تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

پرسپولیس در برزخ شکایت النصر؛ و تواصوا با‌لصبر!

باشگاه النصر معتقد است که پرسپولیس نسبت به اخطار فیفا درباره پرداخت بدهی‌اش به برانکو بی‌اعتنا بوده و عامدانه در پنجره نقل و انتقالات اخیر، چند بازیکن خریده است در حالی که در نامه فیفا نسبت به پایان یافتن ضرب الاجل یک ماهه هشدار داده و گفته که در صورت پایان یافتن این فرصت پرسپولیس دیگر نمی‌تواند بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد

کد خبر: ۷۲۹۳۷
۱۷:۲۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹

پرسپولیس در برزخ شکایت النصر؛ و تواصوا با‌لصبر!

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: سه روز از بازی پرسپولیس برابر النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌گذرد، اما انگار سوت پایان حواشی این دیدار هنوز به صدا در نیامده است. شادی و پایکوبی هواداران پرسپولیس در پی پیروزی مقابل النصر تمام نشده بود که اعلام شد باشگاه عربستانی با طرح یک دعوی در زمینه بازیکنان جدید، قصد دارد نتیجه مسابقه را به سود خود برگرداند.

النصر عربستان با استناد به نامه فیفا به باشگاه پرسپولیس در موضوع پرداخت بدهی برانکو، مدعی است که بازیکنان جدید باشگاه سرخ‌های تهران که اتفاقا نقش مهمی در صعود تیم به فینال آسیا داشتند به صورت غیرمجاز در دوحه بازی کرده‌اند و در اصل نباید به میدان می‌رفتند. این ماجرا در ابتدا غیرواقعی و فاقد اساس حقوقی تلقی می‌شد، اما با گذشت چند روز، بدل به بحرانی تازه در باشگاه شده است. ماجرای پیچیده‌ای که به نظر با راه‌حل‌های حقوقی ساده، گره‌اش باز نمی‌شود.

باشگاه النصر معتقد است که پرسپولیس نسبت به اخطار فیفا درباره پرداخت بدهی‌اش به برانکو بی‌اعتنا بوده و عامدانه در پنجره نقل و انتقالات اخیر، چند بازیکن خریده است در حالی که در نامه فیفا نسبت به پایان یافتن ضرب الاجل یک ماهه هشدار داده و گفته که در صورت پایان یافتن این فرصت پرسپولیس دیگر نمی‌تواند بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد. اما از سوی دیگر در نامه فیفا صراحتا حرفی از محرومیت از پنجره نقل و انتقالات و یا تعداد پنجره‌هایی که بسته می‌شوند نیامده است. این همان نکته‌ای است که مدیران باشگاه پرسپولیس را نسبت به برنده شدن در این دعوای حقوقی دلگرم می‌کند.

هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال تحلیل خود را از این پرونده به این شکل ارائه کرده است: «وقتی فیفا طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام می‌کند که پرسپولیس برای تامین نظر برانکو یک ماه فرصت دارد یعنی که در این یک ماه تمام رفتار‌های پرسپولیس برای ثبت قرارداد بازیکن قانونی است. در دنیا نقل و انتقالات به صورت سیستمی و بارگذاری مدارک در رایانه انجام می‌شود و بستن پنجره نیز توسط فدراسیون‌ها می‌تواند این بارگذاری را متوقف کند. پس وقتی فیفا یک ماه به پرسپولیس فرصت داده که بدهی خود با برانکو را تسویه کند، به مفهوم آن است که در این یک ماه، عملکرد پرسپولیس و ثبت قراردادهایش قانونی بوده است. به نظر من در این شرایط قضاوت کردن درباره این پرونده آسان است، چون عدد وجود دارد و تاریخ مشخص می‌کند که تخلفی صورت گرفته یا خیر.»

نصیرزاده با بیان این که پرسپولیس تخلفی نداشته، تاکید می‌کند: «هرچند پنجره پرسپولیس در میانه فصل نقل و انتقالات بسته شد، اما تا قبل از آن هر آنچه به ثبت رسیده غیرقانونی نیست و اگر مسائل حاشیه‌ای دخالتی در حکم نداشته باشد، شکایت النصر به جایی نخواهد رسید، زیرا پرسپولیس در فرجه زمانی کاملا قانونی قرارداد بازیکنانش را به ثبت رسانده وآن‌ها را به قطر برده است.»

نکته جالب دیگر نیز این است که تنها النصر بوده که روی این موضوع دست گذاشته و به نظر می‌آید بخشی از رفتار مدیران باشگاه النصر نیز به این خاطر است که از زیر فشار هواداران و رسانه‌های عربستانی خارج شوند و برای مدتی به هواداران خود امید دهند، به هر حال سنگ مفت و گنجشک مفت.

در همین راستا حتی باشگاه السد نیز اعلام کرده که پس از شکست مقابل پرسپولیس آن‌ها نیز به این موضوع فکر کرده بودند و حتی درباره بازیکنان جدید پرسپولیس نیز استعلام گرفته و متوجه شدند که بازیکنان جدید به صورت قانونی بازی می‌کنند.

با این حال کنفدراسیون فوتبال آسیا از پرسپولیس خواسته که مستندات و توضیحات خود را در این مورد تا دو روز دیگر ارائه کند و این موضوع ممکن است این شائبه را در ذهن ایجاد کند که مبادا لابی قدرتمند عربستان در حال استفاده از راه‌های ناجوانمردانه برای تغییر در نتیجه بازی است. به هر صورت تا پنج شنبه باید صبر کرد و دید که حکم AFC در این مورد چه خواهد بود.

سوال امروز البته می‌تواند این باشد که چرا پرونده‌های فوتبال ایران در فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا اینقدر باید پیچیده و پرابهام باشند که راه را برای شکایت و پیگیری حقوقی باز کنند. از طرفی در داخل نیز کمیته‌های حقوقی باشگاه یا فدراسیون فوتبال خودمان هم مسائل را  به درستی تبیین و روشن نمی‌کنند تا حداقل سوال‌های عادی و ابتدایی در این زمینه بی‌پاسخ نماند.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی