تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مخالفت کاخ سفید با اجباری شدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی

استفاده از ماسک یکی از راه‌های موثر مقابله با شیوع کرونا به شمار می‌رود اما دولت ترامپ ظاهرا اعتقادی به آن ندارد. به گزارش نیویورک‌تایمز کاخ سفید مانع اجباری کردن استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی شده است.

کد خبر: ۷۳۲۳۹
۱۰:۲۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹
مخالفت کاخ سفید با اجباری شدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی
 
دیدارنیوز - مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری وزارت بهداشت ایالات متحده قصد داشت با دستورالعملی استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی در آمریکا را اجباری کند.

اشپیگل آنلاین شنبه ۱۹ مهر (دهم اکتبر) به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که کاخ سفید جلوی صدور این دستورالعمل را گرفته است.

پیشنهاد اجباری کردن استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی، اگر اجرایی می‌شد شدیدترین اقدام پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ در آمریکا تا کنون بود.

آمریکا با ۴۰ هزار مورد ابتلای جدید در روز درگیرترین کشور جهان با بیماری کووید۱۹ است و شمار مبتلایان در آن تا روز شنبه به نزدیک هفت میلیون و ۶۷۰ هزار نفر می‌رسد.

دو کارمند دولت که نامشان فاش نشده به نیویورک‌تایمز گفته‌اند الکس ازار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده از پیشنهاد اجباری کردن ماسک حمایت می‌کند اما کارگروه ویژه کرونا در کاخ سفید حتی حاضر نشده درباره این موضوع وارد بحث شود.

ریاست این کارگروه را مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری آمریکا بر عهده دارد که به طور معمول از سیاست‌های دونالد ترامپ در ارتباط با پاندمی کرونا پشتیبانی می‌کند.

به گزارش دویچه وله مرکز زیر مجموعه وزارت بهداشت آمریکا پیشنهاد داده استفاده از ماسک در هواپیماهای مسافربری، قطار، اتوبوس و مترو، همچنین در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار اجباری شود.

دستورالعمل‌های اجرایی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا باید به تائید کارگروه ویژه کاخ سفید برسد. به نوشته نیویورک‌تایمز اعضای این کارگروه معتقدند تصمیم درباره اجباری شدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی را باید به مسئولان محلی ایالت‌ها واگذار کرد.

آنها معتقدند وضعیت ایالت‌های مختلف به لحاظ شیوع کرونا بسیار متفاوت است و به همین دلیل عکس‌العمل شهروندان به دستورالعمل‌های محدودکننده نیز یکسان نیست.

سازمان بهداشت جهانی و اغلب کارشناسان معتقدند استفاده از ماسک وسیله موثری برای مقابله با شیوع کروناست و به خصوص برای جلوگیری از سرایت ویروس به دیگران از طریق کسانی که از ابتلای خود آگاه نیستند بسیار اهمیت دارد.

دونالد ترامپ از آغاز شدت گرفتن همه‌گیری کرونا در آمریکا با انتقادهای شدیدی به خاطر جدی نگرفتن بیماری کووید۱۹ و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی روبرو بوده است.

ترامپ زمانی مدعی بود کرونا نوعی سرماخوردگی است. او اولین بار حدود پنج ماه پس از شیوع کرونا در آمریکا با ماسک در انظار عمومی ظاهر شد و حتی پس از مثبت شدن آزمایش کرونایش در حدود یک هفته پیش نیز از آن به درستی استفاده نمی‌کند.

ابتلای ترامپ و ده‌ها نفر از نزدیکانش به کرونا
ترامپ بعد از قطعی شدن ابتلایش به کرونا در یک بیمارستان نظامی بستری بود و تنها سه روز بعد مرخص شد. او می‌گوید حالش کاملا خوب است و آماده از سرگیری مبارزات انتخاباتی است.

مراسمی که در هفته‌های اخیر در کاخ سفید برگزار شده، و در آنها مهم‌ترین دستورالعمل‌های ‌بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری فیزیکی رعایت نشده، انتقادهای زیادی متوجه دونالد ترامپ کرده است.

تاکنون آزمایش کرونای دست‌کم ۲۵ نفر از مشاوران و نزدیکان ترامپ و کارمندان کاخ سفید مثبت بوده است. کرونا همچنین باعث شد دومین مناظره انتخاباتی ترامپ و جو بایدن، رقیب او از حزب دموکرات لغو شود.

هنوز این مسئله که آیا ترامپ همچنان ناقل ویروس کروناست یا خیر به طور قطعی مشخص نیست. پزشکان معالج رئیس جمهوری می‌گویند روند درمان ترامپ "فوق‌العاده خوب" پیش رفته و وضعیت جسمی او "پایدار" است.

لغو دومین مناظره انتخاباتی
دومین مناظره انتخاباتی قرار بود پنج‌شنبه انجام شود اما کمیسیون برگزارکننده مناظره‌های انتخاباتی در ایالات متحده، به دلیل ابتلای ترامپ به کرونا خواستار برگزاری آن از طریق ویدئو کنفرانس شد که رئیس جمهوری آمریکا با آن مخالفت کرد.

این نخستین بار نیست که کارگروه ویژه کرونا در کاخ سفید جلوی اجرای یک دستورالعمل مرکز وابسته به وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع کرونا را سد می‌کند.

این کار گروه ماه گذشته نیز جلوی پیشنهادی را گرفت که بر مبنای آن قرار بود فعالیت کشتی‌های مسافربری تفریحی تا فوریه سال آینده متوقف شود.

مخالفت با این پیشنهاد در پی آن صورت گرفت که شرکت‌های مهم گردشگری در ایالت فلوریدا به شدت آن را رد کردند. فلوریدا یکی از ایالت‌های تعیین کننده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر به شمار می‌رود. بر پایه نظرسنجی‌ها جو بایدن در فلوریدا و در بسیاری از ایالت‌های دیگر آمریکا از رقیب خود پیش افتاده است.

در آمریکا تعداد قربانیان کرونا نیز مانن مبتلایان به آن بیش از هر کشور دیگر است. مطابق آمار دانشگاه جانز هاپکینز شمار قربانیان بیماری کووید۱۹ عصر شنبه به ۲۱۴ هزار نفر نزدیک شده است.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی