تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

معاریو مدعی شد: فرانسه آماده کنار گذاشتن راهکار تشکیل دو کشور است

روزنامه عبری‌زبان معاریو فاش کرد، با توجه به پیامد‌های توافق‌های صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، فرانسه آماده کنار گذاشتن راهکار تشکیل دو کشور و ارائه یک راهکار متفاوت است.

کد خبر: ۷۲۹۸۱
۱۴:۲۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی به نقل از منابع دیپلماتیک فرانسوی نوشت: پاریس موضع خود را نسبت به حل نزاع فلسطین و اسرائیل تغییر می‌دهد و بعید نیست یک راهکار متفاوت از راهکار تشکیل دو کشور ارائه کند.
 
به گفته این منابع، رویکرد فرانسه برای حل نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی به موضع آمریکا نزدیک شده است و پاریس نمی‌تواند با تمام توان خود از راهکار تشکیل دو کشور حمایت کند آن هم در زمانی که اجرای آن دشوار است.
 
این روزنامه نوشت: به رغم اینکه موضع رسمی فرانسه این است که همچنان راهکار تشکیل دو کشور بهترین راه‌حل برای حل و فصل نزاع است، اما امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بدون اینکه به راهکار تشکیل دو کشور بپردازد، درباره مذاکراتی صحبت کرد که به فلسطینی‌ها اجازه دستیابی به حقوقشان را بدهد.
 
معاریو همچنین بخشی از اظهارات ارک دانون، سفیر فرانسه در تل‌آویو در مقابل گروه لابی یهودیان در اروپا را ذکر کرد. دانون گفت: ما هرگز به نیابت از فلسطینی‌ها مذاکرات برگزار نمی‌کنیم. این یک مساله دوجانبه است. باید به تحولات و واقعیت جدید توجه کرد و به میز مذاکرات بازگشت.
 
این دیپلمات فرانسوی گفت: هیچ کسی نمی‌داند نتیجه نهایی چه خواهد شد، یک کشور، دو کشور، با قدس یا بدون قدس. ما معتقدیم که راهکار تشکیل دو کشور بهترین راهکار است. اما این به معنای این نیست که با راهکار دیگری مخالف خواهیم بود. ما تمام آنچه را فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها با آن توافق کنند، می‌پذیریم.
 
سفیر فرانسه دلیل تحول موضع این کشور را توافق‌های صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: شش ماه پیش کسی تصور نمی‌کرد اسرائیل و امارات و بحرین توافق‌های ابراهیم را امضا کنند. خاورمیانه به دلیل تحول مواضع آمریکا، ایران و ترکیه به طور کامل درحال تغییر است و اسرائیل به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.
 
 وی گفت: فلسطینی‌ها باید این را درک کنند که جایگاهشان در جهان عربی و بین‌المللی ضعیف شده است. اکنون باید بر بازگشت به مذاکرات متمرکز شد. فلسطینی‌ها هیچ روزی بیشتر از امروز ضعیف نبوده‌اند و ممکن است همه چیز را از دست دهند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی