تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

حزب الله و امل با ترکیب هیات لبنانی مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند

حزب الله لبنان و جنبش امل مخالفت خود را با ترکیب هیات مذاکره کننده لبنانی درباره ترسیم مرز‌های لبنان با رژیم صهیونیستی اعلام کردند و خواستار تغییر اعضای آن شدند.

کد خبر: ۷۳۴۶۳
۰۹:۰۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به گزارش شبکه خبری المنار، حزب الله و جنبش امل سه شنبه شب در بیانیه مشترکی، ترکیب هیات لبنانی شرکت کننده در مذاکرات مربوط به ترسیم خطوط مرزی را که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، مغایر چهارچوب اعلام شده از سوی نببه بری رییس پارلمان لبنان در باره مذاکرات مربوط به این موضوع دانستند.
 
در این بیانیه آمده است: بر اساس توافقی که نبیه بری رییس پارلمان در باره چارچوب مذاکرات ترسیم خطوط مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نشست‌ها فقط باید بین افسران نظامی انجام شود. از این رو پیوستن شخصیت‌های غیر نظامی به جمع تیم مذاکره کننده مغایر توافق اعلام شده بر سر چارچوب مذاکرات ترسیم خطوط مرزی و متن تفاهمنامه آوریل ۱۹۹۶ و قطعنامه سازمان ملل است.
 
این دو جنبش در این بیانیه مخالفت صریح خود را با آنچه رخ داده است اعلام کردند و آن را خارج از چارچوب تفاهم صورت گرفته در باره مذاکرات و لطمه به موضع لبنان و مصالح عالی این کشور دانستند.
 
حزب الله و جنبش امل اعلام کردند که این اقدام ضربه‌ای قوی به نقش لبنان و مقاومت و نیز جایگاه این کشور در جهان عرب و تسلیم در برابر منطق اسرائیل است که به هر شکلی خواهان هر گونه عادی سازی روابط می‌باشد.
 
این دو جنبش همچنین خواستار تجدید نظر در این تصمیم و تغییر ترکیب هیات مذاکره کننده لبنانی متناسب با توافق مزبور شدند.
 
دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان روز دوشنبه از معرفی اعضای تیم مذاکره‌کننده این کشور با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز‌های جنوبی میان دو طرف خبر داد. مذاکراتی که قرار است چهارشنبه آینده آغاز شود.
 
به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد که سرهنگ بسام یاسین ریاست این تیم را به عهده دارد و مازن بصبوص سرهنگ نیروی دریایی، وسام شبا رییس بخش نفت وزارت انرژی و نجیب مسیحی کارشناس حقوقی از اعضای این تیم هستند.
 
نبیه بری رییس پارلمان لبنان هفته گذشته از دست‌یابی به توافقی درباره چارچوب مذاکره با اسرائیل در خصوص ترسیم مرز‌های زمینی و دریایی میان دو طرف خبر داد.
 
وی با تاکید بر اینکه این مذاکرات با نظارت سازمان ملل صورت خواهد گرفت، گفت که ارتش لبنان مذاکرات یادشده را هدایت می‌کنند.
 
میشل عون "رییس جمهوری لبنان مذاکرات پیش رو با رژیم صهیونیستی را فنی و منحصر به اختلافات مرزی و ترسیم مرز‌های دریایی دانست.
 
به گزارش خبرگزاری لبنان، عون روز سه شنبه درجلسه‌ای که با حضور زینة عکر وزیر دفاع، جوزف عون رییس ستاد ارتش و اعضای تیم گفتگو کننده ترسیم خطوط مرزی شامل: بسام یاسین، سرهنگ مازن بصبوس، وسام شباط و نجیب مسیحی، برگزار شد، گفت: این مذاکرات، فنی و محدود به ترسیم مرز‌های دریایی است و بررسی تنها باید منحصر به این موضوع باشد.
 
وی همچنین یادآورشد: نشست‌ها با نظارت و میزبانی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود و حضور طرف آمریکایی در آن‌ها به عنوان میانجیِ تسهیل کننده مذاکرات است.
 
موضوع ترسیم خطوط مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی مطرح بوده است. اسرائیل از سال ۱۹۴۸ به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی نظر داشته است و بر این اساس بار‌ها در مراحل مختلف تاریخی درصدد تحقق اهداف خود در این باره بوده است؛ اما مقاومت لبنان همواره در مقابل این رژیم ایستاده است. در سال ۲۰۰۰ نیز ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده خواهی‌های اسرائیل و یا همان خطی که به «خط آبی» معروف است، در برابر تلاش‌های اسرائیل ایستادگی کرد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی