تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

دوئل از صفحه تلویزیون

کد خبر: ۷۳۶۲۰
۱۷:۵۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۹
دوئل پر چالش تلویزیونی بایدن و ترامپ
 
دیدارنیوزـ سرویس جهان: شب گذشته نبرد رسانه‌ای دو نامزد انتخابات آمریکا با سر و صدای زیادی برگزار شد. دونالد ترامپ به شبکه تلویزیونی ان بی سی در میامی و جو بایدن در شبکه‌ای بی سی در فیلادلفیا رفته بودند.

بعد از لغو مناظره دوم، بایدن و ترامپ به‌طور همزمان در شبکه‌های تلویزیونی جداگانه‌ای ظاهر شدند و به پرسش‌های شهروندان پاسخ گفتند.

ترامپ در ان‌بی‌سی

دونالد ترامپ در شبکه تلویزیونی NBC در میامی، نقدهایی به راست‌گرایان افراطی وارد کرد، اما به شدت به چپ گرایان حمله کرد. او مدعی شد چپ‌ها شهر‌های ما را به آتش می‌کشند. همچنین در پرسشی در مورد موضع او درباره «کیو انان» ترامپ گفت که از آن‌ها چیز زیادی نمی‌داند.

تئوری توطئه کیو اِنان، درباره این است که دموکرات‌ها بخشی از یک حلقه جهانی کودک آزاری هستند و ترامپ نخست از آن‌ها دفاع کرده است. اما سامانتا گوتری، مجری شبکه ان بی سی از ترامپ پرسید که آیا او این گروه را رد می‌کند که ترامپ جواب داد: «من چیزی درباره کیو انان نمی‌دانم.» گوتری به او  گفت که همین حالا برای او توضیح داده که این گروه چیست.  او پاسخ داد: «شما گفتید، اما این طور نیست که، چون شما گفتید واقعیت داشته باشد. من چیزی درباره آن نمی‌دانم، می‌دانم که آن‌ها ضد کودک آزاری هستند و سخت با آن می‌جنگند.» گوتری بار دیگر ترامپ را به چالش کشید که این گروه را می‌شناسد که او باز کتمان کرد که این گروه را می‌شناسد.

از نکات مهم دیگر این مصاحبه تلویزیونی این بود که ترامپ اعتراف کرد بدهی دارد، اما مبلغ آن بالا نیست و از کل دارایی او خیلی کمتر است. ترامپ اول قصد نداشت مقدار بدهی خود را فاش کند، اما بالاخره از مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار سخن گفت.

همچنین ترامپ در مورد کرونا از عملکردش و  برگزاری مراسم در باغ رُز کاخ سفید که منجر به ابتلای چند شرکت کننده به بیماری شد، دفاع کرد. او رو به مخاظبان گفت: «من رئیس جمهور هستم! من باید مردم را ببینم. من نمی‌توانم در یک زیرزمین باشم (اشاره به بایدن).» او به سوالی که درباره آخرین تست منفی کرونایش قبل از ابتلای به ویروس مربوط به چه زمانی بوده پاسخ نداد و گفت که دقیقا به یاد نمی‌آورد.

از سوی دیگر ترامپ در پاسخ به سوالی درباره لغو حق سقط جنین که به باور بسیاری از کارشناسان حقوقی با انتصاب برت در دیوانعالی رخ می‌دهد، گفت: «من فکر می‌کنم او قرار است تصمیمات بزرگی بگیرد. من به او نگفتم چه تصمیماتی بگیرد.»

بایدن در‌ ای‌بی‌سی
 
جو بایدن، نامزد حزب دموکرات به نظر می‌رسد در دوئل دیشب با آرامش و  تهاجمی تری سخن گفت و این موضوع برای اکثر تحلیل گران و رسانه‌ها قابل توجه بود. در آغاز این مصاحبه او سیاست غیرمسئولانه ترامپ در قبال کرونا را مورد نقد شدید قرار داد.  او گفت بیش از ۲۱۰ هزار نفر در آمریکا از ویروس کرونا درگذشته‌اند و گفت: «او (ترامپ) چه می‌کند؟ هیچ.» او به ماسک نزدن ترامپ هم اشاره کرد.

از سوی دیگر بایدن از سیاست زیست‌بومی، دستگاه قضایی و سیاست خارجی ترامپ به شدت انتقاد کرد. همچنین او انتقاد کرد که ترامپ از تقریبا تمام سازمان‌های بین‌المللی خارج شده و در صحنه سازمان ملل همواره مورد تمسخر قرار می‌گیرد.

با این حال جو بایدن، در گفت و گوی تلویزیونی فیلادلفیا از ارائه برنامه‌ای برای دیوانعالی در صورت پیروزی در انتخابات خودداری کرد. از او در مورد افزایش کرسی‌های دیوانعالی و انتصاب قضات تازه برای تغییر آرایش آن که هم اکنون در اختیار محافظه کاران است، سوال شد که او پاسخ ضد و نقیضی به این سوال داد. برخی معتقد هستند که او قصد دارد در یکی از قوای سه گانه را دستکاری کند.

جورج استفانوپولوس، مجری پرسید اگر جمهوری خواهان نامزد مورد نظر ترامپ را برای پر کردن کرسی خالی دیوانعالی تایید کنند، آیا او افزایش کرسی‌های این دادگاه را بررسی خواهد کرد؟ او گفت: «من آماده بررسی هرچه بعد از آن اتفاق می‌افتد هستم.»

مناظره آخر

ترامپ و بایدن قرار است پیش از انتخابات سوم نوامبر در هفته آینده مناظره دیگری انجام دهند و رو در روی هم بیاستند.

طبق اطلاعیه کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ و جو بایدن در آخرین مناظره انتخاباتی شرکت خواهند کرد. این مناظره ۲۲ اکتبر (۱ آبان) در دانشگاه بلمانت در شهر نشویل ایالت تنسی برگزار خواهد شد. باید دید که برنده مناظره آخر چه کسی خواهد بود. بسیاری معتقد هستند که مناظره‌ها بر روی آرای مردد تأثیر زیادی خواهد گذاشت.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی