تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مناظره پنس ـ هریس؛ رویارویی محافظه‌کاری و لیبرالیسم

سوپرایز‌های ماه اکتبر انتخابات آمریکا شروع شده است. ترامپ طرح بسته حمایتی را پایان داد و تا ساعاتی دیگر مناظره معاون‌های دو نامزد برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۷۳۰۰۹
۱۹:۲۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹
مناظره اهمیت یافته معاون های دو نامزد انتخاباتی آمریکا
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد:  پنج شنبه ۱۷ مهر مناظره کاملا هریس و مایک پنس پشت طلق‌های شیشه‌ای در سالت لِیک سیتی برگزار می‌شود. کمیسیون برگزاری انتخاباتی کلیولند با توجه به اطلاعات جدید در مورد انتقال ویروس کرونا از طریق هوا و افزایش شمار مبتلایان بیماران کرونایی در کاخ سفید تصمیم دارد مناظره معاونین ترامپ و بایدن را  پشت طلق‌های شیشه‌ای برگزار کنند. همچنین فاصله این دو نفر از هم دورتر خواهد بود، آن‌ها در فاصله ۱۲ فوت (سه متر و نیم) از هم می‌ایستند. از تماشاچیان خواسته شده در مناظره از ماسک استفاده کنند. تنها کسانی که ملزم نیستند ماسک بزنند، پنس، هریس و مجری مناظره هستند. تا امروز جواب آزمایش کرونا پنس و هریس تا کنون منفی بوده است.
 
گزارش یک دقیقه‌ای آخرین تحولات آمریکا را این جا ببینید
 
 
 
 
 

این مناظره از این جهت اهمیت دارد که سن ترامپ و بایدن بالاست و ممکن است در میانه دوره ۴ ساله با فوت رئیس جمهوری، جانشین وی شوند. همچنین به دلیل بیماری ترامپ، شاید مناظره‌های نامزد‌های ریاست جمهوری برگزار نشود.
 
پوشش ویژه مناظره پنس هریس را از ساعت 4 بامداد روز پنجشنبه در دیدار نیوز بخوانید و ببینید.

پیت بوتجج  کسی است که هریس با او برای مناظره تمرین می‌کند. شباهت پیت بوتجج  با پنس، که هر دو  اهل ایندیانا هستند و در گفتار شباهت‌هایی دارند به هریس کمک خواهد کرد.
 
کامالا هریس، سناتور ایالت کالیفرنیا به عنوان یار انتخاباتی و معاون جو بایدن کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی شده است. او متولد ۲۰ اکتبر سال ۱۹۶۴ است و آفریقایی - آسیایی تبار است. مادر هریس هندی و متخصص سرطان سینه است و پدرش جاماییکایی پروفسور اقتصاد بوده است که در سال ۱۹۶۱ برای ادامه تحصیلات در رشته اقتصاد از جامائیکا به کالیفرنیای آمریکا مهاجرت کرد و در دانشگاه بارکلی درس خواند. هریس فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد و دانشگاه کالیفرنیا است. او در رشته‌های علوم سیاسی، اقتصاد و حقوق درس خوانده است. هریس مدافع حقوق مهاجران و زنان است و «یک صدای ضد ترامپ» در آمریکا محسوب می‌شود. وی در یک سخنرانی پرشور در مقابل شعار معروف دونالد ترامپ «عظمت را به آمریکا بازگردانیم» از شعار  «به عقب برنمی‌گردیم» استفاده کرد؛ که شعار حسن روحانی را به یاد می‌آورد. هریس مدافع حقوق مهاجران و زنان است و «یک صدای ضد ترامپ» در آمریکا محسوب می شود. او با «داگلاس امهاف» وکیل کالیفرنیایی ازدواج کرده ‌است.کامالا و داگلاس فرزندی ندارند و کامالا نامادری دو فرزند داگلاس از ازدواج نخست اش است که یکی دانشجو و دیگری دانش آموز دبیرستان هستند.
 
 
مایک پنس،  معاون اول رئیس جمهوری آمریکا است که تا امروز حامی وفاداری برای دونالد ترامپ  بوده است. او بار‌ها نشان داده که ابایی از بیان عقاید خود ندارد. پنس ۵۷ ساله از محبوبیت زیادی بین کسانی برخوردار است که در مسائل اجتماعی عقاید محافظه‌کارانه دارند. او به سابقه کاری خود در واشنگتن می‌بالد. پنس همراه با پنج برادر و خواهرش در خانواده‌ای کاتولیک در شهر کلمبوس ایالت ایندیانا بزرگ شده است. مایک پنس یک مسیحی تبشیری است و در سال ۱۹۸۶ از دانشکده حقوق دانشگاه ایندیانا فارغ التحصیل شده است. او با کرن پنس ازدواج کرد و سه فرزند دارد. پنس محافظه‌کار و از هواداران دیرپای جنبش تی پارتی است.
 
رویارویی این دو با یکدیگر به نوعی نبرد محافظه‌کاری و لیبرالیسم است. پنس محافظه‌کاری تمام عیار است در حالی که کاملا هریس علاوه بر آن که از حزب دموکرات برآمده که نماینده لیبرالیسم در آمریکاست، یک آمریکاییِ آفریقایی - آسیایی تبار است که رشد و پیشرفت او در درون جامعه آمریکا را می‌توان نمادی از جامعه مورد نظر لیبرال‌ها دانست. او حامی زنان و مهاجران در مقابل ایده‌های محافظه‌کارانه به شمار می‌رود. 
 

ترامپ بسته حمایتی مالی را پایان داد
 
سوپرایزهای اکتبر شروع شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از ترک بیمارستان، به مذاکرات با حزب دموکرات برای توافق بر سر بسته حمایتی از آسیب‌دیدگان به علت گسترش کرونا پایان داد. از چند ماه پیش کارشناسان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بر سر تصویب بسته حمایت مالی از اقتصاد گفتگو می‌کردند. رهبری مذاکرات را نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و استیون منوچین، وزیر دارایی ایالات متحده به عهده داشتند. بعد از اعلام پایان یافتن بسته حمایتی شاخص‌های بورس آمریکا دچار ریزش‌های شدید شدند.

در همین خصوص دونالد ترامپ در توئیتی جدید نوشته است: «نانسی پلوسی خواستار ۲.۴ تریلیون دلار برای کمک مالی به مناطق محروم با ساکنین خلافکار در مناطق دموکرات نشین است، پول به هیچ وجه مربوط به COVID-۱۹ نیست. ما یک پیشنهاد بسیار سخاوتمندانه ۱.۶ تریلیون دلاری ارائه داده ایم و طبق معمول، حسن نیتی در  اهداف او (پلوسی) نیست. من دارم آن‌ها را رد می‌کنم، درخواست و نگاهم به آینده کشور ما است. من به نمایندگان خود دستور داده ام که ​​رایزنی‌ها را متوقف کنند تا بعد از انتخابات، بلافاصله پس از پیروزی من، یک لایحه اصلی محرک را تصویب کنیم که کار آیی بیشتری برای کسب و کار‌های کوچک آمریکایی‌ها داشته باشد. من مطمئنم میچ مک کانل تأخیر نمی‌کند، بلکه در عوض تمام وقت خود را در تأیید نامزد برجسته من در دادگاه عالی ایالات متحده، ایمی کانی بارت متمرکز می‌کند. اقتصاد ما خیلی خوب پیش می‌رود.»

به گزارش رویترز، میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا اعلام کرد با تصمیم ترامپ برای خروج از گفتگو‌های بسته گشایش کرونایی موافق است. با این حال نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بعد از توئیت ترامپ گفته است: «تصمیم ترامپ به خروج از مذاکرات بسته گشایش کرونایی نشان می‌دهد کاخ سفید کاملا دچار بی نظمی شده است. ترامپ، منفعت شخصی خود را بر منفعت کشور ترجیح می‌دهد.» ترامپ خطاب به پلوسی در توئیتر خود نوشته است: «داخل سالن زیبایی ماسک بزن!»

به گزارش بی بی سی، سایت وزارت امنیت داخلی آمریکا در ارزیابی جدید خود ایران، روسیه و چین را به تلاش برای لطمه زدن و مختل کردن زیربنای حیاتی استفاده شده برای حمایت از انتخابات ۲۰۲۰ متهم کرده و ادعا کرده است که این سه کشور ممکن است از نفوذ خود برای تغییر خواست و ادراک رأی‌دهندگان آمریکایی استفاده کنند.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ چهار هفته مانده به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بدنبال راهکار‌هایی برای انتشار پیام‌های تبلیغاتی خود و تضعیف موقعیت جو بایدن رقیب دموکرات خود در ایالت‌های تاثیرگذار در انتخابات سوم نوامبر است. مشاوران او پیشنهاد کرده اند که او سخنرانی‌های سراسری برگزار کند و همچنین قرار است ترامپ روز پنج شنبه یک سخنرانی خطاب به نخبگان داشته باشد.

ترامپ بسیار مایل است در مناظره انتخاباتی روز ۱۵ اکتبر در میامی با جو بایدن شرکت کند.
 
دومینوی ابتلاء به کرونا در کاخ سفید ادامه دارد. استیون میلر، مرد پشت صحنه در زمینه مهاجرت که تمام سیاست‌های سختگیرانه ترامپ علیه مهاجران از جمله فرمان ممنوعیت ورودایرانیان کار او بوده، به کرونا مبتلا شد.


بایدن نگران مناظره دوم


جو بایدن نگران بیماری دونالد ترامپ است و در مورد مناظره بعدی خود با دونالد ترامپ گفته است: «در صورتی که دونالد ترامپ هنوز هم به کرونا مبتلا باشد نباید مناظره در روز ۱۵ اکتبر برگزار شود.» تیم بایدن تدابیر احتیاطی برای عدم ابتلای او به این بیماری را افزایش داده است. مناظره بعدی ۱۵ اکتبر در میامی برگزار خواهد شد.

ژنرال مایکل هایدن، رئیس اسبق سیا در دوران ریاست جمهوری جورج بوش ضمن اعلام حمایت از جو بایدن گفته است: «اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب بشود معلوم نیست چه بر سر کشور خواهد آمد.»


آمار بالای رأی دهندگان انتخاباتی

جو بایدن در نظرسنجی‌ها در ایالت‌های کلیدی از ترامپ جلوتر است. با این حال در ایالت ویسکانسین رقابت میان بایدن و ترامپ تنگاتنگ شده است.

مقامات مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالت‌های مختلف امریکا اعلام کردند در فاصله نزدیک به یک ماه تا روز انتخابات در سوم نوامبر، بیشتر از ۴ میلیون شهروند، رأی خود را به صندوق‌ها انداخته اند. این رقم پنجاه برابر آمار سال ۲۰۱۶ است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی