تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

در برابر کرونا؛ کادر درمان بِبُرد، فاجعه رقم می‌خورد

رئیس علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه کادر درمان در حال رسیدن به این باور هستند که باید تاوان سهل انگاری مردم را آن‌ها پرداخت کنند، اگر کادر درمان بِبُرد فاجعه رقم می‌خورد و مسلما بی تفاوتی در بین کادر درمان جبران ناپذیر است.

کد خبر: ۷۳۱۹۱
۱۵:۵۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ دکتر سید محمد جمالیان بیستم مهرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با بیان اینکه آمار‌های هفته گذشته نشان از درگیری بالای کارمندان با ویروس دارد، افزود: در کنار کارمندان کادر درمان و گروه پزشکی نیز درگیر شده اند که این افزایش ابتلا به ویروس در بین کادر بهداشت و درمان باعث اخلال در کار می‌شود و در حال ایجاد نارضایتی شدید در بین گروه پرستاری و پزشکی است.
 
وی با بیان اینکه مدیران ادارات باید وضعیت را جدی بگیرند و با کارمندانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد کنند، گفت: طی دستور رییس جمهوری باید با کارمندانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد شود، ولی تا امروز با وجود این دستور هیچ اداره‌ای گزارشی از برخورد با کارمند متخلف را ارائه نکرده است.
 
جمالیان با اشاره به پر شدن ظرفیت مراکز درمانی تصریح کرد: مراکز دولتی دیگر جوابگوی موارد بستری در استان مرکزی نیستند، متاسفانه استان ما مرکز درمانی نیرو‌های مسلح ندارد که به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیاید، به همین دلیل لازم است که بیمارستان‌های خصوصی و تامین اجتماعی مکلف به ارائه خدمت و پذیرش بیماران کرونایی شوند و یک بخش را به این بیماران اختصاص دهند.
 
وی تاکید کرد: در هفته جاری باید جدی‌تر با افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد شود، موارد آموزشی مطرح و اقناع سازی صورت گرفته است، اما هنوز افراد با دیدن بازرسان و مسئولان اقدام به ماسک زدن می‌کنند به همین دلیل لازم است برای اصنافی که استفاده از ماسک و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند قانون ۵ روز تعطیلی جهت اولین تخلف و ۹ روز تعطیلی جهتتکرار تخلف لحاظ شود.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به وضعیت نامطلوب آرامستان اراک گفت: باید برخورد جدی دراین راستا صورت گیرد، متاسفانه کادر درمان در حال رسیدن به این باور هستند که باید تاوان سهل انگاری مردم را آن‌ها پرداخت کنند، اگر کادر درمان بِبُرد فاجعه رقم می‌خورد و مسلما بی تفاوتی در بین کادر درمان جبران ناپذیر است.
 
وی تصریح کرد: تا امروز کادر درمان را این چنین پرخاشگر و مطالبه گر نسبت به خودمان ندیده بودم، چراکه توان کادر درمان به انتها رسیده و عادی انگاری در بین این قشر عاقبت خوشی به همراه ندارد.
 
جمالیان با بیان اینکه با معرفی صنف متخلف، دادگاه حکم منع تعقیب صادر می‌کند که این یک نوع دهن کجی به کادر درمان است و مسلما این تناقضات فقط به سلامت جامعه ضرر می‌رساند، گفت: کنترل بیماری بیش از هر چیزی همراهی مردم را می‌طلبد، ولی مردم با وجود راه اندازی سامانه ۳۳۸۹۰ برای نوبت گیری در تمام کلینیک ها، از این اقدام استقبال نمی‌کنند حتی زمانی که منشی مطب‌ها تایم مشخصی را اعلام می‌کند مردم زودتر مراجعه می‌کنند که این امر باعث تجمع در مطب می‌شود.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی خواستار همکاری پادگان‌ها با کارشناسان بهداشت شد.
 
ابتلای ۱۹۱۵ نفر به کرونا طی یک هفته در استان مرکزی/ساوه پیشتاز ابتلا
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از ابتلای ۱۹۱۵ نفر به کرونا طی هفته گذشته در استان مرکزی خبر داد.
 
علی علی‌محمدی بیستم مهرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی بیان کرد: هفته گذشته ۹۱۷ نفر در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به ویروس کرونا مبتلا شدند که شامل یک نفر در آشتیان، ۷۴۸ نفر در اراک، ۲۲ نفر تفرش، ۲۲ نفر خنداب، ۳۹ نفر دلیجان، ۳۳ نفر شازند، ۱۶ نفر فراهان، ۱۵ نفر کمیجان و ۲۱ نفر محلات می‌شود.
 
وی در خصوص رنج سنی مبتلایان به این ویروس در شهرستان‌های مذکور گفت: ۱۲ نفر در سنین یک تا ۹ سال، ۱۲ نفر در سنین ۱۰ تا ۱۹ سال، ۱۲۰ نفر در سنین ۲۰ تا ۲۹ سال، ۲۲۸ نفر در سنین ۳۰ تا ۳۹ سال، ۱۶۴ نفر در سنین ۴۰ تا ۴۹ سال، ۱۱۳ نفر در سنین ۵۰ تا ۵۹ سال، ۱۳۰ نفر در سنین ۶۰ تا ۶۹ سال، ۷۷ نفر در سنین ۷۰ تا ۷۹ سال، ۴۹ نفر در سنین ۸۰ تا ۸۹ سال و ۵ نفر در سنین ۹۰ تا ۹۹ سال طی هفته گذشته به کرونا مبتلا شدند.
 
علی‌محمدی با بیان اینکه از ۹۱۷ مورد ابتلا ۴۳۰ نفر مونث و باقی مذکر بوده اند، افزود: از بین موارد ابتلا به این ویروس، ۲۶۵ نفر خانه دار، ۱۹۹ نفر کارمند، ۱۲۳ نفر بازنشسته، ۲۹ نفر کارگر، ۱۰۶ نفر شغل آزاد، ۴۵ نفر پرستار و سایر رسته‌های پرستاری، ۶ نفر پزشک، ۳ نفر از کارکنان آزمایشگاه، ۱۰ کشاورز، ۱۳ سرباز و نظامی و ۳ راننده بوده اند.
 
وی اضافه کرد: موارد فوتی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۲۰ مورد بوده است که از این تعداد هفت نفر مرد و ۱۳ نفر خانم بوده اند که ۱۴ نفر مربوط به اراک، یک نفر دلیجان و ۵ نفر شازند می‌شود.
 
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، شغل متوفیان را شامل یک نفر شغل آزاد، ۶ نفر بازنشسته، ۱۲ نفر خانه دار و یک نفر سایر مشاغل دانست و گفت: بیشترین شمار متوفیان با ۶ مورد در بازه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال بوده است.
 
وی در خصوص وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ساوه در شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: طی هفته گذشته ۹۴۹ نفر به ویروس مبتلا شدند که دو مورد زیر یک سال، سه مورد ۱۰ تا ۱۹ سال، ۱۲۸ مورد ۲۰ تا ۲۹ سال، ۲۰۱ مورد ۳۰ تا ۳۹ سال، ۲۱۹ مورد ۴۰ تا ۴۹ سال، ۱۶۷ مورد ۵۰ تا ۵۹ سال، ۱۲۷ مورد ۶۰ تا ۶۹ سال و ۸۰ مورد ۷۰ تا ۷۹ سال بوده اند.
 
علی‌محمدی با تاکید بر اینکه آمار بالای موارد مبتلا باعث شد که نمونه‌ها صحت سنجی شوند و البته صحت پاسخ تمام نمونه‌ها تایید شد، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی ساوه به مانند اراک بیشترین میزان ابتلا در میان زنان خانه دار با ۱۲۴ مورد و پس از آن بیشترین ابتلا با ۴۴ مورد در بین پرسنل بهداشت و درمان بوده و میزان فوتی در شهرستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه نیز ۹ نفر اعلام شد که سه نفر از متوفیان زنان خانه دار بوده اند.
 
وی میزان ابتلا در دانشکده علوم پزشکی خمین را ۴۹ مورد عنوان کرد و گفت: از موارد ابتلا ۹ نفر بستری و باقی در خانه قرنطینه شده اند و البته دو نفر جان خود را از دست داده اند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی