تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

چند نفر به خاطر توئیت ترامپ از کرونا خواهند مُرد؟

توئیت رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در بعدازظهر دوشنبه ـ که گفته بود ساعت ۶:۳۰ از بیمارستان والتر رید مرخص خواهد شد، و قدرت بیماری کرونا را هم نادیده گرفته و از وجود دارو‌های "واقعا عالی" قدردانی کرده بود ـ سیلی از انتقاداتِ ناظران را برانگیخته است که معتقدند رئیس جمهور در حال ارسال پیام‌های مرگ به مردم است.

کد خبر: ۷۲۹۳۳
۰۸:۲۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹

دیدارنیوز: آندره جرمانوز در وبگاه انتقادی کامن دریمز به ابتلای دونالد ترامپ به بیماری کرونا پرداخته و گفته دونالد ترامپ با ارسال توییتی در بعدازظهر دوشنبه قدرت کرونا را نادیده گرفته و از این روی سیل انتقادات ناظران را برانگیخته است. نوشته آندره جرمانوز توسط حمیدرضا بابایی ترجمه و در دیدار منتشر شد.

منبع: کامن دریمز
نویسنده: آندره جرمانوز
مترجم: حمیدرضا بابایی


توئیت رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در بعدازظهر دوشنبه ـ که گفته بود ساعت ۶:۳۰ از بیمارستان والتر رید مرخص خواهد شد، و قدرت بیماری کرونا را هم نادیده گرفته و از وجود دارو‌های "واقعا عالی" قدردانی کرده بود ـ سیلی از انتقاداتِ ناظران را برانگیخته است که معتقدند رئیس جمهور در حال ارسال پیام‌های مرگ به مردم است. ترامپ زمانی این توییت را منتشر کرد که توانست از عهده‌ هزینه‌ مالیِ درمان کرونایش برآید، همان روند درمانی که بیش از ۲۱۰ هزار کشته شده کرونا از دسترسی به آن ناکام ماندند.


ترامپ که به ویروس کرونا آلوده شده و از جمعه شب تا دوشنبه غروب در بیمارستان نظامی والتر رید به سر می‌برد، در توییت خود گفته بود: "از کووید نترسید. ما در دولت ترامپ دارو‌های به معنای واقعی عالی، تولید کرده‌ایم."


این توئیت تنها یک روز پس از آن منتشر شد که ترامپِ ۷۴ ساله که اضافه وزن دارد و در شرایط پُرخطر برای ویروس کرونا به سرمی برد، بیمارستان را ترک کرد تا با خودرو در میان طرفدارانش حاضر شود، همان‌هایی که خارج از بیمارستان والتر رید حضور داشتند و برای او آرزوی سلامتی می‌کردند. این اقدام ترامپ انتقادات شدیدی را برانگیخته بود.


سازمان غیر انتفاعی Public Citizen (شهروند عادی) که برای گسترش منافع عمومی تلاش می‌کند، در پاسخ به توئیت ترامپ، پرسید "چند نفر به خاطر این توئیت خواهند مُرد؟"


"لی گرینبرگ" مدیر اجرایی سازمان غیرانتفاعی Invisible (نامرئی) پاسخ داد: " ‘از کووید نترسید’، پیامی غیرمسئولانه و مشمئز کننده است که هر کسی می‌تواند ارسال کند. این پیام که رئیس جمهور فرستاده است، بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار داده، به مرگ‌های غیرضروری بسیار زیادی منجر خواهد شد." 


سازمان MoveOn نیز اعلام کرد، "این اقدامی خطرناک و سَمی است." این گروه از مردم خواست به منظور جلوگیری از گسترش کرونا، به سفارشات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها گوش کنند و در انتخابات پیش رو "به ترامپ و حزب جمهوری خواه رای ندهند."


به نوشته‌ MoveOn پیام رئیس جمهور آمریکا در شرایطی منتشر می‌شود که "کووید-۱۹ و پاسخ شکست خورده‌ دولت ترامپ بیش از ۲۱۰ هزار آمریکایی را کشته است."


در همین حال دکتر "لیانا وِن" پزشک اورژانس و استاد مدعو در دانشکده‌ پزشکی "میلکن"  در دانشگاه "جورج واشنگتن" از نامشخص بودن اوضاع واقعی سلامتی ترامپ ابراز نگرانی کرد و گفت نمی‌داند که آیا رئیس جمهور "به قرنطینه خواهد رفت تا جانِ دیگران را به خطر نیندازد یا خیر؟"


ون، ادعای  ترامپ را در کم اهمیت جلوه دادن خطر کرونا رد کرد و افزود: "ما باید از کووید-۱۹ بترسیم. این بیماری بیش از ۲۰۹ هزار آمریکایی را کُشته است."


گرچه مقامات کاخ سفید برنامه‌ زمانی مشخصی از بیماری ترامپ ارائه نکرده‌اند، مشخص شده است که برای مقابله با بیماری ترامپ، از دگزامتازون و ترکیب تجربی آنتی بادی استفاده شده است.


"وِیجیا جیانگ" خبرنگار شبکه‌ سی بی اس در توئیتی نوشت "نمی‌دانم باید به که بگویم، اما ترامپ به روش‌هایی از درمان دسترسی داشت که هیچ کس دیگری در کشور ندارد."


Public Citizen در توییت خود افزود "اگر همگی و به صورت عمومی، به همان روش درمان پیشرفته رئیس جمهور دسترسی داشتیم، هراس ناشی از کووید قدری کمتر می‌شد."


"شین کانلی" پزشک ترامپ بعد از ظهر دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت "شاید خطر به صورت کامل علیه رئیس جمهور رفع نشده باشد"، ولی خاطرنشان کرد ترامپ "۲۴ ساعته از شیوه‌های درمانی در کلاس جهانی بهره خواهد برد."


کانلی گفت " همگیِ ما، محتاطانه خوش بین هستیم و در آمادگی به سر می‌بریم، زیرا بیماری داریم که روش‌های درمانی را در مراحل اولیه‌ بیماری برای وی به کار بردیم، و لذا شرایط کلی قدری مبهم است؛ لذا نگاهمان به روز‌های اول هفته‌ آینده است."

 
پیش از علنی شدن توییتِ ترامپ، "رو خانا" عضو دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا، با لحنی خشونت بار گفته بود "بیش از ۳۰ میلیون نفر در ابتدای سال ۲۰۲۰ بیمه نداشتند؛ و دست کم ۵.۴ میلیون نفر در  مدت شیوع کرونا، بیمه‌ درمانیِ شغلی خود را از  دست دادند. امروز من به فکر تمام کسانی هستم که برای مقابله با کرونا از عهده‌ هزینه‌های آن برنمی‌آیند." 

 


 
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی