاری خارجی هیچ صحبتی با پسرش و یا هیچ فرد دیگری نکرده، زیر سوال می‌رود. توئیتر و فیس‌بوک دسترسی به گزارش روزنامه نیویورک پست را محدود کردند. این محدودیت باعث عصبانیت ترامپ و حامیان او شده است.

جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا با روزنامه‌نگاری که از او نظرش را درباره اتهامات علیه پسرش پرسیده بود، برخورد تندی کرده است. بو اریکسون، گزارش‌گر سی‌بی‌اس در توئیتر خود نوشته است: «بایدن با خشم داد کشید که می‌دانستم این را می‌پرسی، این یک کارزار دیگر برای لکه‌دار کردن است، که دقیقاً متناسب با توست؛ این سؤال‌هایی هستند که تو همیشه می‌پرسی.»

با این حال کارولین جولیانی، دختر رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان درباره انتشار مطلبی از وی در مجله ونیتی فر با عنوان «رودی جولیانی پدر من است. لطفا همه به جو بایدن و کامالا هریس رأی دهید.»، به صراحت در مخالفت با دیدگاه‌های پدرش، از مردم آمریکا خواست با رأی دادن به جو بایدن، کشور را از سقوط حتمی نجات دهند.


حواشی انتخابات

جمهوریخواهان امریکا از شکل گیری سونامی آبی (رنگ حزب دموکرات) در انتخابات سوم نوامبر به شدت نگران شده اند، سونامی که اگر از راه برسد، نه فقط کاخ سفید ترامپ را غرق می‌کند، بلکه سنای تحت کنترل جمهوری خواهان را هم با خود می‌برد. زیرا استقبال مردم آمریکا از رأی دادن پیش از موعد برای انتخابات ریاست جمهوری بی سابقه بوده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد تا کنون بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی آراء خود را به صندوق‌های رأی انداخته اند. رأی گیری زودهنگام برای انتخابات ریاست جمهوری در ۲۰ ایالت و واشنگتن آغاز شده است. تصاویر ویدئویی منتشر شده از انتخابات زودهنگام در لوئیزیانا نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از رای دهندگان ساعت‌ها برای رای دادن در صف‌های طولانی ایستاده اند.

از موضوعات پر از سرو صدای این روز‌های انتخابات طرح مالیاتی بایدن است که بعضی از رأی دهندگان را ترسانده است. از سوی دیگر کسری بودجه دولت امریکا در سال ۲۰۲۰ به سه تریلیون و صد میلیارد دلار رسید که ۱۶ درصد کل اقتصاد کشور محسوب می‌شود و بزرگترین میزان از سال ۱۹۴۵ به بعد است. بدهی دولت فدرال نیز به بالاترین میزان در مقایسه با کل اقتصاد امریکا طی ۷۰ سال اخیر رسیده است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی