تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اردوغان اعزام جنگجویان سوری به جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه در سخنانی اتهامات به کشورش برای اعزام جنگجویان سوری به جمهوری آذربایجان را رد کرد.

کد خبر: ۷۳۵۱۷
۱۵:۲۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در فراکسیون حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه تاکید کرد که جنگجویان سوری به آذربایجان نمی‌روند چرا که وظایفی در کشور خودشان دارند که انجام می‌دهند.
 
طی روز‌های اخیر گزارش‌هایی از اعزام جنگجویان سوری مورد حمایت ترکیه به آذربایجان برای جنگ علیه ارمنستان منتشر شده است.
 
اردوغان همچنین از اقدامات گروه "مینسک" در قبال بحران قره باغ انتقاد کرد و گفت این گروه حل این مناقشه را به تاخیر انداخته است.
 
رئیس جمهوری ترکیه افزود: چرا درباره حمایت گروه مینسک از آذربایجان کسی صحبتی نمی‌کند.
 
 گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ در سال ۱۹۹۲ تاسیس شده و روسیه، فرانسه و آمریکا از سال ۱۹۹۷ میلادی ریاست مشترک در این گروه را بر عهده دارند.
 
خبرگزاری آناتولی گزارش داد که اردوغان در بخش دیگر سخنانش به تحولات شرق مدیترانه اشاره کرد و گفت: ترکیه دومین کشتی خود برای انجام عملیات حفاری را به شرق دریای مدیترانه اعزام خواهد کرد.
 
وی افزود: ما از حقوق خود دفاع کردیم و تضمین کردیم که هیچ طرحی به استثنای طرح ترکیه در شرق مدیترانه اجرا نخواهد شد.
 
ترکیه که حدود یک ماه پیش و به دنبال شدت گرفتن تنش‌ها میان آنکارا و آتن بر سر منابع گاز در شرق دریای مدیترانه، کشتی اکتشافی «اوروچ رئیس» خود را از منطقه بازگردانده بود، اعلام کرده که بار دیگر فعالیت خود را از سر خواهد گرفت که این اقدام می‌تواند تنش‌های تازه‌تری میان دو کشور ایجاد کند.
 
رئیس جمهوری ترکیه در ماه اوت اعلام کرده بود که کشورش موفق به کشف یک میدان گازی به ظرفیت ۳۲۰ میلیارد متر مکعب در دریای سیاه شده است.
 
برنامه‌های ترکیه برای اکتشافات بیشتر در زمینه میادین گازی در شرق مدیترانه، یونان و قبرس را خشمگین کرده است. با افزایش فعالیت‌های مرتبط با حفاری از سوی ترکیه در آب‌های مورد مناقشه نگرانی‌ها در خصوص احتمال وقوع درگیری‌های نظامی میان این کشور‌ها بالا گرفته است. ترکیه اعلام کرده که خواهان تنش نیست و تنها در پی کشف میادین گازی بیشتر است، این در حالی‌است که یونان و قبرس هم بر این میادین ادعای مالکیت دارند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی