تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
اعضای حزب جمهوریت به مناسبت درگذشت استاد محمدرضا شجریان:

استاد از ابراز سخن حق و انتقاد به‌نام مصلحت‌اندیشی پرهیز نکرد

News Image Lead

جمعی از اعضای شورای مرکزی، مسئولان استان‌ها و جوانان حزب جمهوریت به مناسبت درگذشت استاد محمدرضا شجریان در پیامی به خانواده او تاکید کردند: استاد شجریان هیچ‌گاه از ابراز سخن حق و انتقاد به‌نام مصلحت‌اندیشی پرهیز نکرد.

کد خبر: ۷۳۱۳۱
۱۰:۲۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹
استاد از ابراز سخن حق و انتقاد به‌نام مصلحت‌اندیشی پرهیز نکرد
 
 
دیدارنیوز: در پی درگذشت استاد محمدرضا شجریان ۲۳ عضو شورای مرکزی، روسای ۱۲ استان و تعدادی از جوانان حزب جمهوریت ایران اسلامی در پیامی به خانواده و بازماندگان استاد شجریان فقدان او را تسلیت گفتند. پیام اعضای حزب جمهوریت به شرح زیر است:
 
به نام خدای خالق هنر و زیبایی
 
غیر از هنر که تاج سر آفرینش است    دوران هیچ سلطنتی پایدار نیست
 
 خانواده محترم و هنرپرور استاد محمدرضا شجریان، با سلام و احترام
 
 خبر درگذشت زنده‌یاد استاد محمدرضا شجریان موجب تأسف و تأثر عمیق ملت بزرگ و قدرشناس ایران شد. استاد شجریان نام و چهره‌ای ماندگار در عرصه فعالیت‌های هنری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و هماره مورد تمجید نسل‌های مختلف و صدای رسایی برای مردمی بود که از سوی هنرنشناسان، به‌ناحق خس و خاشاک نامیده شدند!
 
 عشق عمیق ملت بزرگ ایران به استاد شجریان و انزوای کسانی که خواستند بی‌هنران را جایگزین این هنرمند بزرگ کنند، ترجمان عینی این بیت است که استاد سخن خواجه شیراز به‌زیبایی سروده است:
 
قلندران حقیقت به نیم‌جو نخرند       قبای اطلس آن کس که از هنر عاری است!
 
 شادروان استاد محمدرضا شجریان؛ همواره در بین مردم و با مردم زندگی کرد، هیچ‌گاه از ابراز سخن حق و انتقاد منطقی و مستدل خود به صاحبان زر و زور و تزویر به‌نام مصلحت‌اندیشی پرهیز نکرد و محتوای اشعارش را بر اساس شرایط زمانی و مکانی و مخاطبان خود انتخاب کرد تا به‌عنوان یک هنرمند مسوول و متعهد در جامعه، انجام وظیفه کند.
 
 زنده‌یاد استاد محمدرضا شجریان با استفاده از منابع غنی فرهنگی و هنری ایران اسلامی، اشعاری پرمحتوا از عرفا و ادبای بزرگ این دیار؛ مولوی، حافظ، سعدی، خیام، ... و شعرای ارجمند معاصر را با صدای منحصر به‌فرد خویش و موسیقی سنتی آراست و هنرمندانه با عشق کم‌نظیر به‌مردم، سروده‌های «ایران» و «ربنا» را به مناسبت‌های مختلف بازخوانی کرد و «مرغ سحر»، «تفنگت را زمین بگذار»  و «همراه شو عزیز» را برای بیداری «خفتگان» و «سرای امید» و «از خون جوانان وطن لاله دمیده» را برای تزریق امید به نسل جوان و ملت عزیز ایران فریاد زد.
 
 اینک «شجریان» همانند «فردوسی» به ابدیت پیوسته و جاودانه شده و در کنار آن حکیم بزرگ آرمیده است. اگر فردوسی شاعر ملّی ایران است، شجریان نیز خوانندۀ ملّی ایران است و هر دو ترجمان این دو بیت حِکمی حکیم ابوالقاسم فردوسی هستند:
 
نمی‌رم ازین پس که من زنده‌ام      که تخم «سخن» را پراکنده‌ام
 
هر آن کس که دارد هش و رای و دین    پس از مرگ بر من کند آفرین
 
 سروده‌های این استاد مسلم موسیقی و آواز در مراحل حساس تاریخی، توانست از ایشان چهره‌ای ماندگار، هنرمندی مردمی، ستم‌ستیز و عدالت‌خواه به‌نمایش بگذارد و کم‌تر کسی است که با نوای الهی «ربنای استاد» در ماه مبارک رمضان بر سر سفره افطار بنشیند و دعاگوی استاد محمدرضا شجریان عزیز نباشد!
 
 درگذشت این چهره نامدار عرصه فرهنگ و هنر ایران ضایعه‌ای جبران‌ناشدنی است. ما این مصیبت بزرگ را به خانواده‌های عزادار و ملت بزرگوار ایران تسلیت می‌گوییم و از خدای متعال برای زنده‌یاد استاد محمدرضا شجریان رحمت و مغفرت الهی و برای همه بازماندگان عزیز صبر و سلامتی و برای ملت بزرگ، فهیم و قدرشناس ایران، استمرار قدرشناسی از خدمتگزاران واقعی خود را مسالت داریم. روحش شاد و راهش پر رهرو باد!
 
 جمعی از اعضای شورای مرکزی و جوانان عضو حزب جمهوریت ایران اسلامی ۹۹/۰۷/۱۸
 
عباس آقابگلویی، محسن اربابیان، کامران بابادی، رحمت‌اله بیگدلی، ابوذر پورادیب، محمد جهانیان، روح اله خلیل ارجمندی، شیوا رحیمی، بهراد رضازاده، رحمت اله رضایی، علیرضا رفعتی، محسن رفیعی‌فر، رضا رنجبر، محمود رئوفی، افشین زبردست، محمدتقی ساغری، زهره سرهنگی، سید جمال‌الدین سیدزاده، علی صحبتی، شبنم ضیائی، امیرتیمور طاهری، زهرا ططری، محسن ظریفیان، پژمان ظفرمند، سیده آرزو فاطمی، فاطمه قاسمی، قربانعلی قائمی، پیام قنبری، رضا عباس‌زاده، اسفندیار عبداللهی، معصومه عسکری، رکابعلی کشاورز، نیما کشوری، مهدی کارگر گرانسایه، ایرج کاظمی، مهدی مازنی، رحمت اله محبی، ثمانه محمودآبادی، علی محمودی، مصطفی مختاری، حسین مسلمان، رسول موذن، مهدی مومنی، پروانه ناروئی، مرتضی نوروزپور و حسام یزدان‌پناه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی